Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering weigeren

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat om €62000, ik snap niet dat je het vreemd vindt dat je voorbereid daar aan wilt komen.

Het laatste waar ik op zit te wachten is dat ik daar kom, en een rampscenario tref als de verschillende situaties beschreven in het Afleveringen-thread, dat ik vervolgens geen idee heb wat m'n rechten en mogelijkheden zijn. Vergeet niet dat Tesla op dit moment al op mijn spaargeld zit omdat ze vooraf betalen vereisen. Elke andere auto die ik ooit eerder heb aangeschaft heb ik het overgrote deel pas ter plekke bij aflevering gepind.

Edit: Ik ga er overigens volledig vanuit dat alles prima is, anders had ik natuurlijk nooit besteld, maar toch, het is goed om voorbereid op stap te gaan.

Het gaat niet om het geld. Ik heb een huis opgeleverd gekregen van 7 cijfers. Bij oplevering scheelde daar best wel wat aan (inclusief ontbreken van een derde van de voorpui omdat ik een zeer specifieke voordeur wenste en die nog niet geplaatst kon worden omdat die te zwaar was.

Ik heb er geen seconde wakker van kunnen liggen. Daar verandert ook niets door. ;)

Daarnaast: je leest op het internet rampverhalen. Niet wat wel goed gaat. Bij mij sloot de achterklep niet goed (ter plekke gerepareerd) en de andere puntjes zijn later gewoon opgelost. En ik ben met een tevreden glimlach naar huis gereden.

Daarnaast twee keer een Model S geleverd gekregen zonder problemen.
 
Mijn suggesties:

1. Geniet van de aflevering, de voorpret en de eerste kilometers die je gaat rijden. Geloof me, het eerste half uur in een Tesla Model 3 vergeet je nooit meer. Het rijden, de geur van een nieuwe auto, het zicht naar buiten, echt geweldig!

2. Blijf echter wel kritisch. Ook in de heisa en het plezier en de opwinding van het afhaalmoment moet je 'scherp' blijven. Dingen die niet goed zijn en die je kunt zien, laat het noteren. Neem desnoods een foto.
.
3. Sommige 'tekortkomingen' kom je pas later tegen. Bij mijn Model 3 bleken in de wielkasten diverse bevestigingen te ontbreken, waardoor het materiaal achter de wielen ging 'klapperen'. Daar kwam ik pas achter toen de auto na een paar weken op de brug stond bij Tesland.
Geen probleem echter, je hebt recht op garantie, maak een afspraak bij een SC en de boel wordt netjes in orde gebracht.
Kortom, lig er niet te veel wakker van en geniet!!
 
Mocht hetgeen je vermeldt in de openingspost je gemoedsrust dusdanig verstoren, dat het 'al dan niet weigeren van de aflevering' de overhand krijgt. Dan zou ik nu reeds het besluit nemen de auto mee te nemen en er een leuke dag van te maken.
- binnen 7 dagen kun je er altijd nog van af
U kunt uw auto binnen 7 dagen na levering of wanneer minder dan 1.600 kilometer met de auto is gereden, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt, inleveren tegen volledige restitutie
- Natuurlijk wel even kritisch alle punten opgeven
Mocht het echt zo erg zijn, laat je de auto ook wel staan zonder er over na te denken, maar dan ben je misschien wel de eerste op dit forum.
 
  • Funny
Reactions: DucaTinus
Ik snap werkelijk niet dat je vooraf al met zoiets bezig bent...
ik geef hem groot gelijk, ik moet de kennis nog tegen komen die geen issues had met zijn Model3 aflevering (4 stuks). Daarnaast ook nog een kennis met een levering bij zijn Model X. Overigens wel 8 model S leveringen die uitstekend waren.
Robbaman heeft goede "due diligence" gedaan wat mij betreft en weet wat er speelt. Nu alleen nog how to act :)
 
ik geef hem groot gelijk, ik moet de kennis nog tegen komen die geen issues had met zijn Model3 aflevering (4 stuks). Daarnaast ook nog een kennis met een levering bij zijn Model X. Overigens wel 8 model S leveringen die uitstekend waren.
Robbaman heeft goede "due diligence" gedaan wat mij betreft en weet wat er speelt. Nu alleen nog how to act :)

ik heb twee collega’s die sinds maart een Model 3 rijden en nog nooit een Sec van binnen hebben gezien. Auto’s zijn gewoon prima zonder gebreken afgeleverd. Eentje was alleen een beetje stoffig.

Ik had zelf overigens wel wat puntjes maar dat heb ik bij een volvo en bmw ook welens gehad. Niets schokkends.
 
  • Informative
Reactions: Dan84
Heb maar vertrouwen Robbeman, het komt wel goed, ik heb mijn M3 op 30 maart in Tilburg opgehaald, na 15 minuten stonden wij weer buiten ( geen tijd om de koffie met heerlijke gebak op te drinken) met maar 100 KM range te gaan, ik zei "daar kom ik niet mee thuis antwoord" hoeft niet meneer de 1e Sc is in Oosterhout en daar kon ik hem vol laden, daar zagen we weer dezelfde mensen welke in Tilburg waren, allen hadden slechts 100 km range.Maar..............ik heb nu 10.000 km op de teller en wat ben ik blij met dit karretje !!!!!!!!!!
 
