Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb hem hoor, gister opgehaald AP deed het na een kleine 100km
wat een genot

IMG-20180928-WA0003.jpg
 

Attachments

  • IMG-20180928-WA0003.jpg
    IMG-20180928-WA0003.jpg
    245.5 KB · Views: 62
Ik heb mijn X nu inmiddels twee dagen en ben nog geen gebreken tegen gekomen, dat kan toch niet? Zou ie stuk zijn? ;)
Dashboard en MCU veel hogere resolutie en snelheid ivm met mijn Q1 2014 MS en stukken betere stoelen.

Acceleratie 0-50 lijkt hij wel stil te staan ivm met mijn oude P85+, maar vanaf de 50 is hij zoveel sneller :)
En gelukkig door de 22" niet al te veel aan stijfheid ingeleverd ivm met het + onderstel. Tuurlijk is het nog een groot verschil, maar het is tenslotte ook een SUV en geen sedan.

Happy camper here. :)
 
Gisteren ook mijn nieuwe 100D opgehaald in het Service Center in Hasselt. De auto kwam vanuit Tilburg. Gelukkig een perfecte aflevering. Ik heb helemaal niets kunnen ontdekken, behalve dat de opbergruimte in de trunk niet gestofzuigd was (maar dat doe ik wel effe zelf).

Ik was door alle verhalen hier op het forum wel extra alert. Er is niets te ontdekken in de lak, alles is strak en krasvrij. Ook binnen ziet alles er pico bello uit. Arno, van de aflevering, vertelde me dat het ook in Belgie drukker is met aflevering, rond de 15 per dag in Hasselt (heel wat minder dan in Tilburg uiteraard, maar wij Belgen hebben geen heftige bijtelling / Voordeel Alle Aard die verandert.)

De auto had 20km op de odometer, een stockwagen uit de US waar ik 3.500 euro korting op gekregen heb, alles vrij snel geleverd. Opgeladen tot 444km.

Mijn vorige Tesla, een 85D uit juli 2015, heb ik verkocht aan een Fin, die is gisteren met Transit X-platen naar Finland gereden.

Ik had al wel eens in nieuwere loaners gereden, maar ik moet zeggen dat er best veel veranderd is in 3 jaar tijd. Ik list even wat mij tot nu toe is opgevallen aan verschillen tussen de 85D:

* Facelift
* Veel snellere bediening MCU (Spotify, Navi...)
* 4G (LTE)
* Ambient verlichting (in deuren + knopjes handschoenkastje / sos verlicht)
* 3,8 (?) sec vs 4.4 sec
* 120 km (?) extra range
* Autopilot 2 (extra camera's) - actief na 42km op odometer
* Donkerdere afwerking chroomlijsten binnen (logo in stuur, deurhendels...)
* Scherper achteruitrijcamera beeld
* HEPA Bioweapon defense filters
* Nieuwe Navi (had ik nog niet met update gekregen, stuk duidelijker links achter stuur)
* Middenconsole unit
* Adaptive lights
* Lampjes in de zonneklep spiegel
* Bekerhouders achter
* Tesla logo in de frunk
* Klepjes whispbar op dak verkleind
* Hoedenplank blijft ingeklapt wanneer achterste deel op voorste deel ligt
* Rem maakt niet meer zo'n klakkend geluid bij omhoog trekken (via Autopilot)

voor mij persoonlijk:
* Sportstoelen (standaard ipv optie) - ik mis het kangaroozakje op de stoelen uit de 85D, jammer! - maar leuk die headrest en lumb instellingen
* Carbon lijsten ipv piano
* Zwarte dakhemel (dempt ook meer qua akoestiek lijkt het)
* Luchtvering (standaard ipv optie)
* Nieuwere sleutels voor betere bescherming passive entry (not sure)
* 5 seats ipv 7 seats (deze optie heb ik laten vallen, te duur geworden en kids zijn er niet meer zo verzot op)

