TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Acceleratie Tesla

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by mvereecken, Sep 10, 2015.

1. ppetercc

ppetercc Happy S driver

Heb mijn S nu iets meer dan 2 weken en na 5 dagen al een (eerste en hopelijk laatste) flitsboete. Zag de tijdelijke flitspaal, die er ooit eerder ook al stond, toen net te laat. Ook deels omdat ik me liet vangen toen een voorligger me wat uitdaagde.
    Lesje geleerd, maar hij ook wel.

2. ERvee

ERvee member

De originele goodyears zijn als 4 seizoenenbanden niet de banden me de allermeeste grip. Goede set zomerbanden doet behoorlijk veel.

Overigens ben ik zelf ook die goodyears nog aan t oprijden, op m'n eigen Tesla dus t verschil nog niet kunnen ondervinden.

3. Phil_BE

Phil_BE Active Member

Ik ga voor Michelin pilot sport 3 ipv de goodyears te meer omdat ik Tesla winterset heb besteld

4. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Toch valt het mee vind ik hoor. De eerste meters ben je vrijwel zeker sneller zodat je de motorrijder al voorbij bent voordat hij echt vertrokken is en daarmee is de kans dat hij je zal kunnen raken wel heel klein. De allersnelsten zullen de Tesla wel weer in kunnen halen voordat de 100 is bereikt, maar niet de eerste meters. Of heeft iemand al eens anders meegemaakt, terwijl je zelf scherp weg was met minimaal een P85? Kan het me nauwelijks voorstellen.

5. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

6. jpet

jpet Jan P.

Het probleem is dat je vooraf niet weet of die motorrijder ervaring heeft met Teslas. Als dat niet het geval is, verschiet die zich een bult en kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Je wil echt niet bovenop zo'n motorrijder launchen.

7. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Heb ook al een paar motorrijders verrast maar krijg dan wel altijd een leuke reactie. Leuker dan van de meeste audi / BMW auto rijders..

8. simonsmidt

simonsmidt Member

Tenzij het een elektrische motor is zoals een Brammo Empulse R Brammo motorfietsen: modellen, prijzen en specs waarop ik heb proef gereden, die trek je er echt niet uit.

9. jpet

jpet Jan P.

Zonder enig probleem zelfs, de Empulse R is 1,5 seconde trager tot 100 dan een P85D. :wink:

10. eelcodb

eelcodb Member

Sinds vanmorgen als vervangend vervoer de P85D ter beschikking.... Van 0-100 echt Insane. Daarboven stuk minder heftig.

11. jpet

jpet Jan P.

Heb je hem al eens op zijn staart getrapt met een SoC van 100%? Zeker eens doen voor de full Insane experience. :scared:

12. eelcodb

eelcodb Member

Ja... Vanmorgen toen die nog volgeladen was... Heerlijk hoor ! ;)

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC