Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aanpassing onderhoudscontracten?

This site may earn commission on affiliate links.
Wacht maar tot je ziet wat het kost :)

Welcome | Tesla Service

Voor 30 $ een uur lang foto's nemen van je scherm of is er een nog zuinigere manier??? :tongue:

- - - Updated - - -

Dat zou inderdaad mogelijk moeten zijn.

Echter bij het vervangen van mijn batterij is dat ook bij Tesla niet in één keer helemaal goed gegaan. Na een dag kwamen er allerlei waarschuwingen, en zijn ze toch nog ruim een uur bezig geweest om het hele systeem te ontluchten. Zeker gezien de risico's om je batterij te beschadigen door oververhitting zou ik daar heel erg voorzichtig mee zijn.

Klopt met zo'n kapitaal ga ik ook geen risico's nemen.

- - - Updated - - -

Heb vanavond nog eens naar onze meeting met Elon gekeken in Amsterdam. En hij zei toch wel duidelijk dat 700 euro waarschijnlijk te veel is en ze er naar zouden kijken. Zouden we hem eigenlijk eens mee moeten confronteren en zien welke uitleg hij dan klaar heeft.
 
Ik heb de indruk dat de verschillende prijzen (dus niet meer alle beurten 700 Euro) een antwoord is op diegenen die niet elk jaar / 20k km komen / geen onderhoudscontract hebben afgesloten.
Zo kunnen ze zonder problemen extra rekenen voor die beurten, terwijl het pakket nog in lijn is met de eerdere prijs. En... voor diegenen die wel ca 20k km per jaar rijden en van plan waren om elke 2 jaar 40 k km te komen, wordt een onderhoudscontract ineens weer aantrekkelijk....

Toch wel slim zo van Tesla?
 
Weet iemand wat dit nu eigenlijk is ? $30 om een uur lang de manuals te kunnen lezen ??

Schermafbeelding 2016-02-17 om 07.42.33.png

Wacht maar tot je ziet wat het kost :)

Welcome | Tesla Service
 
Weet iemand wat dit nu eigenlijk is ? $30 om een uur lang de manuals te kunnen lezen ??

De service manuals he. Tesla approved body shops hebben gratis toegang. Ik denk dat dit een antwoord is op de wettelijke verplichting om service manuals te hebben. Blijkbaar staat er bij die wettelijke verplichting niet dat de informatie "gratis" moet zijn. Als je dus bepaalde onderdelen van je wagen uit mekaar wil halen zonder schade, heb je de mogelijkheid de service manuals te consulteren. Op een uur zal je vermoedelijk in staat zijn de info te vinden en te downloaden die je nodig hebt.

- - - Updated - - -

Ik heb de indruk dat de verschillende prijzen (dus niet meer alle beurten 700 Euro) een antwoord is op diegenen die niet elk jaar / 20k km komen / geen onderhoudscontract hebben afgesloten. Zo kunnen ze zonder problemen extra rekenen voor die beurten, terwijl het pakket nog in lijn is met de eerdere prijs.

Ik denk dat ook. De 700 EUR voor "zware" beurten zal onvoldoende rendabel geweest zijn. Nu kunnen ze daar 825 of 1025 voor vragen.
 
ok - helder. dat zal het wel zijn. tx.
"Tesla" is zo'n goed voorbeeld van een gamechanger...-;). Ik begrijp die angst van de gevestigde auto-orde ook wel.. het is met hun businessmodel (de importeurs, de dealers, de Shells etc) toch amper mogelijk om met een bedrijf als Tesla te concurreren. Nog los van de voordelen van EV rijden, de kwaliteit van de auto etc.
 
Los van de vraag of de prijzen wel of niet redelijk zijn, bij een onderhoudsbeurt controleert iemand die van de Model S verstand heeft de auto ook op punten die wij als bestuurders nog niet als issue hebben ervaren. Zij kunnen mogelijk een probleem voorkomen voordat het tot ongemak of ongeluk leidt, alleen al door het feit dat ze met een getraind oog naar de auto kijken op manieren waarop wij dat niet kunnen (want hoeveel van ons hebben een brug thuis bijvoorbeeld).

Het heel lang uitstellen van een beurt kan derhalve heel lang goed gaan, maar zou ook zomaar fout kunnen aflopen door iets wat mogelijk bij een beurt al zou zijn opgevallen. Denk daar ook eens over na ipv alleen aan de portemonnee.