Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

About time to unveil the D

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vertrouw het resultaat toch niet echt.
1171 Nm koppel en 413 PK.

Inderdaad klopt het koppel van geen kanten, maar dan kan ook niet anders als de rollen in eerste instantie de banden niet kunnen bijhouden (je meet dan te weinig koppel) en de rollen daarna de banden weer 'inhalen' (je meet dan te veel koppel).

Als je dan uiteindelijk zonder slip door kunt versnellen komt wel het goede vermogen op de klok.
Die 413 pk komt erg dicht in de buurt van de 416pk accuvermogen van de P85. Kan ook niet anders want het is dezelfde accu.
Er zit dan wel 691 pk motorvermogen in de P85D, maar als de accu ze niet kan leveren kan je ze nooit aanspraken.
 
Inderdaad klopt het koppel van geen kanten, maar dan kan ook niet anders als de rollen in eerste instantie de banden niet kunnen bijhouden (je meet dan te weinig koppel) en de rollen daarna de banden weer 'inhalen' (je meet dan te veel koppel).

Als je dan uiteindelijk zonder slip door kunt versnellen komt wel het goede vermogen op de klok.
Die 413 pk komt erg dicht in de buurt van de 416pk accuvermogen van de P85. Kan ook niet anders want het is dezelfde accu.
Er zit dan wel 691 pk motorvermogen in de P85D, maar als de accu ze niet kan leveren kan je ze nooit aanspraken.
En da's exact de reden waarom ik de verleiding heb weten te weerstaan en pas een nieuwe Tesla koop als ik de P125D kan bestellen! ;-)
 
En dan is wel weer iets anders en zo gaan de jaren voorbij zonder......

Dat wel... Die nieuwe optie voor Executive stoelen achterin maken het wel weer verleidelijk... Had hem al bijna gekocht toen hij bestelbaar was, maar ivm de kleur (mijn vrouw wilde géén rood) niet besteld. Maar vandaag had ik René de Vries op de koffie en we hadden het zo over wanneer een nieuwe te kopen. Ik zou ook graag een grotere accu willen, en dan met name om bij de lange afstanden langer sneller te kunnen laden. Zodra je onder de 90kW gaat, afkoppelen en doorrijden naar de volgende SuC. Denk dat een 110kW accu pas bij 275km onder de 90 zal zakken. Maar nogmaals Hans, als je iedere keer wacht op wat er aan gaat komen koop je nooit niets...
 
Is inderdaad zo, maar als ik naar mijn huidige S kijk vind ik 'm zo ook al indrukwekkend snel, dus een D is niet per se nodig. Hetgeen ik het prettigste zou vinden is een grotere accu, ik heb me voorgenomen dat dat dé reden voor mij is om een nieuwe te kopen.

Mijn fout. Ik had over het woordje "nieuwe" heen gelezen en dacht je nog geen MS zou hebben. Je hebt natuurlijk gelijk. Eigenlijk geldt dan hetzelfde voor mij. Ondanks al het moois dat er ineens bij is gekomen (en steeds overtreft het de verwachtingen) blijf ik ook bij mijn S85. Nu nog wachtend op 6.1. Hoop dat die snel komt en dat ik in het weekend kan uitproberen.