Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Achteruitrijcamera in donker

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,
Ben benieuwd is jullie achteruitkijkcamera in donker ook zo belabberd slecht?
Ik zie bij slecht verlichte parkeerplaatsen in principe weinig tot niks als ik achteruit rij.
Normaliter parkeer ik altijd achteruit in, maar nu doe ik dat dus in donker nooit meer ivm het zicht.
 
  • Informative
Reactions: Andre68
9200000051326000.jpg


Binnenkort als 12V uitvoering bij Tesland te krijgen?
Met 3M plakstrip.

Probleem opgelost
 
Ik ben zeer tevreden over de camera op de model 3, ook in het donker zie meer dan genoeg. Je hebt altijd ook je achterruit verlichting en daarmee zie ik altijd genoeg. Hij moet wel schoon zijn natuurlijk.

De camera is prima dat is het probleem niet in mijn ogen. De achteruitrij verlichting is te zwak en zit maar aan 1 kant van de auto. Ik heb vaak de remlichten nodig als extra verlichting om net even dat stoeprandje te zien.

Ps.: Ik wist niet dat je de optie had voor achterRuit verlichting :D:p
 
De camera is prima dat is het probleem niet in mijn ogen. De achteruitrij verlichting is te zwak en zit maar aan 1 kant van de auto. Ik heb vaak de remlichten nodig als extra verlichting om net even dat stoeprandje te zien.

Ps.: Ik wist niet dat je de optie had voor achterRuit verlichting :D:p

Vreemd, ik heb dit nog nooit nodig gehad om het goed te kunnen zien achter mij. Wellich toch iets mis met je camera?

Stomme fout zeg, in een ander topic over de voorruit had ik het juist over een vooruit :facepalm
 
  • Funny
Reactions: RefleCs
Helaas bekend probleem. Wanneer er weinig omgevingslicht is, is het zicht slecht zowel met spiegels als camera door de zwakke achteruitrijlamp In de door Bas aangehaalde draad staan een aantal workarounds.

Zelf overweeg ik de illegaliteit in te gaan door het vervangen van reflectoren achter door reflectoren-met-led-verlichting. Bizar natuurlijk, hopelijk komen betere alternatieven.
 
Wat ik wel merk (maar dat kan ook te maken hebben met de plej waar ik woon) is dat de achterzijde, en dus de camera, erg snel vies worden. Af en toe een vingertje over de camera scheelt een hoop
Ik moet eigenlijk voor elke rit de camera schoonvegen, maar ik woon dan ook in een "rurale omgeving" (zo heet dat geloof ik: een boerendorp). Er rijden nogal wat trekkers rond en de wegen zijn nat en modderig, ideaal voor het dichtsmeren van je camera.
 
Ik moet eigenlijk voor elke rit de camera schoonvegen, maar ik woon dan ook in een "rurale omgeving" (zo heet dat geloof ik: een boerendorp). Er rijden nogal wat trekkers rond en de wegen zijn nat en modderig, ideaal voor het dichtsmeren van je camera.

Ik heb er ook al gewoonte van gemaakt even mijn duim over het lensje te wrijven als ik iets in de koffer leg ;)