Ik denk eerder dat ze per vrachtwagen of trein richting Amsterdam gaan. Het terrein waar je naar wordt verwezen is zeer goed per spoor bereikbaar tot op het terrein zelf.

Nope; De carrier Global Highway is nu aan het lossen in Amsterdam bij de Koopman car terminal. Auto's zijn kennelijk eerst al gecontroleerd in Zeebrugge en daarna op de Global Highway geladen.
 
Last edited:
  • Informative
  • Like
Reactions: Dan84 and RefleCs
Ik heb de aflevering van mijn eerste S geweigerd in 2015 want niet compleet. Een uur later was-ie plotseling wel compleet en is de aflevering door gegaan. Ook mijn tweede S heb ik in 2018 bij aflevering geweigerd cq na 400 meter terug gebracht. De auto na twee dagen alsnog gekregen en spijt als haren op mijn hoofd gehad dat ik de auto toen accepteerde - het heeft maanden geduurd voordat Tesla eindelijk de problemen opgelost had. Heeft me een hoop tijd, wat frustratie en vele onplezierige kilometers gekost. Mijn advies is om super kritisch te zijn bij de aflevering en om evt toezeggingen over reparaties/correcties op korte termijn met heel veel korrels zout te nemen...
 
Alle fanboys kunnen zeggen wat ze willen, maar ik ben 4 maanden bezig geweest met alle aflevergebreken hersteld te krijgen,
4 sec bezoeken en 1 mobile service. Je kan geluk hebben dat er niks aan de auto mankeert, en je kan pech hebben.
Gezien de enorme hoeveelheid horrorverhalen die er voorhanden zijn kan je gerust stellen dat bij Tesla de gemiddelde afleverkwaliteit lager en het aantal aflever-issues hoger ligt dan bij andere merken.
Maar als het uiteindelijk allemaal in orde is (of je kan je tot die tijd er overheenzetten) is het een geweldige auto.
De 2e is op komst, hopelijk met die meer geluk, en anders weet ik hoe het werkt om alles weer in orde te krijgen.
Laat alles noteren bij delivery en neem daar ZELF fysiek een bewijs van mee naar huis, want alle punten die ze 'voor jou' noteren in 'het systeem', daar heb je dikke kans op dat je die 'spontaan' verdwijnen of bij opvolgend SEC bezoek 'vallen ze ineens binnen de marges' , doe er je voordeel mee.

De kans is natuurlijk nog steeds groter dat hij prima in orde is, dus niet teveel stressen en vooral genieten!
En is er wel wat aan, neem bovenstaande + alle andere adviezen mee in het topic en weet dat je *zeker* niet de enigste pechvogel bent ;-)
 
Ik heb hetzelfde als Joverdijk gehad. Dus neem zijn advies, noteer alle punten die er zijn, geef het door. Toch heeft het mij niet weerhouden om een M3P erbij te bestellen. Omdat het rijplezier zoveel goed maakt. Dus wees er maar gerust op, je zult zeker geen spijt krijgen van je nieuwe auto. En waarschijnlijk zul je nooit meer een ICE willen hebben.

Mochten het geen ernstige technische gebreken zijn neem je auto in ontvangst en geniet ervan. Voelt het niet goed dan zou ik zeggen niet doen. Ik ben van Mercedes in het hoogste segment overgestapt naar Tesla, als je het afwerking niveau en kwaliteit vergelijkt valt alles tegen, behalve de onderhoudskosten :D Daarentegen heb ik wel het gevoel dat een Tesla gewoon de toekomst heeft. En maakt het rij genot een hoop goed. Tot zover nooit spijt gehad van mijn keuze.
 
Je hebt een einde kwartaal levering, ga er maar vanuit dat er wat punten zijn.

Bij mij ook punten. Ik heb de auto uitvoerig binnen bestudeerd en alles laten noteren. Ik vond dat er geen grote gebreken waren om hem te laten staan. Bij de eerste SuC stop op de terugweg in de zon de auto geïnspecteerd en zag ik nog meer issues zoals verkeerduitgelijnde bumper. Toen direct naar de SeC doorgereden en afspraken ingepland en alles was redelijk snel verholpen (binnen een maand). Komende woensdag vier ik de auto z'n eerste verjaardag ;-)
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Al met al wordt ik er toch een beetje nerveus van

Ik snap werkelijk niet dat je vooraf al met zoiets bezig bent...
Ik snap het heel goed.

Bij mijn aflevering heb ik ook wat punten geconstateerd. Gemeld en werd beantwoord met: gaat u maandag maar even langs het SeC, dan maken ze het daar voor u in orde. En die maandag was alles 'ineens binnen de marge'. Gelukkig geen wereldschokkende dingen, maar ze worden dus ook niet opgelost. Zorg dat je het zwart op wit hebt als je iets aantreft.