Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering van nieuwe model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou vandaag mijn 2013 model omruilen voor een nieuwe S.
Wat een deceptie !!

Ontvangs en rondleiding was leuk en was onder de indruk van de kwaliteitscontrole en hoe de auto door detaillisten wordt onderhanden genomen voordat deze onder het zeiltje komt te staan voor de onthulling.
Ik had vrouw en dochter mee genomen en die gingen de auto uitwendig bekijken terwijl ik uitleg kreeg in de auto.
Deukje, krassen, tientallen brokjes in de lak, nog lijm van de afdekfolie, in de kieren boenwas etc etc.
Echt een blamage eerste klas en ben een ervaring rijker en een illusie armer.
Ik heb de auto niet meegenomen en moest dus met een loaner naar huis.
Pfff "kwaliteitscontrole in USA en ook daarna in Tilburg.
Het feit dat er nu al spuitwerk nodig om die brokken uit de lak te camoufleren (na wegsteken) geeft met een k*t gevoel.

05f17ce6-8b89-4823-a0a3-00df05afd0c6.jpg
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
Dat is inderdaad echt balen.. ze moeten toch langzaam snappen dat ze zich niet meer kunnen verschuilen achter "opstart problemen" en dat je als s of x koper een toch wel premium auto verwacht met dito afwerking nadat je 100k (gemiddeld) hebt neergelegd.

Ikzelf merk dat ik ook langzaam maar zekerder kritischer wordt na de zoveelste error die je krijgt bij een nieuwe update.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Dat is nogal wat! ik kan me je gevoel voorstellen. Dit komt helaas wel vaker voor. Daarom laat ik mijn auto via het Service Center afleveren. Dan is er een extra controle/check.
Wel een mooi kenteken: TF zijn de initialen van ons bedrijf Technofil. Had ik wel willen hebben, maar dan wel zonder schade ;)
 
Dat is echt zó irritant en jammer :( Het zijn van die simpele dingen die het leuk maken. Ik heb mijn tesla nu 2 jaar en kan me nog herinneren dat de Tilburg verkoper (delivery expert) mij een foto mailde van alleen de neus / linker koplamp en die stond te shinen als een gek. Dat was echt voorpret.

Jammer ook dat het niet 1 dingetje of oneffenheid is, maar gewoon een hele reeks ... :/

Was ie wel (veel) mooier van binnen dan je huidige?
 
Dat is nogal wat! ik kan me je gevoel voorstellen. Dit komt helaas wel vaker voor. Daarom laat ik mijn auto via het Service Center afleveren. Dan is er een extra controle/check.
Wel een mooi kenteken: TF zijn de initialen van ons bedrijf Technofil. Had ik wel willen hebben, maar dan wel zonder schade ;)

Ik zit nog te twijfelen of via Tilburg of via Sec. Is het een feit dat het via een service center beter is of puur gevoel?
 
Ik zit nog te twijfelen of via Tilburg of via Sec. Is het een feit dat het via een service center beter is of puur gevoel?

Het feit is dat het SeC een extra check doet waardoor de kans op een goede levering groter wordt. Aanleiding is een soortgelijk verhaal als hier genoemd van een levering in november 2017 en die al maanden bezig is om het goed te krijgen. Ik ben zelf geen expert op het gebied van autolak daarom neem ik ook iemand mee die bij aflevering de lak controleert. Ook al gaan vele leveringen wel goed (gelukkig), ik wil dat het voor elkaar is!
 
Mijn x moet ook naar de spuiter, stukje lak achter bij de levering was aangetipt met een witte lakstift. Tja 170k betalen en dan een lakstift afwerking hebben pfff. Tijdens de rondrit door de fabriek stonden er wel meer Tesla’s bij dr spuiter daar helemaal in de plamuur, het zou je auto zijn zeg pfff. Niet dat het bij andere merken beter is hoor. Voor mijn werk kom ik op Roro schepen en in rdam gingen ze met schade er bv af en dan zo de spuiterij in daar eind klant zal het waarschijnlijk nooit weten tenzij ze de lakdikte meten.
 
Het feit is dat het SeC een extra check doet waardoor de kans op een goede levering groter wordt. Aanleiding is een soortgelijk verhaal als hier genoemd van een levering in november 2017 en die al maanden bezig is om het goed te krijgen. Ik ben zelf geen expert op het gebied van autolak daarom neem ik ook iemand mee die bij aflevering de lak controleert. Ook al gaan vele leveringen wel goed (gelukkig), ik wil dat het voor elkaar is!
Goed idee om via SeC te laten afleveren. Scheelt mogelijk een hoop tijd en ergernis. Hoe regel je dat? Gewoon een mailtje naar delivery?
 
Wat balen zeg, sterkte in-clusion. Zo hoort het niet te zijn en ik kan mij jouw teleurstelling heel goed begrijpen!

Wie kan mij uitleggen hoe dat zit met 'einde kwartaal auto's'? Die moet je kennelijk niet hebben (niet dat dit bij In-clusion het geval is hoor). Wat is er aan de hand met zo'n auto?
 
Wat balen zeg, sterkte in-clusion. Zo hoort het niet te zijn en ik kan mij jouw teleurstelling heel goed begrijpen!

Wie kan mij uitleggen hoe dat zit met 'einde kwartaal auto's'? Die moet je kennelijk niet hebben (niet dat dit bij In-clusion het geval is hoor). Wat is er aan de hand met zo'n auto?
In het eind van het kwartaal willen ze nog snel omzet halen dus leveren ze zoveel en zo snel mogelijk auto's. Omdat dit allemaal erg onder tijdsdruk staat is de controle een stuk slechter en zijn de afgeleverde auto's vaak van lagere kwaliteit.

Einde kwartaal is omdat Tesla ieder kwartaal cijfers presenteert die van belang zijn voor de aandelen
 
In het eind van het kwartaal willen ze nog snel omzet halen dus leveren ze zoveel en zo snel mogelijk auto's. Omdat dit allemaal erg onder tijdsdruk staat is de controle een stuk slechter en zijn de afgeleverde auto's vaak van lagere kwaliteit.

Einde kwartaal is omdat Tesla ieder kwartaal cijfers presenteert die van belang zijn voor de aandelen

Helder maar onbegrijpelijk, dank. Je zou denken dat Tesla consistenter zou zijn qua kwaliteitscontrole gezien de prijzen die ze vragen. Gelukkig wordt die van mij op dit moment in elkaar gezet, dus ik zou hier dan geen last van moeten hebben. Blijven enkel de gewone kwaliteitsproblemen over om in de gaten te houden bij oplevering :(
 
Ook mijn Tesla met zes schades opgehaald in september 2017. Een aantal telefoontjes later is alles op zich goed geregeld, maar het gaf geen fijn gevoel om daar weg te rijden met een auto die op zoveel punten niet goed afgewerkt was. Het dakraam hing zelfs helemaal scheef na eenmalige demonstratie. Uiteindelijk heb ik voor 500 euro tegoed gehad om een paar leuke dingen uit te kiezen uit de Tesla Store. Maar ja... de volgende keer heb ik liever een goed afgeleverde auto.