Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Actieradius model S Nederlandse snelweg

This site may earn commission on affiliate links.
Pfff... de Fiat gaat al panieken als ik in werkelijkheid nog ruim 100km kan rijden. Als uiteindelijk de kreet "beperkte aktieradius!" op het scherm staat, en de reikwijdte drie liggende streepjes aangeeft, zit er nog minstens zeven liter en ongeveer 50km in de tank. Vervolgens kiep je er voor 150 euri aan peut in voor de volgende 600km... Gaat erom spannen of ik de 200.000km ga volmaken.
 
Jij was alvast aan het oefenen?
Ik merk wel dat ik de laatste tijd wat langer door rijd op een tank diesel. Waar ik voorheen bij 100km resterend ging tanken, denk ik nu bij 300 km: eens zien hoe ver dat nou eigenlijk is. Geeft me alvast een beeld van wat straks mogelijk is.
Dan krijg je dus dit:
View attachment 32840

ik ga de laatste tijd ook steeds meer hypermilen, om de grens steeds wat verder te leggen.
Als de range onder de 30km komt, dat verschijnt enkel nog STOP FOR FUEL.
Ik haal dan nog 'makkelijk' 50 km aan 90km/u, als ik een vrachtwagen vind om mee te surfen.

- - - Updated - - -
 
Demoritjes kosten best veel stroom...

etepuhy4.jpg
 
320 km is geen probleem bij normale snelheden en niet teveel volgasacties. Laatst 200 km 100-105 kmh op snelweg gereden incl wat stadsverkeer en korte file. Die rijstijl extrapolerend zou ik op ruim 400 km zijn uitgekomen.
De dag nadat ik mijn S85 ophaalde heb ik 390 km gereden, het meeste was snelweg. Snelheid die ik op de snelweg aanhield was tussen de 100 en 105km/u. Aan het eind van de dag had ik nog zo'n 60 km over (maar ik had wel tussentijds 3 uur aan een gewoon stopcontact gehangen, dus zonder dat zou ik waarschijnlijk zo'n 40km overgehouden hebben.)