TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Aankoop op afstand

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Devils son, Dec 24, 2019.

1. Devils son

Devils son Active Member

Ik had gisteravond een interessante discussie over fsd bestellen online. Waarbij de vraagstelling zich richt op de vraag of (als consument) dit bestellen onherroepelijk is, of dat je op deze manier fsd twee weken kan uitproberen en daarna geld terug kan krijgen indien het toch niet bevalt.

Ik ben zelf jurist, maar niet geschoold in consumentenrecht en uiteindelijk geldt voor zoiets dat je iets zeker weet of niet, dus mijn vraag: iemand hier die het antwoord weet?

2. DutchTM3

DutchTM3 Active Member

3. Limbo2121

Limbo2121 Active Member

4. schonelucht

schonelucht Well-Known Member

Naast gelijk hebben is er ook nog de vraag of de moeite die je ongetwijfeld zal moeten doen om gelijk te krijgen het sop de kolen wel waard maakt.

5. Drikus

Drikus Member

Daar heb je inderdaad recht op. En dat weet Tesla ook. Heb hem zelf ook eerst bewust privé besteld.
    Hoe ik de auto dan in mijn administratie verwerk, is aan mij.

6. Devils son

Devils son Active Member

Kennelijk niet.

Aangezien iedereen hier tot dezelfde conclusie komt heb ik aangegeven dat hij recht heeft op ongedaanmaking (mits), maar dat het traject zelf natuurlijk een harentrekker kan worden. ;)

7. Devils son

Devils son Active Member

Heb je het nou over fsd, of de tesla zelf?

8. Limbo2121

Limbo2121 Active Member

Digitaal geleverde software

Ik lees onderstaande. Ben jurist maar geen consumentenrechtdeskundige. Daarvoor heb ik een rechtsbijstandsverzekering.

Lever je producten als een download? Dan is het moeilijk om deze terug te sturen. Toch is het niet zo dat per definitie het herroepingsrecht niet geldt. Als leverancier moet je dan voldoen aan de volgende criteria om het herroepingsrecht te laten vervallen.

De consument moet instemmen om de levering van de dienst te starten binnen de bedenktijd.De consument moet verklaren afstand te doen van zijn herroepingsrecht.De dienst moet ook daadwerkelijk volledig geleverd zijn.

Het herroepingsrecht vervalt enkel wanneer de download al volledig is geleverd en de consument daar ook mee heeft ingestemd. Tijdens het bestelproces moet je de klant expliciet vragen of de dienst direct geleverd mag worden en moet je de consument ook laten verklaren dat ze daarmee afstand doen van hun herroepingsrecht. De regels komen dus overeen met de levering van diensten.

Vraag je niet om toestemming en stuur je de download zonder toestemming toe? Dan heeft de consument 14 dagen de tijd om van de overeenkomst af te zien.

9. Devils son

Devils son Active Member

Klopt. Ik wilde alleen zeker weten of ik niet ergens iets over het hoofd had gezien.

Better safe than sorry.

10. Nicovlaai

Nicovlaai Member

“De dienst moet volledig geleverd zijn”

Ook dat is een interessante discussie met FSD :)

• Funny x 1
  11. prettig

prettig Member

Je staat 100% in je recht, maar alles wat bij Tesla niet in hun systeem past.......kleine ramp. Probeer maar eens iemand te pakken te krijgen van de financiële afdeling om bv. een factuur te laten aanpassen. Zou het niet gokken, tenzij je de tijd/zin hebt om het traject aan in te gaan.

• Like x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC