Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

acceleratievermorgen tov SoC

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt het dat het acceleratievermorgen van de wagen daalt wanneer de State of charge lager is ? Ik heb dit vermoeden, en zou graag weten of ik de enige ben die dit ervaart. En of dit ergens al ooit ter spraken is gekomen ? Ik meen me te herinneren dat Bj0rn Nyland dit reeds vermelde bij zijn P85; maar op dat moment had ik enkel het idee dat dit voor de performance zo was.

Het feit is dat ik vanavond een testritje beloofd had aan een autofreak, de acceleratie van de wagen viel me tegen - moet dan weer net op zo een moment - en was een stuk minder dan deze ochtend toen ik de SuC Aartselaar verliet.
 
hebben maar 4 dingen nodig

chronometer, telemetric data, verlaten startbaan en een supercharger in de buurt .. en dan maar sprintjes trekken :)

zou dit graag eens in een grafiekje zien, de energy data log ik al, een chronometer staat tegenwoordig op je smartphone; dus nu nog die andere 2 dingen ;)
 
Last edited:
Ik merk het ook duidelijk hoor! Als er meer dan 25% capaciteit uit de accu weg is komen de beperkingsstreepjes eerder op...
Wel eens net na een "Zevenaar" een CL65AMG, met twee jonge gasten erin, het snot voor de ogen gereden :).
Maar ik weet inmiddels de beperkingen, als ik leeg ben hoef ik dat niet te proberen..