TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Aankoop TESLA Model S in Eenmanszaak ( België )

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Firebird, Oct 18, 2014.

1. Firebird

Firebird Active Member

@ alle Belgische zelfstandigen hier aanwezig:

Praktische vraag omtrent het in kosten brengen van een Tesla Model S bij een Belgische zelfstandige ofte in een éénmanszaak.

Volgens ons boekhoudkantoor maakt het fiscaal geen moer uit of je nu een 100% elektrische TESLA koopt of een Maserati.
    Er is géén enkel fiscaal voordeel op het in kosten brengen, behalve natuurlijk de NUL- DIV en de lage wegentax.

Klopt dit ????

Alvast bedankt !

Xavier

2. Mtbtailor

Mtbtailor Member

Klopt idd.
    Het laadpunt dat je zou installeren ook niet.
    Enkel op het in kosten brengen van het extra stroomverbruik zit er een verschil, als het nieuwe laadpunt met stroom van op de zaak werkt en niet met een bepaald % gemengd privé-zakelijk in de onkosten gebracht wordt.
    De Maserati is beperkt tot 75% aftrek benzine, dacht ik.

3. KrisB

KrisB Member

Je kan met je boekhoudkantoor misschien kosten/baten afwegen van één van de Belgische vennootschapsvormen (vb bvba)?
    Dan gelden inderdaad duidelijk andere regels voor m.n. elektrische voertuigen.

4. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

dat denk ik ook. 6 jaar geleden een bvba opgericht en spijt dat ik het niet 20 jaar eerder heb gedaan.
    de enegiekost voor de tesla is ook maar 75% aftrekbaar

5. DimiVdb

DimiVdb Member

In een eenmanszaak zij autokosten 75% aftrekbaar, of je nu een 100% elektrische Tesla hebt, of een Porsche carrera Turbo GTS.

In een vennootschap zijn andere regels geldig, bv een BVBA --> dan is een Tesla 120% aftrekbaar en een Porsche bijvoorbeeld maar 50%

Maar je boekhouder zou je daar alles over moeten kunnen vertellen.

Share This Page