Het rijdt uiteraard weer supervet, het vertrouwde Tesla gevoel. Wat ik wel ervaar is dat vol gas geven boven de 80 een stuk vinniger is. Hierbij lijkt het alsof de rechtermotor wat krachtiger is dan de linker (breekt beetje uit naar links even). Daar ga ik nog even voor bellen. Vanuit 0 is het optrekken zonder uitbreken van het stuur)
 
Gisteren ook mijn nieuwe 100D opgehaald in het Service Center in Hasselt. De auto kwam vanuit Tilburg. Gelukkig een perfecte aflevering. Ik heb helemaal niets kunnen ontdekken, behalve dat de opbergruimte in de trunk niet gestofzuigd was (maar dat doe ik wel effe zelf).

Ik was door alle verhalen hier op het forum wel extra alert. Er is niets te ontdekken in de lak, alles is strak en krasvrij. Ook binnen ziet alles er pico bello uit. Arno, van de aflevering, vertelde me dat het ook in Belgie drukker is met aflevering, rond de 15 per dag in Hasselt (heel wat minder dan in Tilburg uiteraard, maar wij Belgen hebben geen heftige bijtelling / Voordeel Alle Aard die verandert.)

De auto had 20km op de odometer, een stockwagen uit de US waar ik 3.500 euro korting op gekregen heb, alles vrij snel geleverd. Opgeladen tot 444km.

Mijn vorige Tesla, een 85D uit juli 2015, heb ik verkocht aan een Fin, die is gisteren met Transit X-platen naar Finland gereden.

Ik had al wel eens in nieuwere loaners gereden, maar ik moet zeggen dat er best veel veranderd is in 3 jaar tijd. Ik list even wat mij tot nu toe is opgevallen aan verschillen tussen de 85D:

* Facelift
* Veel snellere bediening MCU (Spotify, Navi...)
* 4G (LTE)
* Ambient verlichting (in deuren + knopjes handschoenkastje / sos verlicht)
* 3,8 (?) sec vs 4.4 sec
* 120 km (?) extra range
* Autopilot 2 (extra camera's) - actief na 42km op odometer
* Donkerdere afwerking chroomlijsten binnen (logo in stuur, deurhendels...)
* Scherper achteruitrijcamera beeld
* HEPA Bioweapon defense filters
* Nieuwe Navi (had ik nog niet met update gekregen, stuk duidelijker links achter stuur)
* Middenconsole unit
* Adaptive lights
* Lampjes in de zonneklep spiegel
* Bekerhouders achter
* Tesla logo in de frunk
* Klepjes whispbar op dak verkleind
* Hoedenplank blijft ingeklapt wanneer achterste deel op voorste deel ligt
* Rem maakt niet meer zo'n klakkend geluid bij omhoog trekken (via Autopilot)

voor mij persoonlijk:
* Sportstoelen (standaard ipv optie) - ik mis het kangaroozakje op de stoelen uit de 85D, jammer! - maar leuk die headrest en lumb instellingen
* Carbon lijsten ipv piano
* Zwarte dakhemel (dempt ook meer qua akoestiek lijkt het)
* Luchtvering (standaard ipv optie)
* Nieuwere sleutels voor betere bescherming passive entry (not sure)
* 5 seats ipv 7 seats (deze optie heb ik laten vallen, te duur geworden en kids zijn er niet meer zo verzot op)

Het rijdt uiteraard weer supervet, het vertrouwde Tesla gevoel. Wat ik wel ervaar is dat vol gas geven boven de 80 een stuk vinniger is. Hierbij lijkt het alsof de rechtermotor wat krachtiger is dan de linker (breekt beetje uit naar links even). Daar ga ik nog even voor bellen. Vanuit 0 is het optrekken zonder uitbreken van het stuur)
Ook ik nieuwe Tesla 75d opgehaald gisteren. Met mijn vader alles gecontroleerd maar ook niets gevonden! Stond na 10 minuten met auto buiten. Helaas geen rondleiding. Ik kwam uit een 2013 85. Dus ook voor mij verschillen enorm. Naast de hierboven genoemde ook voor het eerst parkeer sensoren op tesla. Het glazen dak is ook heel verschil. Veel meer hoofdruimte. Wat me tegenvalt is de ruimte in de Frunk. Is niks meer van over. Moet ook wennen dat ik de Classic cirkel niet meer heb met kWh verbruik.
Probeer nu mijn oude tesla uit de app te krijgen (is opgehaald door lease maatschappij) maar is me tot op heden niet gelukt. Iemand tips?
Verder helemaal top!
 
