Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflopen leasecontract

This site may earn commission on affiliate links.
De prijzen van de MS knallen naar beneden momenteel. Ik zou zelf geen gebruikte meer aanschaffen (of overnemen uit de lease) momenteel.
Ik heb mijn MS vandaag verkocht, voor een extreem veel lagere prijs dan dat ik er een paar maanden geleden voor kon krijgen, maar ik ben er blij mee, want ik denk dat de prijzen nog verder gaan zakken.

Het verbaast me enigzins hoe hard de prijzen van een 2e hands MS de laatste drie kwart jaar omlaag gegaan zijn. Het idee was eigenlijk om dit jaar mijn MS75D uit 2018 te verkopen, maar met deze waarde daling blijf ik er denk nog maar wat langer in rijden.
 
  • Like
Reactions: one-ten
Het verbaast me enigzins hoe hard de prijzen van een 2e hands MS de laatste drie kwart jaar omlaag gegaan zijn. Het idee was eigenlijk om dit jaar mijn MS75D uit 2018 te verkopen, maar met deze waarde daling blijf ik er denk nog maar wat langer in rijden.
Volgens mij vrij logisch met de prijsdalingen op de 3 en y. Een gebruikte S of een nieuwe... Tsja... Dan kiest men sneller voor een nieuwe tenzij de prijs van de gebruikte S omlaag gaat.
 
Mr. Green vraagt €34.7k (excl. btw) voor mijn MS75D uit sept 2018 met 175.000km. Extra’s: midnight silver, EAP, winterpack.

Vind ik nog niet perse een knalprijs 😬. Maar goed, het is ook maar hun eerste vraagprijs, het onderhandelen moet nog beginnen.

Lijkt mij geen slechte deal. Ik verkocht mijn MS in juni vorig jaar, toen hij net 6 jaar oud was en met 200000km voor 41000€. MS90D, juni 2016, AP1, full option, behalve audio upgrade), 2 blutsjes in frunkdeksel, bluts in kofferdeksel en verf op achterbumper beschadigd, serieuze beschadiging onder linkerdeuren (niet zichtbaar zonder bukken, maar gekend door koper, betonblok geraakt bij inparkeren).
Wel met behoud van gratis SuC en in periode met dure elektriciteitsprijzen.
Die van jou is jonger, heeft AP2 en betere batterij.
 
Lijkt mij geen slechte deal. Ik verkocht mijn MS in juni vorig jaar, toen hij net 6 jaar oud was en met 200000km voor 41000€.
Het verbaast me enigzins hoe hard de prijzen van een 2e hands MS de laatste drie kwart jaar omlaag gegaan zijn.
Dat heb ik blijkbaar net op tijd verkocht.
Ik heb dan wel mijn MSLR 12000€ meer betaald dan wat hij nu kost.
You win some, you loose some.
 
Ik neem de Model S 75D begin april over van de leasemaatschappij. Herkenbaar beeld over de auto, na 4.5 jaar vind ik de S nog steeds een zeer fraaie en sexy auto. Ik persoonlijk vind het model fraaier dan de overige modellen, maar ieder z'n smaak...

Wel jammer dat de gratis supercharging vervalt. Leasemaatschappij meldt de auto af bij Tesla, waardoor ik de auto daarna niet meer in mijn account zal terugvinden. Na aantonen dat ik de eigenaar ben, voegt Tesla de auto weer toe (zonder gratis superchargen). Dit is een paar maanden geleden bij een collega zo gegaan.

Ik heb nog gevraagd aan de leasemaatschappij of ze de auto niet wilden afmelden zodat zij nog als eigenaar bij Tesla bekend staan. Maar daar werkten ze niet aan mee. Mag het plezier niet drukken. Ik hoop nog vele jaren in de auto te rijden!
Mijn aanbod vanuit de leasemaatschappij dateerde van eind 2022. Ik heb inmiddels, nav de dalende prijzen, een hernieuwd aanbod gevraagd en gekregen. Scheelde toch ruim 5500 euro in mijn voordeel. Nice! Daarmee kan ik heel wat kWh betalen 😂
 
  • Like
Reactions: zkpq
Ik heb inmiddels zowel Tesla als Mr. Green gesproken. Unlimited supercharging raak ik inderdaad kwijt als ik hem zou overnemen, EAP blijft wel op de auto.

Ze willen pas 2 maanden voor het aflopen van het contract onderhandelen, dat is in mijn geval eind juli. Afhankelijk of Elon zich tot die tijd wel of niet in politieke zaken roert is er meer of minder budget beschikbaar ;)
Wat een forumlid voorstelde is dat ik nu natuurlijk ook een MY kan aanschaffen en die over 1/2/3 jaar verkopen voor een nieuwe S wanneer de beurs dat in de toekomst toe laat. Ik zie Tesla de productie van de Model S voorlopig niet stopzetten.

Onze instapper MICM3SR+ rijdt fantastisch, al een heel stuk beter dan de S. Ik denk dan ook dat de Y ook weer een hele stap voorwaarts is. De keuze is echt een esthetische, praktisch gezien zal de MY natuurlijk kwalitatief weer een stap vooruit zijn.
Beste allen,

in september loopt mijn leasecontract af bij Mr. Green voor de Model S (75D). De vijf jaar en 175.000km zijn dan voorbij gevlogen...Niet eerder heb ik een auto gehad waar ik na al die tijd nog steeds dagelijks met veel plezier in rij én ook nog iedere dag vol bewondering naar kijk.

Kortom: ik krijg al liefdesverdriet. Mijn overgebleven serieuze opties zijn 1) de auto overnemen van Mr. Green of 2) een nieuwe Y kopen. Ik hoopte een nieuwe S te kunnen kopen maar helaas werken de aandelenkoersen niet mee, dus dat plan gaat niet door. Opnieuw gaan leasen trekt mij niet.

Koop ik een Y dan heb ik weer de nieuwste hard- en software en kan ik weer vele jaren vooruit. Neem ik de Model S over dan ben ik natuurlijk beperkter in wat er nog aan nieuwe features mogelijk is plus dat het een auto is van 5 jaar oud met 175k kilometer op de teller. Qua garantie ben je dan de sjaak wanneer er iets kapot gaat.

Ik heb niet eerder een leaseauto gereden dus ik ken de regels qua overnemen niet zo goed. Bijvoorbeeld: krijg ik de unlimited free supercharging mee die ik nu heb of staat die op naam van Mr. Green? Ik heb ook bij aanvang van de leaseperiode FSD aangeschaft, neem ik die mee naar een nieuwe auto of moet ik daarvoor deze S blijven rijden? Ik denk dat er straks heel veel Model S uit Q4 2018 op de markt komen, hopelijk drukt dit wat de prijs.

Wat zou jij doen? Hebben jullie tips?

Veel dank alvast!
Heb je al besloten? Ik heb de ratio laten zegevieren en een MY uit de voorraad besteld. Met leuke korting. A.s. vrijdag ophalen.
In privé, dus ik kon snel schakelen. Er is een nieuwe leuke referral regeling, dus mocht je nog overstag gaan, dan hou ik me aanbevolen 😉
 
  • Like
Reactions: Gamechanger
1679985885652.jpeg

ik sta binnenkort voor dezelfde verschrikkelijk keuze; links m’n begin 2020 S, rechts de nieuwe Y van m’n vrouw. Heb er enkele keren mee gereden en me voorgenomen dat niet meer te doen, … anders wil ik nooit meer in de S, niettegenstaande de S zoveel mooier is.
op de S heb ik ook nog gratis SUC, ben benieuwd wat het voorstel van de leasemaatschappij gaat zijn.
 
