Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Accu onder garantie vervangen.. hoe lang moet ik wachten?

Met 250.000km op de teller gaf mijn model s p85 uit Nov 2013 een storing en was de auto compleet dood.
Na een tijd werkte alles wel weer en kon verder geen gekke dingen merken,alleen range werd stukken minder en
later nog een keer tijdens het snel laden aan de SC bij 60% ook weer het zelfde probleem met bms storingen.

Deze problemen doorgestuurd naar Tesla en uiteindelijk kwam er uit dat de HV accu vervangen moet worden omdat
er een brick-inbalance in zit waardoor de auto niet meer echt betrouwbaar bruikbaar is.

Een goede 85kWh Accu staat al vanaf 7 Oktober in bestelling bij Tesla Duiven maar tot op heden geen geschikte 85kWh accu vrij gekomen
uit het refurbished programma van Tesla.

De auto werkt nog wel maar mis ruim 10kWh en snel laden,diep leeg rijden,ver rijden,hard rijden/optrekken durf ik niet meer met deze accu die een slechte
module heeft,zomaar weer in de storing kan vliegen waardoor de auto compleet uit gaat.

Wacht dus straks al 2 maanden op een geschikte accu, is dit normaal en mag dit zo lang duren?
Auto is niet meer functioneel en dat belemmert mijn werk en weekend ritten,zou toch minimaal een gratis leenauto verwachten?

Of is het normaal dat het meer dan 2 maanden duurt voor ze een accu voor je hebben?
 
Dat is kl*ten en ik kan me helemaal jouw situatie voorstellen. Ik heb 3 maanden zonder mijn S 90D gezeten omdat ze op zoek waren naar een HV kabel. Dat zoeken heeft 2 maanden geduurd en naar het blijkt hebben ze daar heel Europa voor af moeten struinen. Ik kan me voorstellen dat een 85 kWh batterij (Vlaams voor accu) iets meer tijd nodig heeft. Gezien mijn ervaring kan ik dus zeggen dat het normaal is dat je zolang moet wachten, helaas.
 

Krisja

Member
Jun 15, 2021
281
320
Heppen, Belgium
...batterij (Vlaams voor accu)...
Als Vlaming zijnde kan ik je vertellen dat er een verschil is tussen een accu en een batterij.

Een accu is een element wat oplaadbaar is, en daardoor meerdere malen kan opgeladen en ontladen worden.
Een batterij bevat twee stoffen die door een chemische reactie stroom leveren. Eens dit chemisch proces is uitgewerkt is de batterij "leeg" en onbruikbaar.

Zo zie je maar weer dat wat geldt voor botten en laarzen, confituur en jam, niet geldt voor accu en batterij 😅
Maar gelukkig weet iedereen natuurlijk wat je bedoelt, net zoals een Vlaming weet wat een Nederlander bedoelt als hij een jus d'orange vraagt 😂
 
Als Vlaming zijnde kan ik je vertellen dat er een verschil is tussen een accu en een batterij.

Een accu is een element wat oplaadbaar is, en daardoor meerdere malen kan opgeladen en ontladen worden.
Een batterij bevat twee stoffen die door een chemische reactie stroom leveren. Eens dit chemisch proces is uitgewerkt is de batterij "leeg" en onbruikbaar.

Zo zie je maar weer dat wat geldt voor botten en laarzen, confituur en jam, niet geldt voor accu en batterij 😅
In ons Vlaams gezin zoeken wij soms toch naar de lader voor de oplaadbare batterijen van het kaske voor de tv.
 

horta

Electrified petrolhead
Nov 14, 2018
2,996
1,337
Utrecht
Als Vlaming zijnde kan ik je vertellen dat er een verschil is tussen een accu en een batterij.

Een accu is een element wat oplaadbaar is, en daardoor meerdere malen kan opgeladen en ontladen worden.
Een batterij bevat twee stoffen die door een chemische reactie stroom leveren. Eens dit chemisch proces is uitgewerkt is de batterij "leeg" en onbruikbaar.
Dat is in Nederland niet anders hoor, alleen snappen mensen dat blijkbaar niet... Je wordt appelig aangekeken als je het over de accu hebt... ;) 'Dat is toch dat 12V ding?'

Oplaadbare batterijen is hier ingeburgerd, hoe onjuist ook.
 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
7,614
6,621
Belgium
Auto is niet meer functioneel en dat belemmert mijn werk en weekend ritten,zou toch minimaal een gratis leenauto verwachten?

Of is het normaal dat het meer dan 2 maanden duurt voor ze een accu voor je hebben?
Vraag voor en leen-auto (vragen kost niks).

Is het normaal? Nee, maar wat kan je eraan doen?
 
Andere accu zit ee onder:2014 revisie 1. Nu zitten er 2 modules tussen die bij een hoge soc 0.060 tot 0.070vdc imbalance hebben tov de andere 14 modules...bij een lagere soc tot 6% is de imbalance circa 0.030vdc.mijn oude accu had onbelast maar een imbalance van maximaal 0.08vdc tot 0.003vdc.Vindt dit erg raar en je zou toch verwachten dat ze in tilburg de juiste apparateur hebben waarmee alles goed getest wordt? Langzaal laden naar 100% heft de onbalanse niet op en dc snelladen ook niet...ben niet van plan om de accu lang bovem de 90% soc te laten staan want dat kan voor een oude accu nooit goed zijn. Ook zie ik dat deze accu meer dc ladingen gehad heeft als het origineel.wel geeft hij circa 71kwh bruto aan en 66kwh netto bruikbaar bij 100% soc...aan de sc kwam hij maar tot 97% en zaten de 14 modules op circa 4.190a4.198vdc maar de twee andere modules blijven dan hangen op 4.13vdc. Tesla geeft tot op heden niet thuis.wil de auto flink aanpakken kwa onderhoud maar door dat de accu niet goed lijkt stel ik dat uit.lastige en de garantie van accu en motor zijn deze maand verlopen 😆
 

Attachments

  • Screenshot_20211209-181150.jpg
    Screenshot_20211209-181150.jpg
    262.4 KB · Views: 19
  • Screenshot_20211209-175758.jpg
    Screenshot_20211209-175758.jpg
    271.3 KB · Views: 13
  • Screenshot_20211209-153033.jpg
    Screenshot_20211209-153033.jpg
    290.8 KB · Views: 13
  • Informative
Reactions: FrankNL
0,08 volt is wel een redelijk grote imbalance.
Ook het feit dat de accu slechts toto 97% wil laden, in plaats van 100%, geeft al aan dat er een redelijke imbalance aanwezig is.
Als na een paar keer maximaal laden tot 100%, de imbalance nog steeds aanwezig is, kan de BMC deze niet meer corrigeren en zal na verloop van tijd dus alleen maar groter worden.
In dat geval zou ik Telsa verzoeken om de imbalance te verhelpen of een andere accu te monteren.
 
0,08 volt is wel een redelijk grote imbalance.
Ook het feit dat de accu slechts toto 97% wil laden, in plaats van 100%, geeft al aan dat er een redelijke imbalance aanwezig is.
Als na een paar keer maximaal laden tot 100%, de imbalance nog steeds aanwezig is, kan de BMC deze niet meer corrigeren en zal na verloop van tijd dus alleen maar groter worden.
In dat geval zou ik Telsa verzoeken om de imbalance te verhelpen of een andere accu te monteren.
Imbalance blijft gelijk,wordt niet groter...lijkt wel of ze het extra hebben gedaan,2 nieuwe modules afknijpen zodat de accu circa 71kwh broto heeft
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top