Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aanschaf S60 met goedkope upgrade naar S75

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Forumleden.

Al maanden lees ik uw forum intensief.

Vandaag heeft mijn vrouw een proefrit gemaakt. Dit met als bedoeling een "kale" S60 (wel de stoelen, het upgradepakket en de pilot) te overwegen.

Nu bieden ze mij een uitgebreide S60 (+Rood, +piano dak ,+subzero weerpakket en +essenhouten interieur) aan met een goedkope upgrade naar een S75 (1300 euro voor de batterij). Alleen vandaag graag beslissen ivm aflopen 3de kwartaal van Tesla en aanvragen kenteken :) .

Het klinkt aanlokkelijk, maar voor de fiscale bijtelling wordt hij geteld als een volledige s75 en een s60 doet eigenlijk niet veel minder dan een S75.

Wat zouden jullie adviseren?

Met vriendelijke groeten
Chris
 
Doen...deze week is de laatste week verlopig dat je kan onderhandelen en zou dat zeker doen! Vanaf maandag is het weer business as usual waarschijnlijk...een boel mensen hier hadden heel graag een soort van korting gekregen maar was absoluut onbespreekbaar, nu smijten ze er mee alsof het niks kost...je kunt hem als 60 op kenteken zetten dan dan na het op kenteken zetten upgraden om de bijtelling te ontlopen...
 
Gelijk doen, die 1300 euro krijg je als restwaarde vast meer terug. En van 60 naar 75 is zeker voor vakanties heerlijk. De 60 kun je namelijk maar tot 60 laden, terwijl je de 75 normaal misschien net zoiets geeft, maar bij dat soort trips die 15 kWh extra mooi kunt gebruiken. En ik denk dat dat ook wat range-vrees bij je echtgenote zal schelen :)
 
Heren,

Allemaal bedankt voor de positieve motivatie. Vrijdagavond volgen de foto's in de daarvoor bestemde post.

Hij staat bij het RDW nog geregistreerd als een S60. Helaas hebben ze mij verzekerd dat ze dat alsnog gaan aanpassen naar een S75.
Nog niets geregeld voor een oplaadpunt thuis, maar gelukkig ligt Zevenaar om de hoek:)

gr

Goede keuze!!! Gefeliciteerd....
 
ik vraag mij eigenlijk af waarom de batterij-inhoud van EV's geregistreerd moet worden.
bij een ICE staat de tankinhoud toch ook niet op het registratiebewijs ?

---edit----
eigenlijk vermoed ik dat de wetgever Kw en Kwh door elkaar haalt - en daarom de batterij capaciteit registreert ....
 
Last edited:
ik vraag mij eigenlijk af waarom de batterij-inhoud van EV's geregistreerd moet worden.
bij een ICE staat de tankinhoud toch ook niet op het registratiebewijs ?

---edit----
eigenlijk vermoed ik dat de wetgever Kw en Kwh door elkaar haalt - en daarom de batterij capaciteit registreert ....

Volgens mij wordt het gezien als onderdeel van de motor. Zo is het niet interessant hoe groot de brandstoftank in een auto is. Net zoals het niet interessant is wat voor motor er in een EV zit. Voor een EV bepaalt niet de motor maar de batterijcapaciteit grotendeels de kosten en het vermogen.
 
Beste Forumleden.

Al maanden lees ik uw forum intensief.

Vandaag heeft mijn vrouw een proefrit gemaakt. Dit met als bedoeling een "kale" S60 (wel de stoelen, het upgradepakket en de pilot) te overwegen.

Nu bieden ze mij een uitgebreide S60 (+Rood, +piano dak ,+subzero weerpakket en +essenhouten interieur) aan met een goedkope upgrade naar een S75 (1300 euro voor de batterij). Alleen vandaag graag beslissen ivm aflopen 3de kwartaal van Tesla en aanvragen kenteken :) .

Het klinkt aanlokkelijk, maar voor de fiscale bijtelling wordt hij geteld als een volledige s75 en een s60 doet eigenlijk niet veel minder dan een S75.

Wat zouden jullie adviseren?

Met vriendelijke groeten
Chris

Nette prijs, gewoon doen!
 
ik vraag mij eigenlijk af waarom de batterij-inhoud van EV's geregistreerd moet worden.
bij een ICE staat de tankinhoud toch ook niet op het registratiebewijs ?

---edit----
eigenlijk vermoed ik dat de wetgever Kw en Kwh door elkaar haalt - en daarom de batterij capaciteit registreert ....
Zeker weten dat ze dit door elkaar halen. Kijk eens op je kentekenbewijs.. daar staat bij mij dat de auto iets van 80 Kw aan vermogen heeft... Dat is toch echt de accu.. Het vermogen is eigenlijk wel een beetje meer dan 80 ;-)