View attachment 922090
ik sta binnenkort voor dezelfde verschrikkelijk keuze; links m’n begin 2020 S, rechts de nieuwe Y van m’n vrouw. Heb er enkele keren mee gereden en me voorgenomen dat niet meer te doen, … anders wil ik nooit meer in de S, niettegenstaande de S zoveel mooier is.
op de S heb ik ook nog gratis SUC, ben benieuwd wat het voorstel van de leasemaatschappij gaat zijn.
Links! 😇
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Hbrink and Frank C
Ik heb dit jaar hetzelfde vraagstuk. Dan staat de Model S 75D op 5 jaar. Hoewel de switch naar een Y prikkelt, heb ik voor mijn gevoel het idee dat ik op meerdere zaken inlever:

- Van luchtvering naar stugge niet-lucht vering
- Geen instrument panel
- Mooi looks naar minder mooie looks
- Free supercharging naar betaald supercharging
- (Beperkte) inlevering op ruimte
- FSD naar niet-FSD (levert momenteel weinig)

Daarnaast heb ik het idee dat wanneer ik nu naar een Model Y zou overstappen, je toch voor een sub optimale versie van de Y kiest:

- Geen parking sensors met een 'half bakken' park assist. Het is al redelijk bevestigt dat er uiteindelijk een camera onder de voorbumper komt, die naar mijn idee ook echt nodig is voor een goed werkende vision park assists.
- HW4 is in aantocht. Investering in HW3 auto aan einde looptijd lijkt me niet handig.

Al met al neig ik er dan ook naar om wat langer in de Model S te blijven rijden totdat er een Model Y met HW4 en bumper camera is. Of wellicht gaat de Model S prijs in de toekomst interessanter worden ;).
 
  • Like
Reactions: Hbrink
View attachment 922090
ik sta binnenkort voor dezelfde verschrikkelijk keuze; links m’n begin 2020 S, rechts de nieuwe Y van m’n vrouw. Heb er enkele keren mee gereden en me voorgenomen dat niet meer te doen, … anders wil ik nooit meer in de S, niettegenstaande de S zoveel mooier is.
op de S heb ik ook nog gratis SUC, ben benieuwd wat het voorstel van de leasemaatschappij gaat zijn.
Mijn hart zegt links
Mijn ratio rechts
Zie hierboven voor de uitkomst.
Suc6!
 
  • Like
Reactions: Frank C
- Free supercharging naar betaald supercharging
- (Beperkte) inlevering op ruimte
- FSD naar niet-FSD (levert momenteel weinig)

Is het een lease-auto? Dan vervalt waarschijnlijk je free supercharging. EAP/FSD zul je wel behouden. Ik hoop dat, indien ik de S zal overnemen, er de komende twee jaar nog wat extra functionaliteiten aan EAP vast gehangen gaan worden. Daar hebben we tenslotte wel voor betaald, en zal de restwaarde weer doen toenemen.
 
Nee, eigen bezit (zakelijk). Nu moet ik wel zeggen dat als ik het werkelijke gebruik van free supercharging zou omrekenen naar een financieel bedrag, dat dit hoogst waarschijnlijk wel zeer beperkt zal zijn.
 
Is het een lease-auto? Dan vervalt waarschijnlijk je free supercharging. EAP/FSD zul je wel behouden. Ik hoop dat, indien ik de S zal overnemen, er de komende twee jaar nog wat extra functionaliteiten aan EAP vast gehangen gaan worden. Daar hebben we tenslotte wel voor betaald, en zal de restwaarde weer doen toenemen.
Toch nog even:
Tesla heeft mij bevestigd dat de free superchargen aan mijn account verbonden was. En dus niet aan de kentekenhouder of I.d.
Omdat het account aan mijn (werk) mail was gekoppeld (met toegang van leasemaatschappij), zou ik het account behouden. Met 10k km superchargen en 200wh/km was dat met huidige tarief ca € 900 voor mij.
 
