Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aanvaardbare prestatie aan de Supercharger?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag,

Gisteren ben ik met mijn 'nieuwe' (tweedehands) Model S naar de SuC in Urmond gereden voor een snellaad-test.
Zie de grafiekjes uit de Tessie app in bijlage; zijn dit aanvaardbare supercharge-prestaties?
Of had ik een hogere laadsnelheid mogen verwacht dan 70 kW?

P.S. had de SuC als bestemming in de navigatie ingevoerd zodat de batterij gepreconditioneerd was bij aankomst.
P.P.S. zijn deze 'dropouts' in de grafieken normaal?

Alvast bedankt.
 

Attachments

  • IMG_9159.jpg
    IMG_9159.jpg
    102.9 KB · Views: 232
  • IMG_9160.jpg
    IMG_9160.jpg
    142.7 KB · Views: 175
  • IMG_9161.jpg
    IMG_9161.jpg
    291.9 KB · Views: 138
Goedemiddag,

Gisteren ben ik met mijn 'nieuwe' (tweedehands) Model S naar de SuC in Urmond gereden voor een snellaad-test.
Zie de grafiekjes uit de Tessie app in bijlage; zijn dit aanvaardbare supercharge-prestaties?
Of had ik een hogere laadsnelheid mogen verwacht dan 70 kW?

P.S. had de SuC als bestemming in de navigatie ingevoerd zodat de batterij gepreconditioneerd was bij aankomst.
P.P.S. zijn deze 'dropouts' in de grafieken normaal?

Alvast bedankt.
Welk model MS heb je en uit welk jaar? De lengte qua laden met dit weer lijkt me wel normaal als ik het vergelijk met mijn MS 75 uit 2018. De dropouts zeggen me niks. Daarvoor ben ik te alfa.
 
Hoe ver heb je moeten rijden tot Urmond? Vaak is 20 minuten rijden nog niet genoeg om de batterij voldoende op te warmen om ook de hoogste snelheden te halen. En ook is 34% relatief gezien nog veel acculading.
Oké, goed om te weten... was inderdaad maar een kwartiertje rijden.

Ik probeer het binnenkort nog eens met een lagere SoC en langere aanlooptijd!
 
Voor wat het waard is, mijn MS piekte op 70 km bereik, dat was op 20%.
Ja, dat zie ik ook vaak.

Dit was Oberhonnefeld op een V3 supercharger stall, met een piek tussen 8 en 16% SoC:

1641990827612.png

Geiselwind:
1641990908019.png

Hilpoltstein:
1641990948329.png


Dit allemaal op een lange rit van/naar Oostenrijk, en daar moet je dus vanuit gaan dat je eerst pakweg 2 uren snelweg doet alvorens je quasi leeg aan een supercharger komt.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Een piek van 70KW is idd erg laag. Ik piekte de laatste maanden op 112KW. Idd na 150 km (Midden-Limburg-Nijmegen-SuC Horst); ging ik eerst naar Horst dan liep het ook niet echt. Dus je kunt wel nog wat tijdwinst verwachten.

Ik heb mijn MS75D 2018 nooit hoger dan 107kW gekregen.
Gisteren na 90km rijden met 27% aankomen piekte hij heel kort naar 102kW en zakte daarna snel weg.
 
De laadsnelheid is van vele factoren afhankelijk. De belangrijkste zijn wel de SOC en de accu temperatuur. Veel andere auto's aan het laden, V2 met stallpairing. etc. Verwacht niet altijd de max te halen. Onder gunstige omstandigheden haal ik ook (100D) 142 kW. Maar ik heb ook regelmatig een laad sessie die niet boven de 110 kW uitkomt.
 
Tijdens onze terugrit van de Alpen vorige week heeft de mijne voor het eerst 124kW gehaald. Als ik me het goed herinner. Zo hoog was hij nog nooit geweest. Toen ik hem net had (2018) ging hij denk ik nooit boven de 100kW.
We waren wel al een tijdje aan het rijden dus de batterij was vrij leeg (rond de 10%) en zat goed qua temperatuur.
 
Afgelopen zondag in Eindhoven. Na 60 minuten rijden met 4% aangekomen. Begon met 130kW maar na drie minuten dalen naar 47kW... Ik heb nog een ander laadstation geprobeerd, maar hetzelfde. Slechts 4 anderen aanwezig, dus het kan niet de drukte geweest zijn. Wat een laadstop van 15 minuten had moeten worden, duurde uiteindelijk bijna 40 minuten. Ik kom zelden bij een SuC, dus kan niet zo goed vergelijken met verleden. Maar het viel mij vies tegen.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink