Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Acceleratie Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Daar geloof ik niets van. Je zal versteld staan hoe vindingrijk je wordt om toch maar ritjes te verzinnen. vroeger deed ik nog geen 10000km per jaar, nu 38000 op 22 maand

Oei sh**. Ik deed vroeger al meer dan 40000 wat gaat dat nu geven????
Ben al goed bezig trouwens.
Levering 19 augustus, nu al meer dan 3000km!!!

Trouwens, veel plezier op jullie reis.

- - - Updated - - -

Schaam schaam
ophaaldatum was 26/8
 
Was 75% ... maar ik kijk er naar uit om met de Ludicrous zelfs met een percentage van 30% de 650S er af te rijden! 

Daarvoor gaan we nog een paar jaar geduld moeten hebben. De batterijen moeten verder staan. En dan is er nog de vraag of we zonder versnellingen aan de top speed van een 650S gaan komen, om het nog niet over de wegligging te hebben. De Model S blijft een zwaar beestje en dat voel je toch wel goed als je eens in een bocht gaat liggen.
 
Inderdaad, en je kan er met meer dan 2 in + een hele hoop baggage. Heb nog geen seconde spijt gehad van deze wagen. Nu alleen nog de PKs die ik had verwacht en ik ben 100% tevreden.

Helemaal mee eens!

Nu nog even naar de beurs in ......... om ene zekere .. om te praten :smile:

We kunnen het ook commercieel uitleggen:
In 2013 nogal wat mensen over de streep getrokken met fiscale uitleg en Range uitleg / Sucs etc.
Vanaf Maart nogal wat mensen over de streep getrokken (en sinds kort gereferred dankzij ritje met de Insane mode)
Hoeveel waren dat er meer geweest als het een Ludicrous demo was geweest???? :biggrin: (of zoals Jan aangeeft: Insane like it should have been, also at higher speeds...)
Dus.... wat houdt ze tegen:cool:

Weer even terug naar de acceleratie: laatst zelfs een Ferrari meegemaakt die links kwam aanrijden (was vrij naast me) en die vervolgens alsnog achter mij aanschuift....
 
Last edited:
Wat de omgeving het eerst opvalt aan een Tesla, zijn de uiterlijkheden: het grote scherm, de mooie lijn, de omvang,... Maar ik vind dat de Tesla pas echt tot zijn recht komt als iemand ermee kan (mee)rijden.

Op autostrades is cruise control gezellig en comfortabel rijden, en dat is allemaal wel leuk en gemakkelijk, maar het is pas aan de lichten dat Het Beest wordt losgelaten. Het Beest = de onwaarschijnlijke acceleratie die ik zelfs in mijn 70D mag ervaren. Om nog maar te zwijgen over de P85D's onder jullie...

Ik ben nooit echt bezig geweest met "optrekken aan de lichten" (zoals men dat in België zegt), maar als je aan de top van de pikorde zit, tja dan... is het moeilijk om dat niét te doen :). Dan denk ik: "Hallo, uitgebouwde GTI die al op de gas aan het duwen is.", "He daar, Porsche Panamera die al een poosje in mijn rug rijdt en nu aan de lichten me zou willen passeren!" "Hola, motorijder, die op mijn rijvak naast en voor me komt staan, met de gedachte dat hij toch veel sneller zal vertrekken." Dit feestje gaat dus niet door voor hen :).


Ben super blij met mijn Tesla. Echter mijn Suzuki GSX-R1000 yoshimura zat in 2,6 sec op de 100 en trok als een achterlijke door tot > 330 km/uur

Die strijd ga ik niet aan met mijn Tesla! En al zeker niet om enig risico voor de motor rijder te zijn
 
Toch vraag ik me bij de meeste sprintjes af: staat die ASP nou aan of niet??

Ben ik de enige die altijd even weggglijdt, nog iets langer blijft spinnen en ook bij 50 km/h nog gierende banden kan hebben? Of moet ik eens extra langs het SeC?

P85 met 19" goodyears achter.

Om echt snel weg te zijn, hou ik eerst nog een beetje in en geef geleidelijk meer Watts.