TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

acceleratievermorgen tov SoC

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by justroll, Mar 18, 2015.

1. justroll

justroll Member

Klopt het dat het acceleratievermorgen van de wagen daalt wanneer de State of charge lager is ? Ik heb dit vermoeden, en zou graag weten of ik de enige ben die dit ervaart. En of dit ergens al ooit ter spraken is gekomen ? Ik meen me te herinneren dat Bj0rn Nyland dit reeds vermelde bij zijn P85; maar op dat moment had ik enkel het idee dat dit voor de performance zo was.

Het feit is dat ik vanavond een testritje beloofd had aan een autofreak, de acceleratie van de wagen viel me tegen - moet dan weer net op zo een moment - en was een stuk minder dan deze ochtend toen ik de SuC Aartselaar verliet.

2. gelden

gelden Active Member

Klopt. Duidelijk merkbaar. Boven 300 km range is het maximaal, dan wordt het langzaam minder. Zou interessant zijn om het eens te meten.

3. justroll

justroll Member

hebben maar 4 dingen nodig

chronometer, telemetric data, verlaten startbaan en een supercharger in de buurt .. en dan maar sprintjes trekken :)

zou dit graag eens in een grafiekje zien, de energy data log ik al, een chronometer staat tegenwoordig op je smartphone; dus nu nog die andere 2 dingen ;)

4. Alain13

Alain13 Member

#4 Alain13, Mar 18, 2015
    Last edited: Mar 18, 2015
  5. Herbie65

Herbie65 Member

6. gelden

gelden Active Member

Ik heb pocketdyno en dynolicious op mijn iphone. Resultaten zijn niet erg betrouwbaar.

7. RoaldH

RoaldH Member

8. justroll

justroll Member

na het nodige laadgeweld van SuC Aartselaar te hebben gebruikt heet de MS zijn paarden teruggevonden ;) een wereld van verschil.

9. Mister Watt

Mister Watt Member

We zijn best wel verwend, en we zijn de power snel gewoon. Laten we niet vergeten dat de Model S, zelfs met een vrij lege akku, een heel stuk sneller is dan de "modale" Audi A6, BWM 5, Mercedes E, Jaguar XF... :)

10. Tes(l)aRossa

Tes(l)aRossa Member

Ik merk het ook duidelijk hoor! Als er meer dan 25% capaciteit uit de accu weg is komen de beperkingsstreepjes eerder op...
    Wel eens net na een "Zevenaar" een CL65AMG, met twee jonge gasten erin, het snot voor de ogen gereden :).
    Maar ik weet inmiddels de beperkingen, als ik leeg ben hoef ik dat niet te proberen..

11. justroll

justroll Member

klopt als een bus .. een gewone he ;)

Share This Page