Toch nog even:
Tesla heeft mij bevestigd dat de free superchargen aan mijn account verbonden was. En dus niet aan de kentekenhouder of I.d.
Omdat het account aan mijn (werk) mail was gekoppeld (met toegang van leasemaatschappij), zou ik het account behouden. Met 10k km superchargen en 200wh/km was dat met huidige tarief ca € 900 voor mij.

Het enige lastige is dat het dan dus je werk e-mailadres is? Met andere woorden: je moet wel toegang blijven behouden tot dat e-mailadres om eventueel je wachtwoord te kunnen resetten etc? Dat iemand anders controle overneemt over je e-mailadres kan in een doemscenario gebeuren (bij uitdienst bijvoorbeeld) maar er is altijd nog MFA.
 
Het enige lastige is dat het dan dus je werk e-mailadres is? Met andere woorden: je moet wel toegang blijven behouden tot dat e-mailadres om eventueel je wachtwoord te kunnen resetten etc? Dat iemand anders controle overneemt over je e-mailadres kan in een doemscenario gebeuren (bij uitdienst bijvoorbeeld) maar er is altijd nog MFA.
e-mail adres waarmee je wenst in te loggen kan je zelf veranderen, dacht dat je dit via je account op site kunt doen. Dus dat zou geen probleem mogen zijn. heb dit zelf na de bestelling ook gedaan. maar in mijn geval waren er geen voordelen free Suc laden verbonden aan het account.
 
  • Like
Reactions: watt
De auto die ik lease stond heel lang in mijn account. Opeens, na 2 jaar ofzo, stond hij niet langer in mijn account en was hij overgeschreven naar Mr. Green Lease (wat natuurlijk terecht is want zij hebben hem bij aflevering betaald).

Ik heb minieme hoop dat ik mij hier op kan beroepen, en free superchargen mag behouden. Waarschijnlijk niet.
 
De auto die ik lease stond heel lang in mijn account. Opeens, na 2 jaar ofzo, stond hij niet langer in mijn account en was hij overgeschreven naar Mr. Green Lease (wat natuurlijk terecht is want zij hebben hem bij aflevering betaald).

Ik heb minieme hoop dat ik mij hier op kan beroepen, en free superchargen mag behouden. Waarschijnlijk niet.
Ik heb hetzelfde meegemaakt met m‘n S die ik nu lease (of beter gezegd rent). Na 2jaar overgezet waarna ik supercharging aangerekend kreeg. 1 belletje met SEC was voldoende om dat recht te zetten, en m’n trip naar Puglia werd weer een pak goedkoper😎
 
De auto die ik lease stond heel lang in mijn account. Opeens, na 2 jaar ofzo, stond hij niet langer in mijn account en was hij overgeschreven naar Mr. Green Lease (wat natuurlijk terecht is want zij hebben hem bij aflevering betaald).

Ik heb minieme hoop dat ik mij hier op kan beroepen, en free superchargen mag behouden. Waarschijnlijk niet.
INSTANT UPDATE: Heb Tesla gesproken. Inderdaad stond heel lang de auto in mijn account maar die is in juni 2020 uit mijn account geschreven en overgeschreven naar Mr. Green Lease. Niet onterecht natuurlijk, ik was enkel de berijder en niet de eigenaar. Kennelijk was het niet de bedoeling dat de auto op mijn account stond. Eigenlijk had bij het overschrijven al free supercharging verwijderd moeten worden (dat gebeurt namelijk zodra de auto van account wisselt) maar aangezien ik daar contractueel recht op heb zal mr. Green lease daar met Tesla afspraken over gemaakt hebben.

Kortom: helaas free supercharging meer vanaf eind september. Wel wordt de kilometerafspraak (ik mag eigenlijk nog minder dan 1000km rijden tot einde contract) losgelaten als ik hem zou overnemen.
 

Attachments

  • 224322sfb.png
    224322sfb.png
    192.2 KB · Views: 36