Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

achteruitrijcamera versus verlichting

This site may earn commission on affiliate links.
Met mijn Classic had ik prima beeld avonds met achteruitrijden de oprit op.
Met de nieuwe is het donker op de camera. Pas als ik de remlichten bedien zie ik ff wat daarna direct weer donker.
Of het achteruitrijlicht heeft veel minder lux of de camera heeft slechtere nachvision
 
Met mijn Classic had ik prima beeld avonds met achteruitrijden de oprit op.
Met de nieuwe is het donker op de camera. Pas als ik de remlichten bedien zie ik ff wat daarna direct weer donker.
Of het achteruitrijlicht heeft veel minder lux of de camera heeft slechtere nachvision
herkenbaar probleem, ik heb het opgelost door een lamp onder de carport te hangen die met een bewegingssensor aan gaat... Vorsprung durch technik, :)
 
Ben je ondertussen verhuisd?

Zoek de verschillen
IMG_3789.jpg
IMG_0400.jpg
IMG_0400.jpg
 
Wonderbaarlijk er zo weinig te vinden is op dit forum over deze tekortkoming. Rij nu een paar weken (overigens zeer tevreden) in mijn nieuwe X...maar het zicht bij achteruitrijden met weinig omgevingslicht is op z,n zacht gezegd lachwekkend!! Zowel in de buitenspiegels die op "''geblindeerd'' staan als in het scherm. Thuis met licht op de oprit is het prima te doen.
Met zoveel techneuten op dit forum had ik wel een oplossing verwacht:D..en nee, geen led bouwlamp die je op landbouwvoertuigen ziet:p.. Dacht misschien een extra ledlamp te laten plaatsen maar ruimte op de X en fatsoenlijke (verfijnde)modellen ontbreken.
Het rempedaal indrukken is inderdaad een optie maar helpt slechts minimaal. De carport mee op pad gaat niet want die zit vast aan het huis.
Ben ik 1 van de weinigen met dit probleem?
 

Attachments

  • 20190120_225520.jpg
    20190120_225520.jpg
    638.6 KB · Views: 64
  • Informative
Reactions: Hans_TM3
Wonderbaarlijk er zo weinig te vinden is op dit forum over deze tekortkoming. Rij nu een paar weken (overigens zeer tevreden) in mijn nieuwe X...maar het zicht bij achteruitrijden met weinig omgevingslicht is op z,n zacht gezegd lachwekkend!! Zowel in de buitenspiegels die op "''geblindeerd'' staan als in het scherm. Thuis met licht op de oprit is het prima te doen.
Met zoveel techneuten op dit forum had ik wel een oplossing verwacht:D..en nee, geen led bouwlamp die je op landbouwvoertuigen ziet:p.. Dacht misschien een extra ledlamp te laten plaatsen maar ruimte op de X en fatsoenlijke (verfijnde)modellen ontbreken.
Het rempedaal indrukken is inderdaad een optie maar helpt slechts minimaal. De carport mee op pad gaat niet want die zit vast aan het huis.
Ben ik 1 van de weinigen met dit probleem?

Ik herken jouw probleem helemaal niet; bij mijn X is het zicht naar achteren (behalve door de binnenspiegel wat een feature is bij 5/7 zitters) in het donker uitstekend. Het scherm geeft zelfs een heel helder beeld.
Wat dan wel weer jammer is dat er met enige regelmaat een "freeze" optreedt in het scherm zodat mijn oprit thuis er uit ziet als De Worp Deventer/parkeergarage in Heerhugowaard/supercharger in Drachten/....
 
  • Like
Reactions: Franz K.
Wonderbaarlijk er zo weinig te vinden is op dit forum over deze tekortkoming. Rij nu een paar weken (overigens zeer tevreden) in mijn nieuwe X...maar het zicht bij achteruitrijden met weinig omgevingslicht is op z,n zacht gezegd lachwekkend!! Zowel in de buitenspiegels die op "''geblindeerd'' staan als in het scherm. Thuis met licht op de oprit is het prima te doen.
Met zoveel techneuten op dit forum had ik wel een oplossing verwacht:D..en nee, geen led bouwlamp die je op landbouwvoertuigen ziet:p.. Dacht misschien een extra ledlamp te laten plaatsen maar ruimte op de X en fatsoenlijke (verfijnde)modellen ontbreken.
Het rempedaal indrukken is inderdaad een optie maar helpt slechts minimaal. De carport mee op pad gaat niet want die zit vast aan het huis.
Ben ik 1 van de weinigen met dit probleem?
Ik heb zowel bij de S als de X nimmer problemen mits de lens schoon is.......
Edit: S MCU1
X MCU2
 
Last edited:
Ik zie amper iets als ik achteruit rij in het donker tenzij er toevallig een lantaarnpaal staat.

Oplossing 1: Gebruik Autopark.
Oplossing 2: Pylon op scherm aantikken dat op je camera scherm verschijnt (als je langzaam rijdt) .
Ad 1 en 2: Dan gebruik je de ultrasoon sensors. Die hebben geen licht nodig.
Oplossing 3: Klagen bij Tesland.com. Die verzinnen vast wel een oplossing met betere leds of zo.

DIP DIM.
 
Ok. Helder. De lens veeg ik een paar keer per week even schoon, dat is een automatisme dus die streep ik weg. Oplossing 2 zal ik inderdaad even testen. Maar eerlijkheidshalve mag je toch verwachten dat hier tijdens de ontwikkeling mee getest is. In Californië zijn de dagen wel langer. Misschien amerikaans mentaliteits-dingetje..de rest van de wereld: who cares! :D
Werd vandaag gebeld door Tesla Rotterdam voor een afspraak. Afgelopen vrijdag gebeld om een paar afleverpuntjes op te lossen. Dat is dan wel weer zeer positief als ik sommige verhalen op dit forum lees!!. En zal uiteraard dit probleem voorleggen. Hou jullie op de hoogte. Thanks.
 
Verlichting bij de camera is niet het ergste probleem bij mijn S.

Vaak doet de cam het niet bij mij (vandaag een glitch van de Matrix; groen gespikkeld met zwart).
Andere keren een screenshot van zo’n 100km geleden.
Of gewoon zwart, grijs of paars

Vorige week een nieuwe variant. Leek wel een easter egg.
Een actueel beeld, maar gespiegeld! :confused:
Mijn schuur stond ineens aan de andere kant...

Ik heb het opgegeven. Paar keer aangegeven aan SeC.
Hun oplossing was elke keer ‘een software update’. Dat zou het echt gaan oplossen. :rolleyes:
 
@Herbie65 maar even triggeren...
Goed idee.....
Ik heb reflecteren voor in de achterbumper met LED's (lichten op in 2 sterktes). Deze geven veel licht naar achteren.
Ik heb ze zelf geschakeld op licht en remlicht, maar ze zijn natuurlijk ook te koppelen aan het achteruitrijlicht......
Tevens weet ik niet of deze reflectoren in de achterbumper van de pre-facelift en facelift gelijk zijn.
Ander nadeel, voor de installatie moet de achterfacia (lees bumper) verwijderd worden.

Image-1.jpg