Overdag en dan zeker op autostrades met 2 rijvakken, is er niet zoveel winst te halen door 130 ipv 100 te rijden.. S nachts is een ander verhaal natuurlijk. Soms dien ik een ritje van 500km+ te doen en dat doe ik s nachts zodat ik geen last heb van ander verkeer. Dan maakt het toch al gauw een paar uur verschil (140 tegenover 90)
Nu als ik de reacties lees is het me toch duidelijk geworden dat ik mijn huidige rijstijl absoluut niet kan aanhouden in een tesla want dan haal ik nog geen 200 km vrees ik..
In België rijd ik meestal 143 op de teller, tel daar nog wat vertragen en terug optrekken bij en lekker wegrijden bij sommige verkeerslichten dan lijkt het er aardig op dat ik aan 160-180 range zou komen.
De langste afstand die ik werksgewijs aan 1 stuk doe is 100 km, maar laden ter plaatse is geen optie.
Dan vind ik het ergens jammer dat en P85D zoveel vermogen heeft maar je kan het - als je redelijk wat afstand dient te doen - moeilijk gebruiken.
Ik stel mij tot slot ook de vraag, quid in Duitsland?
Topsnelheid 250 km/u maar vermoedelijk is de batterij na 20 km leeg?
Ik las dat iemand af en toe eens 200 doet in Duitsland? Kan U mij zeggen wat het verbruik is ? Aangezien er dergelijk groot verschil is tussen 100 en 120 moet 200 een immens verschil geven. Per afgelegde km een verlies van 10-20 typical range? Of is het zo erg niet?
het verbruik bij hogere snelheden lijkt momenteel toch nog een zwak punt van een EV te zijn.
Nu als ik de reacties lees is het me toch duidelijk geworden dat ik mijn huidige rijstijl absoluut niet kan aanhouden in een tesla want dan haal ik nog geen 200 km vrees ik..
In België rijd ik meestal 143 op de teller, tel daar nog wat vertragen en terug optrekken bij en lekker wegrijden bij sommige verkeerslichten dan lijkt het er aardig op dat ik aan 160-180 range zou komen.
De langste afstand die ik werksgewijs aan 1 stuk doe is 100 km, maar laden ter plaatse is geen optie.
Dan vind ik het ergens jammer dat en P85D zoveel vermogen heeft maar je kan het - als je redelijk wat afstand dient te doen - moeilijk gebruiken.
Ik stel mij tot slot ook de vraag, quid in Duitsland?
Topsnelheid 250 km/u maar vermoedelijk is de batterij na 20 km leeg?
Ik las dat iemand af en toe eens 200 doet in Duitsland? Kan U mij zeggen wat het verbruik is ? Aangezien er dergelijk groot verschil is tussen 100 en 120 moet 200 een immens verschil geven. Per afgelegde km een verlies van 10-20 typical range? Of is het zo erg niet?
het verbruik bij hogere snelheden lijkt momenteel toch nog een zwak punt van een EV te zijn.