Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aanmelden Spotify lukt niet

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben bang dat de oorzaak bekend is.
Voorheen kon je zonder Premium Connectivity gebruik maken van Spotify als je maar WiFi had. Nu schrijft Tesla op haar website:
*⁺Voor Standard Connectivity is een betaald abonnement op streamingdiensten vereist voor toegang tot muziek- en media-streaming via wifi

Het wordt dus steeds verder uitgekleed.
 
Hier sinds paar dagen de Premium Connectivity geactiveerd als maand abonnement. Heb zelf geen Spotify account, maar kon voorheen (eerste jaar) gewoon browsen en afspelen van Spotify.

iemand ook deze ervaring en mogelijk een workaround? Melding geeft aan dat ook een tesla account na acceptatie van voorwaarden geaccepteerd wordt, maar dit werkt ook niet.
 
Intussen ook geprobeerd:
  • soft reset (2 wieltjes opmt stuur)
  • Hardere reset (als soft reset met rem ingedrukt),
  • Getracht met mijn tesla account aan te melden,
  • Getracht taalsettings te wijzigen (ergens op youtube gespot).
Iemand nog ideeen (behalve een spotify account afsluiten ☹️)
Helaas, het Tesla account wat door spotify benoemt wordt geeft geen toegang.
 
Iemand nog ideeen (behalve een spotify account afsluiten ☹️)

Tidal kan ik wel aanbevelen, heeft extreem hoge kwaliteit van audio (hoge bitrate op master!), maar wel wat teleurstellende hoeveelheid muziek content.
Is overigens dan nog niet eens geintergreerd in de Tesla, dus dan nog even via bluetooth, wat in mijn ervaring niks af doet aan de geluidsbeleving.
 
Een factory reset werkte bij mij destijds.(nadat ook SC er niet uitkwam) Er wordt dan een nieuw Tesla Spotify account gegenereerd.

@nico180 dank voor je reactie/idee van Tidal, echter ik (en ik neem voorzichtig aan @dutchchili ) proberen de spotify toegang op basis van het oorspronkelijke tesla account te verkrijgen. Ook afsluiten van Premium Connectivity wil niet de oplossing geven.
 
Intussen is voor mij het opgelost: een factory reset uitgevoerd,

daarna wifi/bluetooth weer ingesteld,

een keer de weergave taal naar engels en na herstart nederlands gezet.

daarna kwam/startte Spotify van Tesla gewoon op en kon ik luisteren.

eea is wel uitgeveord met actieve/lopende premium Connectivity. Geen apart spotify account benodigd.

dank voor meedenken. Hopelijk hebben anderen hier ook baat bij.
 
Wat bedoelen jullie met “Tesla spotify account”? Als je premium connectivity hebt hoef je verder toch niet in te loggen?

Het account wat Tesla gebruikt om op spotify in te loggen inderdaad. Het is niet het account eat je zelf bij spotify kan opzetten. Ondanks premium connectivity bleef bij starten van spotify een inlogscherm voor userID en wachtwoord naar voren komen.
 
Ik lees daar overigens wisselende dingen over, of dat 'Tesla spotify account' ook te gebruiken is op je PC/Mac? Zou mooi zijn gezien Spotify op de Tesla nog steeds niet echt optimaal werkt. Hierdoor twijfel ik sowieso sterk of ik Premium Connectivity ga behouden.
 
Heb dit nu ook (2020.48.10): Tesla-account op Spotify en premium connectiviteit, maar kan niet inloggen. Resetten helpt niet.

Mogelijk idee: ik had elke maand problemen met automatisch afschrijven van het Tesla premium abonnement gehad - superirritant, want het zou gewoon moeten werken. Misschien heeft Tesla een onvolledig getest scriptje draaien dat automatisch Spotify accounts opzegt? Gezien ze ontzettend veel slordigheidsfoutjes maken, verbaast me dat niets. Heeft iemand anders dit ook gehad ongeveer 20 dagen nadat het abonnement "afliep"?
 
Wat ik ook zag ergens anders op het forum:
> Make sure you're not connected to the WiFi when you click the "Activate Tesla Account" on the Spotify login screen (not sure if it's profile specific as I'm only driver but might be worth checking the old account has logged out on all the cars profiles)?

Niet zeker of ik dat al heb geprobeerd.
 
Ik heb net hetzelfde probleem sinds een week. Ik had een spotify premium abo waarmee alles perfect werkte. Dan het spotify abo opgezegd, waarna ik in de Model 3 een loginscherm kreeg met daarop de keuze om het Tesla spotify account te gebruiken, echter werkt die optie niet en gooit hij me steeds terug naar het inlogscherm.
Ik heb al een soft en hard reset geprobeerd alsook de taal van de UI een paar keer omgezet, loste het probleem niet op. Morgen eens een factory reset proberen.
 
Ik heb net hetzelfde probleem sinds een week. Ik had een spotify premium abo waarmee alles perfect werkte. Dan het spotify abo opgezegd, waarna ik in de Model 3 een loginscherm kreeg met daarop de keuze om het Tesla spotify account te gebruiken, echter werkt die optie niet en gooit hij me steeds terug naar het inlogscherm.
Ik heb al een soft en hard reset geprobeerd alsook de taal van de UI een paar keer omgezet, loste het probleem niet op. Morgen eens een factory reset proberen.

Je hebt wel "Premium connectivity" van €9.99 per maand? Connectiviteit