Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aanschaf Tesla door NL BV, te gebruiken in Belgie

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb klanten die met ALD Automotive (Axus) samenwerken. Zij factureren de buitenlandse wagens aan de BE onderneming. Dus moet ik uw situatie ook mogelijk zijn (BE wagen aan NL).

Ik heb ook al eens gehoord dat DeLageLanden Leasing hier ook flexibel mee is, maar zelf geen ervaring mee.
 
Ja, vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal.
Inderdaad, de EU is in deze niet de belemmering, maar de bedrijven (leasemaatschappij, Tesla[1]) die geen gebruik willen maken van dit vrije verkeer (of die het de moeite niet waard vinden om de processen aan te passen voor die paar uitzonderingen, wat ik ook wel kan begrijpen).

[1] De SeC's die niet aan buitenlandse BV willen factureren bedoel ik, Tesla maakt voor zichzelf natuurlijk prima gebruik van vrij verkeer van goederen binnen de EU.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Merijn
Inderdaad, de EU is in deze niet de belemmering, maar de bedrijven (leasemaatschappij, Tesla[1]) die geen gebruik willen maken van dit vrije verkeer (of die het de moeite niet waard vinden om de processen aan te passen voor die paar uitzonderingen, wat ik ook wel kan begrijpen).

[1] De SeC's die niet aan buitenlandse BV willen factureren bedoel ik, Tesla maakt voor zichzelf natuurlijk prima gebruik van vrij verkeer van goederen binnen de EU.

We gaan nog maar 's in de telefoon klimmen..
Als het nu om een goedkoop lupo'tje ging kon ik het al beter begrijpen.
Als het erom gaat dat ze het de moeite niet waard vinden... dan lijken de Tesla's zelf vooruitstrevender dan de verkoopservice..

mbt EU: feitelijk zijn het de individuele landen die slecht samenwerken, en slecht op elkaar passende fiscale regels hanteren.
Misschien dus toch een gebrek aan EU..