Oh ja, ik kreeg voor mono-fase te laden ook een blauwe mennekes kabel mee. Deze is in de plaats gekomen van de Tesla lader. En voor multifase de vertrouwde blauwe mennekes kabel (die ik overigens nu gratis kreeg, maar voor de 85D heb moeten kopen). Wat ik wel mis is het mooie Tesla opbergzakje voor de kabel, en 2 Tesla adapters (Rode en Blauwe), deze zaten er niet meer bij.
 
Oh ja, ik kreeg voor mono-fase te laden ook een blauwe mennekes kabel mee. Deze is in de plaats gekomen van de Tesla lader. En voor multifase de vertrouwde blauwe mennekes kabel (die ik overigens nu gratis kreeg, maar voor de 85D heb moeten kopen). Wat ik wel mis is het mooie Tesla opbergzakje voor de kabel, en 2 Tesla adapters (Rode en Blauwe), deze zaten er niet meer bij.

Dag Roel,

Mijn auto is in augstus uitgeleverd vanuit Tilburg. Hier zaten wel de rode en blauwe adapter bij. Ook de Teslalader en het hoesje waren aanwezig met de blauwe Mennekes-kabel. Misschien loont het om na te vragen of ze dit vergeten zijn. Het zou ook kunnen dat er voor de belgische markt een andere samenstelling is.
 
Weet toevallig hoe je de functie uitzet wanneer je aan komt lopen de auto automatisch open gaat. En sluit zodra je er vandaan loopt? Ik heb alle opties denk toch goed aangevinkt. Maar hij blijft het doen helaas. Ook fabrieksinstellingen gereset maar hij blijft het maar doen!
 
Weet toevallig hoe je de functie uitzet wanneer je aan komt lopen de auto automatisch open gaat. En sluit zodra je er vandaan loopt? Ik heb alle opties denk toch goed aangevinkt. Maar hij blijft het doen helaas. Ook fabrieksinstellingen gereset maar hij blijft het maar doen!
1. Ga op het 17" scherm naar Controls (links onderin het scherm)
2. Klik op Settings (bovenin het scherm)
3. Selecteer Doors & Locks (links op het scherm)
4. Schakel Passive Entry uit
 
Aflevering vanochtend gehad. Wij waren ingepland om 9:30, maar kwamen pas aankakken om 11:15 (met een tweeling van anderhalf en een jongetje van 5 op tijd vertrekken gaat ons slecht af).
Dan mag je blij zijn dat je auto niet verkocht is aan een stand-by koper. Ik begrijp dat ze in tentjes voor de deur van het delivery centre liggen.
 
Vrijdag om 11 uur de X opgehaald. Wat rommelig onthaal maar daarna al vlug geholpen door een fijne medewerkster die netjes de auto liet zien en uitleg gaf over de diverse functies. Waaronder gelijk de telefoon gekoppeld en de instellingen doorgelopen rondom regeneren e.d.

Rondje rond de auto liet een mooie strakke auto zien met geen lakproblemen. Ik durfde het haast niet te geloven. Enkel 2 krasjes in het glaspaneel tussen de rechter voordeur en de FWD. Ook zat er een rubber wat verfrommeld bij de linker FWD. Beide zullen opgelost worden bij sec den haag of Rotterdam.
Met 272km bereik op huis aangegaan en wat een beleving. Autopilot na ongeveer 50 km actief en het is een genot om te rijden.

Blij dat tot nu toe alles volledig functioneerd en mooi verwerkt is.