Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Acceleratie boost MY LR niet meer mogelijk?

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een Model Y te bestellen. Nu heb ik een proefrit gemaakt in de Performance. Het vermogen en de rijdynamiek bevielen mij zeer, echter rammelden de vullingen uit m’n kiezen toen ik door een dorp over een klinkerweg reed. Ik zou daarom toch de Long Range willen bestellen, in de hoop dat die iets softer is.

Nu zag ik dat je een Acceleration Boost kan kopen voor 1800 euro waarmee het vermogen van de Long Range net een beetje meer pit krijgt. Dit lijkt me een goed compromis.

Ik deed echter navraag bij het service center in Tilburg en deze meneer zei dat dit slechts heel eventjes mogelijk was toen de Model Y net in Nederland kwam. Het zou nu niet meer beschikbaar zijn.

Is er iemand met een Model Y LR die dit kan bevestigen? De optie zou in de app onder ‘upgrades’ zichtbaar moeten zijn. Ik zou jullie zeer dankbaar zijn voor een antwoord.

Mvg!
 
Net even gekeken, staat in de app bij software upgrades. (in mijn geval, is natuurlijk geen garantie voor een ander :cool: )

IMG_2432.PNG
 
  • Like
Reactions: HWS and Flummox
Dat wist ik niet dat dit mogelijk was. Maar ja € 1.800,- voor 0,6 sec, tjonge dat is wel een boel geld. Als dit bedrag ook binnen die 0,6 seconden verdient kan worden is het een leuke optie, maar dan zou ik de Performance kopen en daar 19" wielen onderleggen.
Ik heb met de LR proef gereden en die is toch wel heel snel (genoeg):D
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Ligt natuurlijk geheel van je referentie af, maar 5 sec naar de 100 voor de LR lijkt mij snel genoeg en waarschijnlijk gebruik je zelden het volledige potentieel behalve bji spielerij in het begin. Of je moet er een gewoonte van maken stoplichtsprintjes te trekken natuurlijk.

Ik zou dus gewoon lekker eerst gaan rijden. Denk dat het nieuwtje van de snelheid er snel vanaf is en dan boeit die 0,6 seconde helemaal niks lijkt mij.
 
  • Like
Reactions: Rqcg and Twan123
Ligt natuurlijk geheel van je referentie af, maar 5 sec naar de 100 voor de LR lijkt mij snel genoeg en waarschijnlijk gebruik je zelden het volledige potentieel behalve bji spielerij in het begin. Of je moet er een gewoonte van maken stoplichtsprintjes te trekken natuurlijk.

Ik zou dus gewoon lekker eerst gaan rijden. Denk dat het nieuwtje van de snelheid er snel vanaf is en dan boeit die 0,6 seconde helemaal niks lijkt mij.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt duurder.
 
Het kan zijn dat de vroege Model Y's van bovenstaande reageerders de software (of hardware) optie van een 'Performance Boost' hebben die nieuwe Model Y's niet hebben. Leverdatum of fabricage details kunnen een belangrijk detail zijn, mocht het uitmaken.
 
Het kan zijn dat de vroege Model Y's van bovenstaande reageerders de software (of hardware) optie van een 'Performance Boost' hebben die nieuwe Model Y's niet hebben. Leverdatum of fabricage details kunnen een belangrijk detail zijn, mocht het uitmaken.

Nou mijn MYLR van mei 2023 (berlin) heeft deze boost gewoon in de app staan voor 1800,-. Was hier wel benieuwd naar. Veel geld maar wel veel vreugde denk ik. Misschien een keer als ik 2 dagen heb een keer proberen. Mocht het niets zijn binnen 48 uur weer annuleren voor een refund.