Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflopen leasecontract

This site may earn commission on affiliate links.
Beste allen,

in september loopt mijn leasecontract af bij Mr. Green voor de Model S (75D). De vijf jaar en 175.000km zijn dan voorbij gevlogen...Niet eerder heb ik een auto gehad waar ik na al die tijd nog steeds dagelijks met veel plezier in rij én ook nog iedere dag vol bewondering naar kijk.

Kortom: ik krijg al liefdesverdriet. Mijn overgebleven serieuze opties zijn 1) de auto overnemen van Mr. Green of 2) een nieuwe Y kopen. Ik hoopte een nieuwe S te kunnen kopen maar helaas werken de aandelenkoersen niet mee, dus dat plan gaat niet door. Opnieuw gaan leasen trekt mij niet.

Koop ik een Y dan heb ik weer de nieuwste hard- en software en kan ik weer vele jaren vooruit. Neem ik de Model S over dan ben ik natuurlijk beperkter in wat er nog aan nieuwe features mogelijk is plus dat het een auto is van 5 jaar oud met 175k kilometer op de teller. Qua garantie ben je dan de sjaak wanneer er iets kapot gaat.

Ik heb niet eerder een leaseauto gereden dus ik ken de regels qua overnemen niet zo goed. Bijvoorbeeld: krijg ik de unlimited free supercharging mee die ik nu heb of staat die op naam van Mr. Green? Ik heb ook bij aanvang van de leaseperiode FSD aangeschaft, neem ik die mee naar een nieuwe auto of moet ik daarvoor deze S blijven rijden? Ik denk dat er straks heel veel Model S uit Q4 2018 op de markt komen, hopelijk drukt dit wat de prijs.

Wat zou jij doen? Hebben jullie tips?

Veel dank alvast!
 
Ik heb in zelfde dubio gezeten. Mijn 75d loopt ook af in augustus. Ik heb uiteindelijk een MYPQS besteld (vorige week ). Wilde ook liever een nieuwe S maar met de huidige pricing veel te duur. Mijn twijfel was het missen van tweede scherm en omdat ik de S veel mooier vindt. Na een proefrit in Y ben ik toch overstag gegaan

Charging op de S zit gekoppeld aan de berijder. /zolang jouw gebruikersnaam aan die auto gekoppeld is blijft het werken. FSD hangt volgens mij aan de auto. En kan je niet meenemen naar een nieuwe auto.
 
  • Like
Reactions: RedSY
Wel, ik heb er onlangs ook 5 jaar in de Model S 75D opzitten (182.000 heerlijke km's) en heb de stap gemaakt naar de Model Y die eind januari geleverd is. Geen moment spijt en alweer 7.000 km verder. Auto is wel weer verder ontwikkeld.

Als je huidige auto operationeel lease via Mr. Green is wordt je bij overname de 2e eigenaar en verlies je dus wel free supercharging. Zelf had ik overigens financial lease dus ook ik heb overwogen de auto aan te houden daar dat goedkoper is. Maar toch gevallen voor de Y.
 
Beste allen,

in september loopt mijn leasecontract af bij Mr. Green voor de Model S (75D). De vijf jaar en 175.000km zijn dan voorbij gevlogen...Niet eerder heb ik een auto gehad waar ik na al die tijd nog steeds dagelijks met veel plezier in rij én ook nog iedere dag vol bewondering naar kijk.

Kortom: ik krijg al liefdesverdriet. Mijn overgebleven serieuze opties zijn 1) de auto overnemen van Mr. Green of 2) een nieuwe Y kopen. Ik hoopte een nieuwe S te kunnen kopen maar helaas werken de aandelenkoersen niet mee, dus dat plan gaat niet door. Opnieuw gaan leasen trekt mij niet.

Koop ik een Y dan heb ik weer de nieuwste hard- en software en kan ik weer vele jaren vooruit. Neem ik de Model S over dan ben ik natuurlijk beperkter in wat er nog aan nieuwe features mogelijk is plus dat het een auto is van 5 jaar oud met 175k kilometer op de teller. Qua garantie ben je dan de sjaak wanneer er iets kapot gaat.

Ik heb niet eerder een leaseauto gereden dus ik ken de regels qua overnemen niet zo goed. Bijvoorbeeld: krijg ik de unlimited free supercharging mee die ik nu heb of staat die op naam van Mr. Green? Ik heb ook bij aanvang van de leaseperiode FSD aangeschaft, neem ik die mee naar een nieuwe auto of moet ik daarvoor deze S blijven rijden? Ik denk dat er straks heel veel Model S uit Q4 2018 op de markt komen, hopelijk drukt dit wat de prijs.

Wat zou jij doen? Hebben jullie tips?

Veel dank alvast!
Is de overnameprijs van de S al bekent? Ik heb in het verleden ook wel eens een leaseauto gehad maar de overnameprijs viel bijzonder tegen. Bij andere personen vergelijkbare verhalen gehoord. Was overigens wel full oper. lease, financial lease oid kan anders uitpakken. Als ik je verhaal zo lees kan de overnameprijs de keuze beïnvloeden. (na overname kun je ook voor 1 of 2 jaar doorrijden, dan zijn de Tesla aandelen weer gestegen naar het nwe Model S niveau 😅 )
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Heb ook gekozen voor een model y. Morgen ophalen. Heb er nog niet eens in proef gereden, maar wel in gezeten. Het verschil met mijn 2015 model s was enorm. Daarmee het idee van zuiniger en sneller laden was voor mij al voldoende.
In eerste instantie een LR Cherry red besteld, maar de levertijden vond ik wel erg lang (de model s was al een paar weken geleden verkocht). Toen besloten voor een witte te gaan, die ik ga laten wrappen. Toen was de levering al in een week gefixed, auto komt uit Duitsland. Ben erg benieuwd morgen.
 
Ik neem de Model S 75D begin april over van de leasemaatschappij. Herkenbaar beeld over de auto, na 4.5 jaar vind ik de S nog steeds een zeer fraaie en sexy auto. Ik persoonlijk vind het model fraaier dan de overige modellen, maar ieder z'n smaak...

Wel jammer dat de gratis supercharging vervalt. Leasemaatschappij meldt de auto af bij Tesla, waardoor ik de auto daarna niet meer in mijn account zal terugvinden. Na aantonen dat ik de eigenaar ben, voegt Tesla de auto weer toe (zonder gratis superchargen). Dit is een paar maanden geleden bij een collega zo gegaan.

Ik heb nog gevraagd aan de leasemaatschappij of ze de auto niet wilden afmelden zodat zij nog als eigenaar bij Tesla bekend staan. Maar daar werkten ze niet aan mee. Mag het plezier niet drukken. Ik hoop nog vele jaren in de auto te rijden!
 
Beste allen,

in september loopt mijn leasecontract af bij Mr. Green voor de Model S (75D). De vijf jaar en 175.000km zijn dan voorbij gevlogen...Niet eerder heb ik een auto gehad waar ik na al die tijd nog steeds dagelijks met veel plezier in rij én ook nog iedere dag vol bewondering naar kijk.

Kortom: ik krijg al liefdesverdriet. Mijn overgebleven serieuze opties zijn 1) de auto overnemen van Mr. Green of 2) een nieuwe Y kopen. Ik hoopte een nieuwe S te kunnen kopen maar helaas werken de aandelenkoersen niet mee, dus dat plan gaat niet door. Opnieuw gaan leasen trekt mij niet.

Koop ik een Y dan heb ik weer de nieuwste hard- en software en kan ik weer vele jaren vooruit. Neem ik de Model S over dan ben ik natuurlijk beperkter in wat er nog aan nieuwe features mogelijk is plus dat het een auto is van 5 jaar oud met 175k kilometer op de teller. Qua garantie ben je dan de sjaak wanneer er iets kapot gaat.

Ik heb niet eerder een leaseauto gereden dus ik ken de regels qua overnemen niet zo goed. Bijvoorbeeld: krijg ik de unlimited free supercharging mee die ik nu heb of staat die op naam van Mr. Green? Ik heb ook bij aanvang van de leaseperiode FSD aangeschaft, neem ik die mee naar een nieuwe auto of moet ik daarvoor deze S blijven rijden? Ik denk dat er straks heel veel Model S uit Q4 2018 op de markt komen, hopelijk drukt dit wat de prijs.

Wat zou jij doen? Hebben jullie tips?

Veel dank alvast!
Je kent zelf je Model S het beste. Met een S uit 2015 zit ik al enige tijd uit iedere garantie behalve batterij en aandrijflijn maar dat duurt nog enkele maanden.
Zelf zou ik het zeker aandurven. Wel jammer als free-SUC zou vervallen maar bij een 2018 model staat deze op naam en niet voertuig. Bij het overschrijven vervalt free-SUC.

Ik ken de prijsverschillen niet maar als deze redelijk gelijk zijn zou ik voor de Model Y gaan.
 
Afgelopen januari heb ik mijn 2017 MS 75 D verkocht en overgestapt naar een MY LR. Zeker de S is een fraaiere auto, maar voor mij wordt het meer dan goedgemaakt door de enorme range die ik heb, het snellere laden bij SUC’s en zeker niet te vergeten de hogere zitpositie en de ruimte in de auto.
Geen moment spijt van mijn overstap gehad, zou het gelijk weer doen.
 
  • Like
Reactions: MLKRMR
FSD is auto gebonden en free supercharging kan volgens mij over, als ik de berichten op Marktplaats en soms hier in het V&A draadje moet geloven.
 
Superchargeroverdracht, daar zou MrGreen moeten kunnen op antwoorden. Technisch ben je niet de eerste eigenaar. Ik las wel dat mensen de wagen van hun eigen bedrijf kunnen privé nemen zonder free SuC te verliezen.
Ik ben in juli naar de MY overgestapt.
Grootste probleem is dat er nu 40k budget vrijgekomen is waar ik geen bestemming voor vind 🙂. Eigenlijk meer, want ik heb er 6 jaar mee gedaan, waar ik vroeger 3 jaar met een wagen deed. Betalen voor SuC kan er nu dus wel van af.
Nee, serieus, het enige wat ik mis is de luchtvering. Maar dan enkel op slechte wegen. Gelukkig kom ik niet vaak in Wallonië.
De technologie, verbruik, laadsnelheid, degelijkheid, trekhaakmogelijkheid, hoge zit, keyless access, weinig phantom drain zijn allemaal pluspunten.
Laadruimte is a par. Alleen de breedte kan wat spannend zijn voor een fiets, maar lukt.
Emotioneel doet het inderdaad pijn. En met de huidige prijzen gaat dat er niet beter op worden. De MY wordt de nieuwe kever (of golf) zei ik hier al. Sommige mensen kunnen daar niet mee om, de tuning en accessoiremarkt boomt om er toch wat persoonlijkheid in te krijgen.
Wie 50 à 60k budget heeft kan eigenlijk niet om de MY heen. Al zie ik leasemaatschappijen nog steeds bij de klassieke merken zweren. Wellicht kopen die zich in de markt met grote kortingen om toch maar wat visibility te verkrijgen. Mijn zoon krijgt van zijn werk een EQB van 60K catalogusprijs (7 plaatsen), terwijl hij voor een MY van 49K nog een niveau hoger zou moeten zitten.
 
Technisch ben je niet de eerste eigenaar. Ik las wel dat mensen de wagen van hun eigen bedrijf kunnen privé nemen zonder free SuC te verliezen.


Klopt, alleen als de account bij Tesla veranderd vervalt de persoonsgebonden ‘free Supercharging’.

Onze X gaat binnenkort naar privé en bij de RDW staat dat dan als derde eigenaar maar liefst.

Gekocht op eenmanszaak, overgeschreven naar BV en nu dus weer naar privé.
 
Afgelopen januari heb ik mijn 2017 MS 75 D verkocht en overgestapt naar een MY LR. Zeker de S is een fraaiere auto, maar voor mij wordt het meer dan goedgemaakt door de enorme range die ik heb, het snellere laden bij SUC’s en zeker niet te vergeten de hogere zitpositie en de ruimte in de auto.
Geen moment spijt van mijn overstap gehad, zou het gelijk weer doen.
Exact dezelfde ervaring, ook is de MY een stuk stiller nu op de snelweg dan mijn oude S. Ook de build quality is een stuk beter in de Duitse en Chinese Y's tov een 2018 S uit Fremont. En ook HW 3.0 en de Rzyen chip voor het info systeem zijn een hele stap vooruit tov de S.

Mbt gratis SUC (als je rekent met 200 w/km en een kWh van 0,40 euro) scheelt het je 500-600 euro per jaar, dat verschil verdien je waarschijnlijk al terug met lagere verzekeringspremies voor de Y. De FSD kan je altijd nog bijkopen bij de Y, veel rijders vinden dat nu nog niet de moeite waard, ik heb ook de EAP niet erbij gekocht die ik wel in de S had en mis het niet...
 
Klopt, alleen als de account bij Tesla veranderd vervalt de persoonsgebonden ‘free Supercharging’.

Onze X gaat binnenkort naar privé en bij de RDW staat dat dan als derde eigenaar maar liefst.

Gekocht op eenmanszaak, overgeschreven naar BV en nu dus weer naar privé.

Volgens mij kijkt Tesla niet alleen naar het account maar ook naar eigenaar wijziging vanuit de RDW. Dus heb je de persoonsgebonden Free Supercharging, dan kan het als nog zijn als er daadwerkelijk een overschrijving plaats vind, dat dit dan van de auto verwijderd wordt.
 
Volgens mij kijkt Tesla niet alleen naar het account maar ook naar eigenaar wijziging vanuit de RDW. Dus heb je de persoonsgebonden Free Supercharging, dan kan het als nog zijn als er daadwerkelijk een overschrijving plaats vind, dat dit dan van de auto verwijderd wordt.

