Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Advies voor snelle trip gewenst

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

Ik moet morgenmiddag "eventjes" over en weer van Ardooie (B) naar Leiden (Nl) en terug naar Gent (B).

Heb tot op heden enkel korte trajecten gedaan en had bijgevolg graag even jullie mening.

Ik zou de auto 'scheduled' 100% laden op het moment van vertrek, dan in één trek naar Leiden.

Keer ik dan best terug via Oosterhout om daar even bij te laden en dan naar Gent te gaan?
Of rij je van Leiden door naar Amsterdam ( druk ?? ) om daar vol te laden?

Ardooie - Leiden: 240km
Leiden - Oosterhout: 100km
Oosterhout - Gent: 130km

Alvast bedankt !
 
Je kunt de Fastned app downloaden voor je telefoon en je daar met je creditcard registreren. Volgens mij is de eerste maand nog steeds gratis en anders kan je voor 79 cent per kWh laden.
Ieder Fastned station heeft tegenwoordig een Tesla Chademo-adapter om te laden met 50kW. Laden start je met de app maar wijst allemaal zichzelf.
 
Nabij Leiden, langs de A4 bij Leiderdorp staat een FastNed lader bij Shell tankstation Bospoort. Probleem is alleen dat deze vanuit Leiden/Leiderdorp zelf niet te bereiken is. Je moet dan even in noordelijke richting de A4 nemen tot de eerstvolgende afslag (Afslag 5, Roelofarendsveen) en dan gelijk weer terug de A4 op in zuidelijke richting.

Bij de McDonald's en AC in Leiderdorp (steenworp afstand van FastNed lader, maar in bebouwde kom, dus makkelijker bereikbaar) staat op het parkeerterrein er tegenover een 50kW lader.

Als derde optie kan ik je mijn oprit aanbieden met een 20A lader en een kop koffie en goed gesprek tijdens het laden. PM voor details.
 
Langs de A13, afslag Ruyven, een TNM chademo mits je zelf een adapter en TNM pas hebt.
Tevens bij de kruising van A4 en A13 bij de ANWB een chademo, mits adapter mee. Diverse passen.

Chargemap.com voor exacte adressen. Zoek op Delft. Bijvoorbeeld.
 
Hey !

Beetje laat verslag, maar nu pas tijd om achter de Mac te gaan zitten… .
Is me een hectisch weekendje geweest.

Zaterdagmiddag pas rond 13u thuis gekomen van nog wat herstellings interventies die ik moest doen.
Lunch genuttigd ( een slaatje, want het dieet ( zie Maarten Steinbuch ;) ) is nog steeds van kracht… . ), vlug hier nog even gecheckt of er nog interessante tips bijgekomen waren en dan Tes uit de garage gereden op weg naar Leiden.

We moesten er een pakje ophalen ( het hoe en waarom leidt ons hier te ver off topic ) en Mirella en ik gingen dat klusje 'eventjes' klaren… .

Om half twee de baan op richting Oosterhout, zo'n 180km ver. De 240km van thuis naar Leiden en terug naar Oosterhout zou toch zo'n 340km zijn en ik durfde het eerlijk gezegd niet proberen.
In Oosterhout een kwartiertje geladen om marge te hebben om er terug te geraken zonder risico.
De laadsnelheid lag er wel behoorlijk traag, slechts aan 123 km/u kunnen laden!
Het was er wel behoorlijk druk, en het bleef er de ganse tijd een op- en afrijden aan de charger.
Vlug een frisdrankje gaan scoren in de McD en dan weer verder.

