Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Achteruit kruisend verkeer verwittiging (Cross Traffic Alert)

This site may earn commission on affiliate links.
Met mijn vorige wagen (Range Rover) werd ik door middel van een audiosignaal verwittigd bij het achteruit rijden als er dwars of kruisend verkeer was.
Bij mijn M3 heb ik voor alles en nog wat een (al dan niet nodige) biep of lawaaierig audiosignaal, maar niet bij het achteruit rijden voor kruisend verkeer, net daar waar het wel nodig is...
Vandaag en gisteren stond ik naast een hoger voertuig (bestelwagen) geparkeerd en had dus compleet geen zicht, ook niet op de camera's. Bij de Range Rover kreeg ik onmiddellijk een waarschuwing van het ogenblik dat het "kontje" vrij zicht kreeg, nu is het rijden op het gevoel en hopen op de "goodwill" van het kruisend verkeer om me voor te laten of op zijn minst niet beginnen te claxoneren voor mijn dom rijgedrag...

Mist mijn M3 iets of ervaren jullie hetzelfde?
 
Jij gaat dus nooit winkelen...?
Ik parkeer altijd achterwaarts.

Ik zorg ervoor dat mijn gemanoever gebeurt terwijl ik nog in beweging ben, zodat ik, wanneer ik vanuit parkeren weer ga rijden, ik het meeste overzicht heb.

En ja, ik ga wel winkelen, maar heb nog nooit probleem gehad om in mijn koffer in te laden, ook al stond ik achterwaarts ingeparkeerd.