TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

acceleratievermorgen tov SoC

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by justroll, Mar 18, 2015.

  1. justroll

    justroll Member

    Joined:
    Feb 12, 2015
    Messages:
    269
    Location:
    Maaseik, Belgium
    Klopt het dat het acceleratievermorgen van de wagen daalt wanneer de State of charge lager is ? Ik heb dit vermoeden, en zou graag weten of ik de enige ben die dit ervaart. En of dit ergens al ooit ter spraken is gekomen ? Ik meen me te herinneren dat Bj0rn Nyland dit reeds vermelde bij zijn P85; maar op dat moment had ik enkel het idee dat dit voor de performance zo was.

    Het feit is dat ik vanavond een testritje beloofd had aan een autofreak, de acceleratie van de wagen viel me tegen - moet dan weer net op zo een moment - en was een stuk minder dan deze ochtend toen ik de SuC Aartselaar verliet.
     
  2. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,512
    Location:
    Breda, Netherlands
    Klopt. Duidelijk merkbaar. Boven 300 km range is het maximaal, dan wordt het langzaam minder. Zou interessant zijn om het eens te meten.
     
  3. justroll

    justroll Member

    Joined:
    Feb 12, 2015
    Messages:
    269
    Location:
    Maaseik, Belgium
    hebben maar 4 dingen nodig

    chronometer, telemetric data, verlaten startbaan en een supercharger in de buurt .. en dan maar sprintjes trekken :)

    zou dit graag eens in een grafiekje zien, de energy data log ik al, een chronometer staat tegenwoordig op je smartphone; dus nu nog die andere 2 dingen ;)
     
  4. Alain13

    Alain13 Member

    Joined:
    Jan 4, 2014
    Messages:
    924
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    #4 Alain13, Mar 18, 2015
    Last edited: Mar 18, 2015
  5. Herbie65

    Herbie65 Member

    Joined:
    Dec 2, 2014
    Messages:
    526
    Location:
    Netherlands
  6. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,512
    Location:
    Breda, Netherlands
    Ik heb pocketdyno en dynolicious op mijn iphone. Resultaten zijn niet erg betrouwbaar.
     
  7. RoaldH

    RoaldH Member

    Joined:
    Mar 17, 2015
    Messages:
    140
    Location:
    Utrecht, Netherlands
  8. justroll

    justroll Member

    Joined:
    Feb 12, 2015
    Messages:
    269
    Location:
    Maaseik, Belgium
    na het nodige laadgeweld van SuC Aartselaar te hebben gebruikt heet de MS zijn paarden teruggevonden ;) een wereld van verschil.
     
  9. Mister Watt

    Mister Watt Member

    Joined:
    Nov 9, 2014
    Messages:
    140
    Location:
    Schoten, Belgium
    We zijn best wel verwend, en we zijn de power snel gewoon. Laten we niet vergeten dat de Model S, zelfs met een vrij lege akku, een heel stuk sneller is dan de "modale" Audi A6, BWM 5, Mercedes E, Jaguar XF... :)
     
  10. Tes(l)aRossa

    Tes(l)aRossa Member

    Joined:
    Jan 2, 2015
    Messages:
    22
    Location:
    Nederland
    Ik merk het ook duidelijk hoor! Als er meer dan 25% capaciteit uit de accu weg is komen de beperkingsstreepjes eerder op...
    Wel eens net na een "Zevenaar" een CL65AMG, met twee jonge gasten erin, het snot voor de ogen gereden :).
    Maar ik weet inmiddels de beperkingen, als ik leeg ben hoef ik dat niet te proberen..
     
  11. justroll

    justroll Member

    Joined:
    Feb 12, 2015
    Messages:
    269
    Location:
    Maaseik, Belgium
    klopt als een bus .. een gewone he ;)
     

Share This Page