TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Achteruitrijcamera lijnen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Tampert, Aug 14, 2017.

1. Tampert

Tampert Member

Op de achteruitrijcamera zijn twee lijnen geprojecteerd die aangeven waar je terecht komt. Volgens mij kloppen die niet met de werkelijkheid. Zie de twee foto's. Is dit af te stellen op zijn de lijnen 'kapot'?

IMG_5434.JPG
    Lijnen via de achteruitrijcam.

IMG_5435.JPG
    Zicht via de rechter spiegel (op dat zelfde moment)

Eerder vandaag kwam ik achter dit venomeen tijdens het inparkeren naast een zwarte auto. Gevolg is zwarte strepen op mijn witte ms en witte strepen op de zwarte auto. Vreemde was dat toen het te laat was de piepertjes pas begonnen te piepen. Vreemd....

2. Billy

Billy Member

Volgens mij klopt het ook niet helemaal. In het verleden nooit moeite gehad om een auto achteruit in te parkeren, maar sinds ik een X rij, sta ik vaak scheef.

3. basvk

basvk Supporting Member

Ik heb die lijnen altijd geïnterpreteerd als de plaats waar het bandenspoor terecht komt...
    Ze liggen (bij mij) altijd een flink stuk binnen de lijnen van het parkeervak.

4. Ipe

Ipe Member

Zo zie ik het ook. Je hebt je zijspiegels nog steeds nodig.

5. Chief

Chief Member

Zo zie ik het ook. Waar de banden/achterkant naar toe gaat. Bij haaks inparkeren moet ik nog steeds goed spiegel gebruiken omdat de zijkant nog steeds tegen auto of paal kan. Ook al lopen de lijnen en achterkant perfect de plek in, dat hoeft niet voor de voorkant te zijn.

6. Tampert

Tampert Member

Dat lijkt bij mij op de binnenkant van de banden. Wel handig als je ergens overheen wilt rijden. :D

7. RudiDL

RudiDL Member

Waar klagen jullie over. Toen ik mijn auto kocht waren er zelfs geen lijnen. En toen waren ze er wel maar dan wel de onbruikbare versie.

Ze moeten de programmeur van Audi eens een voorstel doen. Op mijn A5 waren die lijnen perfect bruikbaar.

8. Tampert

Tampert Member

We moeten Tesla wel scherp houden he ;)

9. HerrJones

HerrJones Call me Maarten

In mijn 2010 Prius ook. Stond altijd recht. In de X vaker niet dan wel. :cool:

10. PasVol

PasVol Member

Hoog tijd voor een videoref bij Tesla ;)

• Funny x 1
  11. Tampert

Tampert Member

Dit weekend zag ik een MS met wellicht dezelfde problemen die tot schade leiden. o_O

Attached Files:

12. basvk

basvk Supporting Member

Je zou denken dat al dat gepiep, de rode vlakken en dat kleine getal in cm op het scherm de bestuurder wel op dat paaltje geattendeerd zouden hebben (recht op de sensor getikt ook nog)...

13. sweep

sweep Member

Die laatste 30cm (zoiets is het toch?), die niet meer wordt gemeld, heb je soms toch echt nodig ;)

14. xveys

xveys Member

Ik vind die lijnen, of althans hun positionering ervan, zeer lastig. Ze duiden niet de volledige breedte van de auto of de wielen aan, en dit kan zeer verwarrend zijn.
    Dit heb ik tot grote spijt van mijn velgen mogen ondervinden toen mijn lieftallige beterhelft de auto even parallel parkeerde naast een hoge stoeprand :confused:

15. Tampert

Tampert Member

Ja precies, ik heb het een beetje uitgetest en ze geven min of meer de binnenkant van je wielen aan. :confused:.

Ik heb zelf een dikke beschadiging op mijn bumper en metaalwerk rechts achter ook vanwege dit probleem. Schoof net even langs een zwarte wagen waar ik strak langs wilde parkeren op de camera. Gekke was toen ik er tegen aan zat begon het piepen ook pas.

Op dit punt zou Tesla wel wat in de software kunnen verfijnen en lijkt me ook niet erg moeilijk. Laat ze dan meteen als je achteruit rijd en weer vooruit gaat maar niet hard gaat rijden, de achteruitrijcamera even aan laten. Soms laat je de auto nog even naar achteren rollen terwijl je de vooruit ingeschakeld hebt.

Share This Page