De auto *is* al twee keer overgeschreven.

Geen gevolgen free Suc.

Uiteindelijk verandert alleen de juridisch/fiscale rechtspersoon en niet de daadwerkelijke eigenaar.
 
Beste allen,

in september loopt mijn leasecontract af bij Mr. Green voor de Model S (75D). De vijf jaar en 175.000km zijn dan voorbij gevlogen...Niet eerder heb ik een auto gehad waar ik na al die tijd nog steeds dagelijks met veel plezier in rij én ook nog iedere dag vol bewondering naar kijk.

Kortom: ik krijg al liefdesverdriet. Mijn overgebleven serieuze opties zijn 1) de auto overnemen van Mr. Green of 2) een nieuwe Y kopen. Ik hoopte een nieuwe S te kunnen kopen maar helaas werken de aandelenkoersen niet mee, dus dat plan gaat niet door. Opnieuw gaan leasen trekt mij niet.

Koop ik een Y dan heb ik weer de nieuwste hard- en software en kan ik weer vele jaren vooruit. Neem ik de Model S over dan ben ik natuurlijk beperkter in wat er nog aan nieuwe features mogelijk is plus dat het een auto is van 5 jaar oud met 175k kilometer op de teller. Qua garantie ben je dan de sjaak wanneer er iets kapot gaat.

Ik heb niet eerder een leaseauto gereden dus ik ken de regels qua overnemen niet zo goed. Bijvoorbeeld: krijg ik de unlimited free supercharging mee die ik nu heb of staat die op naam van Mr. Green? Ik heb ook bij aanvang van de leaseperiode FSD aangeschaft, neem ik die mee naar een nieuwe auto of moet ik daarvoor deze S blijven rijden? Ik denk dat er straks heel veel Model S uit Q4 2018 op de markt komen, hopelijk drukt dit wat de prijs.

Wat zou jij doen? Hebben jullie tips?

Veel dank alvast!
Ik begrijp je dilemma helemaal en zit toevallig in exact dezelfde situatie. Ik kan mijn 2018 MS overnemen per april en heb besloten om dit te doen. Ten eerste omdat de prijs die de LM voor de auto vraagt een hele nette is. Zo'n 10K onder de dagwaarde (volgens mijn verzekeringsagent). Daarnaast weet ik exact hoe de auto zich heeft gedragen de afgelopen 5 jaar (115.000km), en ook al is dit nooit een garantie voor de toekomst, ik weet hoe er in gereden is en hoe ik de auto de afgelopen 5 jaar heb behandeld. Ook niet onbelangrijk is het feit dat ik de andere Tesla modellen minder mooi vind dan de MS. En 50K of 60K voor een MY is mij té goog. Smaken verschillen uiteraard en iedereen moet blij zijn met zijn/haar model Tesla.
En ja, het laden gaat minder snel maar dat vind ik geen probleem. Mogelijk minder features in de toekomst? Ik heb al zo veel nieuwe features mogen ontvangen de afgelopen jaren! Meer dan tevreden mee.
Een mooie en betrouwbare auto voor een nette prijs waar mijn vrouw en ik heel veel leuke ritten mee gemaakt hebben in binnen- en buitenland. En waar we zeker nog veel rijplezier mee gaan beleven de komende jaren.

Succes met je keuze!
Vipercat
 
En zelfs met een kapotte batterij buiten garantie ben je voor 12000€ weer geholpen en opnieuw in garantie. Is na 8 jaar ook geen drama meer.

Aan de andere kant zijn er bij de MS toch wat structurele probleempjes. Draagarmen, deurhendels, DLR’s, phantom drain, 12V batterij, hoogspanningskabels, ondermaatse lak, versleten leder (als je nog leder hebt), tragere MCU…
Het gevoel bij de MY is dat er niets kan kapot gaan. Dat gevoel zal na 5 jaar wellicht ook wel hier en door de realiteit overruled worden maar niet in dezelfde mate als bij de MS.
 
Ik ben blij met mijn nieuwe Y, vooral qua range en laadsnelheid een enorme vooruitgang. Maar ik vind hem wel véél goedkoper aanvoelen, veel minder mooi, minder ruim, en minder stil. En ik vind de vering veel meer geluid maken op klinkerwegen.
Maar extreem zuinig en een veel betere MCU. Hopen dat hij net zo betrouwbaar blijkt als de S, voelt wel wat meer flimsy aan..
Ik had het liefste ook een nieuwe S gehad, maar zoveel geld heb ik niet voor een auto over.