Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

About time to unveil the D

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het allemaal nog wel meevallen. Weer een hoop geschreeuw om weinig. Als de andere premiums een nieuwe snellere motor of nieuwe opties lanceren maakt dat de bestaande varianten ook niet direct outdated. En de autopilot features zijn nou ook niet heel erg spannend. Die zaten ook in mijn Q7.
 
Us site opnieuw op, prijs is 4k$. Ik weet al wat ik binnen 4 jaar ga kopen...

All-wheel drive will be a $4,000 option on the base and mid-range Model S, which start at $71,000. The base price for the P85 with all-wheel drive — which will be known as P85D — is $120,000. The P85D will go on sale in December, while the other versions will go on sale in February.

- - - Updated - - -

De P85D heeft 691 PK, 221 vooraan en 470 achteraan...
 
Erg jammer dat het niet te retro fitten is. Dit is eigenlijk de enige functie die ik direct wilde hebben, alleen de 0% bijtelling en Kia/mia maakte het vorig jaar wel erg aantrekkelijk. Het liefst ruil ik hem nu direct in, maar de kosten in verschil en een deel van de mia/Kia terug betalen (desinvesteringsbijtelling?) lijkt me iets teveel van het goede.

Wat zou een p85 (non-plus, 115.000) met 0% bijtelling nu op een site als autoscout doen? Een euro of 100.000?

Desondanks wel erg mooie features voor nieuwe owners!
 
Ombouwen lijkt niet te kunnen: 'cannot be retrofitted to older models, Tesla said'
dat zou ik wel erg telleurstellend vinden, 2 sensoren erbij en wat software, dat moet toch niet moeilijk zijn?

Bummer. Bummer. Dikke bummer.
Mooie ontwikkelingen. Dat alles met aandrijving lastig te retrofitten is lijkt me begrijpelijk. Alles gerelateerd met ACC etc vind ik minder en ook niet in lijn wat bij verkoop werd voorgespiegeld. Heb bij mijn X5 alles erop meegemaakt dat vlak na aankoop die al ouderwets was. Dat had ik juist bij tesla niet verwacht. Goed, ik wacht af en maak het mee maar niet kunnen retrofitten zou mijn dag wel verpesten... (Tot ik weer in de s stap).
 
een tweede motor om nog een ietje sneller te kunnen optrekken om sneller aan de SuC te gaan hangen, en een autopiloot waarbij je niet op de achterbank kan gaan liggen:confused:

hier hoef ik niet echt iets van te hebben. Ik vin't gepresenteerde niet in verhouding met het tromgeroffel.
'tzal niet echt goed zijn voor de aandelen denk ik.
 
Bummer. Bummer. Dikke bummer.
Mooie ontwikkelingen. Dat alles met aandrijving lastig te retrofitten is lijkt me begrijpelijk. Alles gerelateerd met ACC etc vind ik minder en ook niet in lijn wat bij verkoop werd voorgespiegeld. Heb bij mijn X5 alles erop meegemaakt dat vlak na aankoop die al ouderwets was. Dat had ik juist bij tesla niet verwacht. Goed, ik wacht af en maak het mee maar niet kunnen retrofitten zou mijn dag wel verpesten... (Tot ik weer in de s stap).

Ach, dan koop je toch gewoon een nieuwe. Klaar.
 
The new all-wheel drive Model S – the "D" – will get 10 more miles of range to a max of 275 miles thanks to increased overall efficiencies in the powertrain that Musk called, "a huge improvement." All Model S EVs that have AWD will be designated with a "D," so the P85 "performance" model will become the P85D when it has AWD, for example. The D models will also have a higher top speed and a decreased 0-60 time of just 3.2 seconds. "Literally everything improves about the car with dual-motor," Musk said.
The "something else" is the "A," which is the other letter that Musk said he was glad he didn't tease when he said he would "reveal the D." The A is a suite of Tesla autopilot autonomous driving technologies and it's been in production for the last two weeks (no kidding). The new technological bits include a long-range forward-looking radar, a camera with image recognition that can read things like signs and know where pedestrians are and a 360-degree, long-range sonar. This will all be integrated into the GPS, navigation and real-time traffic, which means that the car is now capable of being autonomous. But Musk said that there are not enough safety redundancies built in to the vehicle quite yet, so it's really just a tremendously advanced active safety system. Unfortunately, the new bits cannot be retrofitted into earlier Model S vehicles.
These autopilot dohickeys mean that the car will also be able to autopark or drive up to where you are waiting for it (as long as you're on private property). If you have the calendar programmed correctly, the car can even come meet you on time. What makes all of this possible is the electric powertrain, Musk said. People at the event were loudly excited about all of this autopilot stuff, which makes us think a lot of them must have tremendously long driveways. Musk said that the next thing he wants the car to do is automatically plug itself in, and he announced that, "we will probably do something like that." He made no mention of wireless charging or how much all of this new tech would cost.
 
Als dat automatisch inparkeren op basis van die V6 navigatie gaat, vermoed ik dat de auto eerst een rondje door de buurt tijdt, alvorens bij de buurman op de oprit te parkeren.

Ik hoor dat de bestaande issues van de Model S wel de aandacht houden... Als je het vergelijkt met de software industrie, dan is de support voor een 'oude' versie niet hetzelfde als voor het nieuwe werk.
Je wilt toch in een 'Windows XP' rijden over een jaar? Tesla Vista?