Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Acceleratie Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Heb mijn S nu iets meer dan 2 weken en na 5 dagen al een (eerste en hopelijk laatste) flitsboete. Zag de tijdelijke flitspaal, die er ooit eerder ook al stond, toen net te laat. Ook deels omdat ik me liet vangen toen een voorligger me wat uitdaagde.
Lesje geleerd, maar hij ook wel.
 
Toch vraag ik me bij de meeste sprintjes af: staat die ASP nou aan of niet??

Ben ik de enige die altijd even weggglijdt, nog iets langer blijft spinnen en ook bij 50 km/h nog gierende banden kan hebben? Of moet ik eens extra langs het SeC?

P85 met 19" goodyears achter.

Om echt snel weg te zijn, hou ik eerst nog een beetje in en geef geleidelijk meer Watts.

De originele goodyears zijn als 4 seizoenenbanden niet de banden me de allermeeste grip. Goede set zomerbanden doet behoorlijk veel.

Overigens ben ik zelf ook die goodyears nog aan t oprijden, op m'n eigen Tesla dus t verschil nog niet kunnen ondervinden.
 
Dit vind ik ook belangrijk. Spelen is ok maar als het met een motorrijder is, moet je zorgen dat hij de ruimte heeft. Als de motorrijder tussen de wagens aan het verkeerslicht staat ga ik bij groen niet vol op het pedaal.
Toch valt het mee vind ik hoor. De eerste meters ben je vrijwel zeker sneller zodat je de motorrijder al voorbij bent voordat hij echt vertrokken is en daarmee is de kans dat hij je zal kunnen raken wel heel klein. De allersnelsten zullen de Tesla wel weer in kunnen halen voordat de 100 is bereikt, maar niet de eerste meters. Of heeft iemand al eens anders meegemaakt, terwijl je zelf scherp weg was met minimaal een P85? Kan het me nauwelijks voorstellen.
 
Toch valt het mee vind ik hoor. De eerste meters ben je vrijwel zeker sneller zodat je de motorrijder al voorbij bent voordat hij echt vertrokken is en daarmee is de kans dat hij je zal kunnen raken wel heel klein. De allersnelsten zullen de Tesla wel weer in kunnen halen voordat de 100 is bereikt, maar niet de eerste meters. Of heeft iemand al eens anders meegemaakt, terwijl je zelf scherp weg was met minimaal een P85? Kan het me nauwelijks voorstellen.

Het probleem is dat je vooraf niet weet of die motorrijder ervaring heeft met Teslas. Als dat niet het geval is, verschiet die zich een bult en kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Je wil echt niet bovenop zo'n motorrijder launchen.
 
Toch valt het mee vind ik hoor. De eerste meters ben je vrijwel zeker sneller zodat je de motorrijder al voorbij bent voordat hij echt vertrokken is en daarmee is de kans dat hij je zal kunnen raken wel heel klein.
Tenzij het een elektrische motor is zoals een Brammo Empulse R Brammo motorfietsen: modellen, prijzen en specs waarop ik heb proef gereden, die trek je er echt niet uit.