IMG_1894.JPG


De rit naar Leiden liep vlotjes tot aan de afrit Leiden en werd het Lijden… .
Om een of andere reden was de weg afgesloten en werd door gemachtigde opzichters het verkeer tegen gehouden en zonder enige aanduiding een zijweg in geleid. De Nav was het daar niet mee eens en wou enkel maar "keren", een poging gedaan om slim te doen en een hoekje af te snijden en via een andere weg het centrum binnen te rijden, maar uiteindelijk vastgereden op een landtong waar een deel van de bevolking van de zon en het strand aan het genieten was. De bikini en zwembroek maar gelaten waar ie was en onmiddellijk op onze stappen - euh - kilometers terug gekeerd voor een nieuwe poging. Ondertussen liep het aan het afgesloten kruispunt de poging van die begeleiders helemaal in het honderd en stond iedereen langs alle kanten vast. De minuten en mijn range slinkten ( best dat ik bijgeladen had ) tot we los van de heftig zwaaiende en gesticulerende begeleiders een andere weg opreden om rond stad te geraken, met enig gemanoeuvreer door de kleine straatjes van Zoeterwoude gerold ( was 30 km/u limiet ) en een andere toegangsweg gevonden. Opdracht volbracht bij onze contactpersoon. Die zou maar tot 17u thuis zijn, gelukkig hadden we hem op tijd weten te bellen en kon hij nog even op ons wachten. Dus om 17u30 waren we ter bestemming. Materiaal ingeladen en terug op weg naar Oosterhout. Gans Leiden leek wel een heksenketel die namiddag en met de nodige tijd aanschuiven toch buiten stad geraakt weer de snelweg op. Nog geen kilometer verder zagen we op alle rijvakken remlichten en noodknipperlichten aangaan… , file !
Een toeristenbus had ( denk ik ) een auto aangereden en het rechter rijvak was afgesloten, de twee andere vakken gestremd door de kijklustigen. Uiteindelijk toch verder kunnen rijden, bij het naderen van Rotterdam zagen we de zeer dreigende lucht opdoemen en werden we getrakteerd op een hels onweer waar we omzeggend geen zicht meer voor de ogen hadden en nog aan 30 km/u de snelweg konden vervolgen. ( 's nachts op NPO dan de beelden gezien wat in de stad gebeurd was… . :eek: )
Uiteindelijk weer beter weer gekregen en probleemloos in Oosterhout terug aangekomen met 37 km rest.

Weer geladen aan een betere snelheid deze keer, zo'n 350 km/u.
Even wezen genieten op het terras van het AutoGrill restaurant met een drankje en een versnapering.
Mirella wou de "Collection of Dutch Specialties" :p
We dachten dat dit een bordje zou worden met een assortimentje Hollandse kazen… , maar het bleek een groot bord met een stuk of 24 gefrituurde toestanden à la bitterbal, frikadel, … . Enfin, niet in overeenstemming met het dieet, maar we hadden honger gekregen want het was ondertussen al bijna 19u… .

Even een niet conventionele selfie gemaakt voor de record, Mirella opperde enkel dat ze misschien wel beter Louboutintjes had gedragen, maar enfin, dat terzijde… .:D

IMG_1895.JPG


Update: zie nu pas dat een asbak het beeld ontsiert, was niet van ons, we zijn verstokte NIET-rokers !! :rolleyes:

Dik halfuurtje geladen zodat we Deinze ( bij Gent ) konden bereiken waar ons pakje moest geleverd worden voor 21u !!
Vertrokken richting Deinze en een hele vlotte rit tegen legale snelheid kunnen doen zodat we tegen 20u30 ter plaatse waren.
Opdracht volbracht !! :cool:

Nu had ik voor deze morgen een ander tripje gepland, ik had beloofd wat spullen die hier bij ons nog rondslingerden naar een koper te brengen in Chièvres in Wallonië. Dus nog een 200 km te doen voor we tegen 12u op een communiefeest verwacht werden in Roeselare.

Dus zodoende van Deinze naar Gent gereden om de auto te laden aan de SuC, afgesproken met Ayla en Wim om in die tijd te eten in de D-lys. Tegen 21u ter plaatse en met een goeie vaart kunnen opladen aan 535 km/u.

IMG_1896.PNG


De app voorspelde een volgeladen accu tegen zowat half elf, dus we konden rustig een hapje eten.
Alhoewel rustig daar niet direct de juiste benaming was, het restaurant zat afgeladen vol met een Europese delegatie van Jiu Jitsu vechters (?), maar we hebben kunnen eten… . :)
Er was niemand aan het laden toen we aankwamen, bij vertrek waren er 2 Tesla's bijgekomen bleek toen we naar de auto toestapten. Toen ik bij mijn auto was hoorde ik plots "Hey Xavier..." roepen, bleek Jochen en Veerle te zijn die ook een energieboost nodig hadden… ! :)

Uiteindelijk om middernacht thuis gekomen in Ardooie.

Deze morgen om 7u45 terug vertrokken nu naar het Zuiden… .
Probleemloos traject in de weliswaar dichte mist afgelegd. De AP ondervond totaal geen last van de mist.
Enfin, uiteindelijk op tijd terug geraakt voor het feest, en nu pas thuisgekomen… . Oef !

Een dikke 750km gereden dit weekend, Toppie !! :cool:

Dus… Keezje… dit was mijn antwoord… . ;):D

Xavier ;)

Enne… bedankt voor de support !
 
De moraal is, dus, en dat is ook mijn motto, bouw de trip rondom Superchargers. Die zijn ervoor en geven rust in de tent. Soms wat extra kilometers maar die extra tijd is minder dan het zoeken naar laadmogelijkheden en daar dan met lage snelheid laden. Goed gedaan en mooi dat je tevreden bent.