1350 kg versus 2150 kg lijken me toch geen slechte cijfers. Jullie zijn wel de echte pioniers:smile:
Point taken :biggrin:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
1350 kg versus 2150 kg lijken me toch geen slechte cijfers. Jullie zijn wel de echte pioniers:smile:
Als Roadster eigenaar trek ik hier toch grote ogen van het verbruik van de MS. Ik lees hier gemiddelden van 230-270w/km. De roadster heeft voldoende aan 165-180w/km (90% autosnelweg +/- 120 km/u) - waardoor mijn bereik bijna gelijk is aan dat van een MS85. Erg tevreden van de 2008 technologie in mijn karreke, dat trouwens een veel hoger drag coëfficiënt heeft dan de MS (0,36 vs 0,24).
Het verschil zit hem waarschijnlijk (zoals Zuid5.nl al zei) in het extra gewicht dat in beweging gebracht moet worden en de extra rolweerstand die het gewicht met zich meebrengt.
Up-date: Uw Models S is onderweg vanuit de fabriek!
Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt voordat hij aankomt in Nederland? 4weken?6weken?8weken?
Als ik naar de huidige prijzen op autotrader.nl kijk dan lijkt me dat idd niet onrealistisch...Interessant topic, heeft iemand een idee of de restwaarde van een tesla hoger ligt dan een ICE? tesla geeft na 3 jaar 43% maar ik vermoed dat op de 2dehands markt misschien 60% te halen is?
Mocht trouwens iemand nog spijt hebben van het niet meteen betellen van de P85D en niet wil wachten.... PM (of bel, want de meesten hebben mijn nummer al ;-)) me en wellicht heb je er nog een in Maart....
Wa bedoel je hiermee ? Via de site is het immers juli.
Je zou misschien zijn reservering kunnen overnemen, dan heb je hem eerder...
en de vorige poster kan volgens mij altijd wel iets lenen bij iemand hier of Tesla als hij anders door Maurice verbannen zou worden - niet dat dat ook maar waarschijnlijk is...
Lenen voor zijn verbouwing zeker, heb jij meer kans
Maar even serieus nu......als je een nieuwe S koopt, heb je nog maar over de eerste 50.000 euro de MIA (voor 2014 over het gehele aanschafbedrag). De KIA, VAMIL heb je al helemaal niet meer. Over je "oude" Tes moet je des-investeringsaftrek gaan betalen over alle vormen investeringsaftrek welke je genoten hebt..... En uiteraard 4% bijtelling ipv de 0% zo te zien aan jullie berichten.
Lijkt me niet dat jullie ze particulier kopen toch?
Ik heb zelf een volledig geladen (dus niet met volle accu maar met bijna alle opties) P85D in bestelling voor eind maart en die gaat er alleen maar komen als mijn huidige SIG P85+ een beetje mooi weg gaat - maar er zit bijna EUR 9,000 (incl. BTW) verschil met de huidige prijs.
Dus met een van ons zaken doen scheelt tijd en ook wel iemand (of 2 iemanden) geld...
en de vorige poster kan volgens mij altijd wel iets lenen bij iemand hier of Tesla als hij anders door Maurice verbannen zou worden - niet dat dat ook maar waarschijnlijk is...
Ik begrijp je bezwaar.
Van mijn kant was destijds de gedachte dat de P85D zo leuk was dat ik m niet kon laten lopen.
En toen ben ik creatief gaan rekenen. Als je de insteek kiest dat de MIA en KIA als extra aftrekpost een dempende werking hebben op de netto afschrijving en vervolgens de 18K MIA + 4% (die dan wel 5 jaar is en niemand weet wat daaraan gaat veranderen na 2016, dus bij vervanging in 2018 zou je zomaar een paar jaar een hoger percentage betalen dan 4%, terwijl de D dan nog door zou lopen) dan is het totaalplaatje zo gek nog niet.
Samengevat: Ik had mijzelf er van overtuigd dat ik netto bijna voor niets in mijn P85 gereden heb (voorbeeld: 10K afschrijving = Netto circa 15K aftrekpost en dat weegt door als IB ondernemer), en dat ik de propositie van de P85D nog steeds erg interessant vond. Idd niet het onderste uit de kan (het uitzitten van 5 jaar en max MIA / KIA voordeel) maar wel maximaal genieten :biggrin:. E.e.a. destijds met een andere Tesla rijder (advocaat en fiscalist) doorgesproken, en zijn conclusie was dat hij ook een P85D ging bestellen :biggrin:.
Daarnaast had ik bedacht om op het nieuwe huis zonnepanelen te leggen met EIA en KIA.... waardoor de desinvesteringsbijtelling voor MIA en KIA van de Tesla icm de nieuwe MIA nihil zou zijn....
Maar aangezien de EIA te goed werkte hebben ze die voor zonnepanelen ook weer de nek om gedraaid.
Ja, ik was ook zo gaan rekenen maar is meer kijken door een roze bril natuurlijk
Aangaande zonnepanelen en in sommige gevallen een EV kan je ook een groene lening nemen tegen een erg lage rente. 10 jaar afbetaling ipv hypotheek voor zonnepanelen en als je de bank uitlegt dat de auto 8 jaar onbezorgd meegaat ivm de garantie, de auto op 8.
En een 2de Tesla kopen en vervolgens weer aan je vrouw verhuren tegen een sterk gereduceerd tarief die als particulier huurt kan ook nog. Immers, je hebt 8 jaar garantie dus je commerciële afschrijving zet je op 8 jaar, dus dan hoef je per maand ook niet veel te rekenen. Btw aftrek heb je toch nauwelijks na je aanschaf (btw forfait is eigenlijk discriminerend als EV rijder tov ICE, maar dat is een andere discussie) Laden doe je met je nieuwe zonnepanelen en is ook nog niet helemaal voor de fiscus duidelijk hoe er mee om te gaan (fossiele brandstof heeft in de lease/zakelijk een streng controle systeem). Je hebt dan nog steeds BTW aftrek, MIA en als echtgenoot kan je er gewoon in rijden zonder bijtelling. Klinkt beetje ver gezocht maar als je toch echt graag wil..... Die des-investeringsaftrek is niet 5 hele jaren, als je richting einde jaar hebt aangeschaft dan telt het gebroken jaar ook als een heel jaar. Januari 2018 is het dan zover, kan je de P85D weer terugnemen van de vrouw en je huidige verkopen zonder terug te moeten gaan betalen.
Klopt inderdaad.
Met deze berekening in Excel die ik eerder had gemaakt, kun je kijken wat de optimale snelheid is bij een bepaalde afstand tussen twee Superchargers:
http://daglievemensen.nl/tesla/files/reistijd_laadtijd.xlsx
Niet echt relevant, want meestal sta ik langer te laden dan nodig omdat de pauze langer duurt dan gepland.