Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Thuis gekomen toch maar iets verder gekeken en wat bleek, de dop van de remvloeistof lag gewoon los onder de beschermkap, met als gevolg dat de remvloeistof al rijkelijk over het reservoir was gelopen.
Behalve dat het natuurlijk levensgevaarlijk is om met een open remreservoir te rijden heb je wellicht ook op de lange termijn problemen. Remvloeistof is namelijk een erg agressief goedje en tast de lak aan. Als je remvloeistof langer op de lak laat liggen, dan laat de lak los en heb je op termijn potentieel last van corrosie. Als de remvloeistof er inderdaad uit is gelekt, dan zou ik even goed kijken of je geen doffe plekken op de lak hebt.

Ik kan de wagen morgen ophalen, maar ik denk dat ik de auto echt ter plekke helemaal na ga kijken. Een slecht gepoetste auto trek ik nog wel, maar dit soort fouten zou ik woest om worden. Denk dat ik de momentsleutel maar meeneem om even de wielbouten ter plekke aan te draaien. ;)
 
Ik mag mijn X volgende week ophalen... ik heb nu al slapeloze nachten. Ik kan er namelijk heel slecht tegen als iets dat je zoveel geld kost het niet perfect is.
Nu is perfect misschien te hoog gegrepen voor Tesla. Maar het verhaal hier iets boven is volkomen idioot.

Ik ken het gevoel. Ik heb er zelf ook letterlijk slaploze nachten van gehad. Heb de auto 8-9 gehaald. Normaal gesproken een dag dat je blij zou moeten zijn, maar ik ging met een zwaar onderbuik gevoel richting Tilburg. Gelukkig viel het voor mij mee. Een handvat wat niet functioneert en bijzonder slecht geluid met de carkit. Verder jammer dat er minder aandacht gegeven wordt (auto niet onder hoes, geen rondleiding etc).

Ik heb vooraf een uitgebreide checklist gemaakt van eigen punten en uit engelse checklist. Ik heb het document toegevoegd. Wellicht komt het van toepassing ;)
 

Attachments

  • checklist.zip
    15 KB · Views: 48
  • Informative
Reactions: Fransananas
Ik ken het gevoel. Ik heb er zelf ook letterlijk slaploze nachten van gehad. Heb de auto 8-9 gehaald. Normaal gesproken een dag dat je blij zou moeten zijn, maar ik ging met een zwaar onderbuik gevoel richting Tilburg. Gelukkig viel het voor mij mee. Een handvat wat niet functioneert en bijzonder slecht geluid met de carkit. Verder jammer dat er minder aandacht gegeven wordt (auto niet onder hoes, geen rondleiding etc).

Had ik zelf ook meer van verwacht, maar gezien de aantallen die er stonden moest alles rap rap afgehandeld worden denk ik. Aan de staat van mijn auto heb ik dat in ieder geval gemerkt.
 
Auto (X 100D) 8/9 opgehaald in Tilburg. Na inspectie een en al vlekken op de kunstof lijsten (wielkasten etc.) na melding is geprobeerd dit weg te halen maar lukte niet. Het antwoord van Tesla was dat dit een vaker voorkomende probleem was en de kappen vervangen moeten worden (waarom doen jullie dat niet voor aflevering ?). Buiten een geconstateerd lakprobleem en slecht gepoetste auto was blijkelijk alles in orde (hoe kon ik me vergissen!). Tijdens de thuisrit hoorden we iets schuiven bij iedere bocht, alles gecontroleerd niks los in dashboardkastje of onder de frunk. Thuis gekomen toch maar iets verder gekeken en wat bleek, de dop van de remvloeistof lag gewoon los onder de beschermkap, met als gevolg dat de remvloeistof al rijkelijk over het reservoir was gelopen. De 3e rij (7 zits) omhoog klappen was ook een feest, alle fabrieksstikkers zaten nog op de stoelen. De raam aan de bestuurderskant klemt en gaat vaker open dan gewoon dicht. Trekhaak is maar half afgemonteerd ... ik kan nog wel even zo door gaan. Deze auto is niet afgeleverd, deze auto is gedumpt .... op woensdag (toen ik de ruitensproeier nodig had) kwam ik tot de constatering dat zelfs dit teveel moeite was geweest om even te vullen. Hier kan niemand blij van worden ... auto staat nu al bijna een week bij Tesla om alle punten te fixen (Hasselt). Al met al is mijn ervaring niet al te best (en dan druk ik me nog lichtjes uit). Vlekje hier en daar zal ik niet over zeuren, maar als je een auto zo krijgt afgeleverd moeten ze zich kapot schamen. Ik vraag me alleen af wat me meer stoort de problemen aan de auto of de totale discommunicatie van Tesla zelf over 'mijn' probleem. Heb van maandag tot woensdag aan de telefoon gehangen om maar überhaupt iets te vernemen wat nu de planning zou gaan zijn. Communicatie vanuit Hasselt daarentegen is vooralsnog wel prima. Voor mij is in ieder geval het hele delivery team in Tilburg niet capabel om een auto af te leveren zover is duidelijk!
Een kras, deukje, scheve bumper etc. zijn niet goed te praten, maar nog een beetje te verteren. Maar dit gaat een stap verder, want hier komt de verkeersveiligheid in het gedrang. Dit tast het vertrouwen aan en is niet te accepteren. Sterkte gewenst, hopelijk wordt alles héél snel hersteld en kun je genieten van de nieuwe X.
 
Het probleem is dat je de auto al hebt betaald wanneer je deze ophaalt, dan neem je de problemen eerder voor lief en accepteer je dat ze later gecorrigeerd worden. Als je nog bv 10% vd rekening achter zou kunnen houden en dat deel pas betaald als alles ok is dan zou ik de auto bij aflevering niet accepteren als er dingen bij de aflevering niet kloppen.
Nu heb je geen enkel pressiemiddel en ben je overgeleverd aan het Tesla afleversysteem. Geheel onacceptabel.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Nu heb je geen enkel pressiemiddel en ben je overgeleverd aan het Tesla afleversysteem. Geheel onacceptabel.
Je hebt wel degelijk een pressiemiddel: je kunt weigeren voor acceptatie te tekenen totdat de auto in orde is. Niet het leukste natuurlijk maar zolang je niet tekent hebben zij geen auto geleverd, en dat is nu net hetgene dat ze zo graag willen.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Anyhow, de auto gisteren retour gekregen, alle punten zijn verholpen .1000x excuses. Ze stelden nog voor om de auto geheel te detailen en vrijdag een nieuwe aflevering in te plannen zodat mijn verstoorde aflever ervaring in Tilburg tot het verleden zou horen. Hoewel ik dit erg kon waarderen heb ik hiervoor gepast gezien de hoeveelheid tijd die me dit vrijdag zou kosten en mijn eigen planning ... daarbij was de auto lang genoeg weg geweest ;)

Mijn ervaring met Service centre Hasselt tot nog toe: ze begrijpen hoe je communiceert met een klant en hoe je dingen oplost, daar mag Tilburg zich een voorbeeld aan stellen, vanuit het Tilburgse heb ik iig nog geen enkel excuus gehad voor hun gefaal.