Als ik straks issues heb dan zal ik dat toch echt in mijn netwerk vertellen. Dat is toch geen goede reclame?
Maar je zal ook gaan vertellen dat het niet opweegt tegen het rijden met de fijnste auto die te koop is.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als ik straks issues heb dan zal ik dat toch echt in mijn netwerk vertellen. Dat is toch geen goede reclame?
Ik denk dat het begint in de VS. Eigenlijk is het alleen de bedoeling dat men in Tilburg de Drivetrain en de Accu's eronder hoeft te schroeven en dat in de tussentijd dat de auto in de fabriek staat dat de EU software op de auto komt.
Uiteraard moeten ze ook de fouten uit de VS afvangen maar dat zou eigenlijk betekenen als ik naar mijn eigen auto kijk dat ze het volledige interieur en de body panels moeten demonteren en opnieuw monteren. Dit is dan ook te bezopen voor woorden. Een auto had nooit zo de fabriek in de VS mogen verlaten. Dit staat dan nog los van technische problemen die ik heb gehad waar ook nog eens bergen aan materieel vervangen is.
Ik denk dan ook niet dat ze in Tilburg incapabel zijn maar dat als ze alles zouden tegenhouden wat er aan broddelwerk uit de VS komt dat er in de EU geen auto meer uitgeleverd wordt. Ze hebben dan ook de keuzen tussen goed werk leveren en ontslagen worden of een oogje dichtknijpen en aan het einde van de maand weer een salaris hebben.
Het SeC in Rotterdam heeft inmiddels in 3 maanden al ruim 5 weken in totaal, zonder morren, aan mijn auto gesleuteld en behoudens wat kleine dingen lijkt het nu goed te komen. Al zouden ze maar de helft effectief aan de auto gesleuteld hebben, dan nog is er meer dan 100 uur aan mijn auto gesleuteld. Als Tilburg dit bij alle auto's moet gaan doen kunnen ze sluiten.
Ik ben blij dat ik al vijf jaar geen Audi meer rij, maar de onderdelenvoorzieningen en de afleverkwaliteit waren daar zeer veel beter.
Er is wel enige troost, Tesla maakt het hoe dan ook in orde.
Die hoop heb ik helaas niet, aangezien mijn DEC 2017 levering zeker ook een week werk had en daarna nog 4 keer terugmocht voor de oude en NIEUWE problemen...Mijn auto (aflevering 13 augustus) staat sinds afgelopen vrijdag bij het Service Centrum. Zojuist even gebeld om te vragen naar de status, want de monteur was er vrijdag niet helemaal zeker van dat de auto vandaag klaar zou zijn.
Heb nu te horen gekregen dat de auto vandaag zeker niet klaar zal zijn. Morgen ook niet... woensdag gaan ze ook niet halen... donderdag waarschijnlijk ook niet. Ze hopen 'm nu vrijdag klaar te hebben en misschien wordt het zelfs volgende week maandag. Er zit nog minimaal een dikke 30 uur werk in, is de inschatting.
Dit kost echt een vermogen... Niet alleen in centjes, maar ook in belasting van de service organisatie van Tesla. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Een hagelnieuwe auto binnen een maand al langer dan een week binnen voor correcties en reparaties...
Maar goed, ik heb een prima auto als loaner meegekregen (S85D uit 2016), dus ik klaag niet.
Vind het overigens wel mooi dat er geen enkel bezwaar wordt geleverd tegen de punten die aangegeven worden. Tijdens het rondje om de auto heb ik geen enkele keer "Ja maar..." gehoord. Daar krijg ik dan wel weer een goed gevoel van. De wil is er om een topproduct af te leveren en om het goed te maken.
Vond het ook wel bijzonder dat men een beetje schrok van de enorme hoeveelheid punten en gebreken van de auto. Dat hebben ze nog niet eerder meegemaakt. Dit was wel een van de slechtst afgeleverde auto's die ze hebben gezien. Hoop dat ze hier een case van maken en dit gebruiken als middel om afleveringen te verbeteren. Zelfs op publieke fora is bekend wat de voornaamste klachten zijn van Tesla rijders. Dat geeft je toch een heel mooi middel om nou juist dat aan te pakken als Tesla zijnde?
Mij ook ... ik weet nu al dat ik ook met mijn tweede S straks zo kinderlijk blij ga zijn dat ik gewoon wegrij zonder te zien dat er een spiegel, koplamp of achterbumper mistJullie maken me zenuwachtig! Blijkt toch maar weer dat levering in de laatste maand van een kwartaal een verhoogd risico op QC issues.
