Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Advies : Model Y LR 12/21 of Performance 02/22 ?

This site may earn commission on affiliate links.
Hi, Graag nog even jullie mening / advies :

Model Y kopen in LR uitvoering met levering 12/21 of beter een Performance die begin '22 geleverd kan worden?

Ik zou de zwarte velgen kopen indien LR dus prijsverschil is 5.000 !
Die twee maanden overbruggen nu is geen issue.

Rijplezier, ander modeljaar bij Perf en restwaarde : Wat zouden jullie doen?

Enkel de spurt tot 100 is verschillend?

Kloppen de leverdata op website meestal ?

Dank
 
Of je de P of de LR wil is geheel afhankelijk van persoonlijke voorkeuren.
Prijs verschil is 6000 euro (70 vs 64)
performance 3,7 of 5 sec
Batterij is groter van de P dus ook meer range (430 vs 410) (EV database) bij Tesla 480 vs 507

Bij de Performance is inbegrepen:
  1. Topsnelheid: tot 241 km/u
  2. 21" Überturbine velgen
  3. Performance remmen
  4. Verlaagde rijhoogte
  5. Aluminium lichtmetalen velgen

Persoonlijk zou ik voor de long range gaan heeft meer comfort. De Performance doet mij niet zoveel.
 
Upvote 0
Als wij dan toch in uw plaats moeten kiezen, doe ik een voorstel.
Koop de performance voor u en de LR voor mij. Bevalt de Performance u niet, dan wil ik altijd ruilen... Deal?

Met andere woorden, zonder je te kennen (denk ik dan toch) kunnen we onmogelijk weten waar jouw prioriteiten of wensen liggen.
Veel succes met je luxe-stress 😂
 
Upvote 0
Als wij dan toch in uw plaats moeten kiezen, doe ik een voorstel.
Koop de performance voor u en de LR voor mij. Bevalt de Performance u niet, dan wil ik altijd ruilen... Deal?

Met andere woorden, zonder je te kennen (denk ik dan toch) kunnen we onmogelijk weten waar jouw prioriteiten of wensen liggen.
Veel succes met je luxe-stress 😂
Haha, thanks.
Ik heb geen stress hoor.

Als de restwaarde hoger ligt bij een MY 2022 kan het slimmer zijn om Performance te kopen.
Los van voorkeuren / prioriteiten.
 
Upvote 0
puntje van kritiek voor het Performance model; wellicht past de reguliere kleinere Tesla velg ook niet op de performance Y (net als dat bij de performance model 3 zo is).

Voordeel dan wel van de grotere remklauwen is dat deze ook echt gigantisch veel beter zijn als de reguliere remklauwen.
 
Upvote 0