Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Accu onder garantie vervangen.. hoe lang moet ik wachten?

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is bij de pre-facelift. Bij de facelift moet je een plastic dekseltje naast de ventilatieroosters aan bestuurderszijde af nemen. Daar zit een lint achter waar je moet aan trekken.
 
Hij had het over een oud model vandaar deze link.
Geen probleem hoor, maar wou voorkomen dat mensen met een facelift gaan zoeken naar de nosecone.
Ik heb het ooit mee gemaakt dat een depanneur naar mijn nosecone ging zoeken om de frunk te openen, terwijl dat gewoon nog met de sleutel ging.
Hij volgde wat te letterlijk zijn figuurlijke boekje dat ondertussen youtube heet.
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
Wil nog even melden dat ik afgelopen zaterdag nog een helder telefoongesprek had met een Engels spekende helpdesk medewerker.
Die lieve man beweerde tot twee maal toe dat de garantie op de hv batterijen en aandrijflijn, voor mijn Model S uit 2014, niet meer van toepassing is v.w. meer dan 200 K te hebben gereden met de auto.
Dat dacht ik niet, maar geen discussie aangegaan, want de lieve leest slechts wat op zijn scherm staat.
Maar klopt dat wat op zijn scherm staat?
 
Wil nog even melden dat ik afgelopen zaterdag nog een helder telefoongesprek had met een Engels spekende helpdesk medewerker.
Die lieve man beweerde tot twee maal toe dat de garantie op de hv batterijen en aandrijflijn, voor mijn Model S uit 2014, niet meer van toepassing is v.w. meer dan 200 K te hebben gereden met de auto.
Dat dacht ik niet, maar geen discussie aangegaan, want de lieve leest slechts wat op zijn scherm staat.
Maar klopt dat wat op zijn scherm staat?
Neen. In 2014 was er nog geen km beperking volgens mij.
 
Wil nog even melden dat ik afgelopen zaterdag nog een helder telefoongesprek had met een Engels spekende helpdesk medewerker.
Die lieve man beweerde tot twee maal toe dat de garantie op de hv batterijen en aandrijflijn, voor mijn Model S uit 2014, niet meer van toepassing is v.w. meer dan 200 K te hebben gereden met de auto.
Dat dacht ik niet, maar geen discussie aangegaan, want de lieve leest slechts wat op zijn scherm staat.
Maar klopt dat wat op zijn scherm staat?

Lijkt me niet, als ze morgen bedenken om nog maar 1 jaar garantie te geven kunnen ze dat nooit met terugwerkende kracht toepassen op alle afgeleverde auto's. (ze kunnen het wel proberen natuurlijk) Het is gewoon onlogisch dat dit van de site verdwenen is.

Gelukkig hebben we ook nog de wayback machine :)

 
Vandaag de Model S opgehaald.
De auto opent nu weer, maar de monteur vertelde mij dat hij en de werkplaatschef niets hebben kunnen vinden.
Zelf de data van de dagen van het niet willen open van de deuren is ALLE data van de auto verdwenen.
Dat duit volgens mij op een 12 V backout.
De monteur heeft alle verbindingen nagekeken, alles ok.
Dit gaat het niet meer worden met deze auto.

Nog even proef gereden met de Model 3.
De feedback van de Model 3 was een stuk beter dan de Model S, komt in de buurt van een BMW M1 of M3.
De stoelen waren krap en ventileren niet, het is als of een stuk vinyl zit, met de temperatuur op een lage stand van de verwarming, geen stoelverwarming, vond ik dat niet prettig, dan vraag ik mij af hoe zal dat met 30 graden zijn?
Het scherm in het midden wende wel snel.
De gasresponge was beter dan van de Model S, ook de regeneratie, zelfs tot 0 km.
Maar of het een Model 3 gaat worden, dat weet ik nog niet, de stoel, daar heb ik toch duidelijk een probleem mee.
 
Maar of het een Model 3 gaat worden, dat weet ik nog niet, de stoel, daar heb ik toch duidelijk een probleem mee.



Even afwachten, ventilated seats komen wellicht naar de 3/Y

 
  • Informative
Reactions: ebullio