Diverse lak defecten
Auto (X 100D) 8/9 opgehaald in Tilburg. Na inspectie een en al vlekken op de kunstof lijsten (wielkasten etc.) na melding is geprobeerd dit weg te halen maar lukte niet. Het antwoord van Tesla was dat dit een vaker voorkomende probleem was en de kappen vervangen moeten worden (waarom doen jullie dat niet voor aflevering ?). Buiten een geconstateerd lakprobleem en slecht gepoetste auto was blijkelijk alles in orde (hoe kon ik me vergissen!).
Tijdens de thuisrit hoorden we iets schuiven bij iedere bocht, alles gecontroleerd niks los in dashboardkastje of onder de frunk. Thuis gekomen toch maar iets verder gekeken en wat bleek, de dop van de remvloeistof lag gewoon los onder de beschermkap, met als gevolg dat de remvloeistof al rijkelijk over het reservoir was gelopen.
De 3e rij (7 zits) omhoog klappen was ook een feest, alle fabrieksstikkers zaten nog op de stoelen.
De raam aan de bestuurderskant klemt en gaat vaker open dan gewoon dicht. Trekhaak is maar half afgemonteerd ... ik kan nog wel even zo door gaan.
Deze auto is niet afgeleverd, deze auto is gedumpt .... op woensdag (toen ik de ruitensproeier nodig had) kwam ik tot de constatering dat zelfs dit teveel moeite was geweest om even te vullen.
Hier kan niemand blij van worden ... auto staat nu al bijna een week bij Tesla om alle punten te fixen (Hasselt). Al met al is mijn ervaring niet al te best (en dan druk ik me nog lichtjes uit). Vlekje hier en daar zal ik niet over zeuren, maar als je een auto zo krijgt afgeleverd moeten ze zich kapot schamen. Ik vraag me alleen af wat me meer stoort de problemen aan de auto of de totale discommunicatie van Tesla zelf over 'mijn' probleem. Heb van maandag tot woensdag aan de telefoon gehangen om maar überhaupt iets te vernemen wat nu de planning zou gaan zijn. Communicatie vanuit Hasselt daarentegen is vooralsnog wel prima. Voor mij is in ieder geval het hele delivery team in Tilburg niet capabel om een auto af te leveren zover is duidelijk!
Dat is toch bizar!Deze auto is niet afgeleverd, deze auto is gedumpt
Ik herken helemaal wat je zegt. Het gevoel dat men zo met jouw trotse bezit om gaat, zo weinig aandacht heeft voor dat object waar jij hard voor gewerkt en gespaard hebt, waar je van gedroomd hebt, waar je met zwetende pootjes aan de computer zat om op die knop te drukken om 'm te bestellen...
Dat is eigenlijk gewoon erg. Maakt niet uit of de auto 1 euro kost of een half miljoen. Hoort niet.
Sterkte met het oplossen van de problemen!
Sterker nog. Dan is die in orde!!Als ik een zak friet van 1,5 euro bestel moet die in orde zijn
De goedkoopste zak frites kost ook niet 86.000 euro!Nou is het "bouwen" van een zak friet een iets minder grote uitdaging dan het bouwen van een Model X natuurlijk, maar wat volgens mij het meest steekt in het verhaal is de achteloosheid en het gebrek aan aandacht voor de auto.
Nou is het "bouwen" van een zak friet een iets minder grote uitdaging dan het bouwen van een Model X natuurlijk, maar wat volgens mij het meest steekt in het verhaal is de achteloosheid en het gebrek aan aandacht voor de auto.
De goedkoopste zak frites kost ook niet 86.000 euro!
Je slaat de spijker op z'n kop ...
De Belgische service manager heeft me zelfs verboden om nog langer in de auto te rijden aangezien: "hij niet kon garanderen of de rest van de auto wel in orde was". Lijkt me redelijk kansloos als je dit binnen je bedrijf moet constateren en je niet kan vertrouwen op het werk dat geleverd is door je collega's.
Nee. Je zou een perfecte auto moeten verwachten. Typisch einde kwartaal probleem. In zo'n maand moet je geen MS of MX willen krijgen!Nee klopt maar denk eerlijk gezegd dat de prijs ondergeschikt is, al verwacht je natuurlijk iets meer beleving van de medewerkers in dit prijs segment.