Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflopen leasecontract

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn Tesla account staat de MS zo:
MS.png


Dat ziet er toch heel anders uit dan bij jou. Ben benieuwd hoe het gaat wanneer Alphabet de wagen afmeldt bij Tesla nadat ik 'm heb overgenomen van ze.
 
Wel wordt de kilometerafspraak (ik mag eigenlijk nog minder dan 1000km rijden tot einde contract) losgelaten als ik hem zou overnemen.
Dat is interessant: ik zit nu al 5k km boven het overeengekomen aantal voor 4 jaar en heb nog 9 maanden te gaan met enkele leuke trips (o.a. Lissabon en Vaasa, maar niet aaneensluitend). De meerkost per km wordt eigenlijk door free suc gefinancierd, of is het totaal verkeerd zo te redeneren🤔😏
 
  • Funny
Reactions: DamascuS75D
Dat is interessant: ik zit nu al 5k km boven het overeengekomen aantal voor 4 jaar en heb nog 9 maanden te gaan met enkele leuke trips (o.a. Lissabon en Vaasa, maar niet aaneensluitend). De meerkost per km wordt eigenlijk door free suc gefinancierd, of is het totaal verkeerd zo te redeneren🤔😏
Bij mijn MS heb ik het gratis laden budget 3 keer gebruikt om te compenseren denk ik.
Dure panne in Engeland, duurdere 2e verzekeringscontract na eenzijdige opzegging van het eerste contract door de maatschappij, MCU en CCS upgrade, kleine mankementen, laadverliezen, phantom drain, meer verbruik dan ingeschat…
Hoewel neen, second thought, ik heb zo veel geSuCt dat alles nog ruimschoots gedekt is.
 
  • Like
Reactions: Frank C
Wat betekent dat "Overgebracht"? En hoe is dat gebeurd, of wiens verzoek/initiatief?
Goeie vraag, een éénduidig antwoord heb ik niet en is waarschijnlijk specifiek geval per geval.
Als je als particulier je tesla verkoopt kan de nieuwe eigenaar die op zijn/haar account laten overbrengen.
In mijn geval is het zo dat de LM die hem aankocht bij Tesla, Mobilease, overgenomen werd door MHC Mobility, en dat was de trigger voor de “overdracht”. De auto bleef op mijn account en app zichtbaar, maar ik was wel free SUC kwijt en toen ik dat doorhad was 1 telefoontje voldoende om het retroactief recht te zetten.
“Overdracht” houdt hier dus verandering van eigenaar in.
Maar de Y die ik via mijn account aangekocht heb, heb ik “overgedragen” aan een nieuw gecreëerde account van m’n vrouw. Die auto is aangekocht op de vennootschap waarin zowel m’n vrouw als ik werken. Er is dus geen eigendomsoverdracht geweest en toch staat hij in mijn dashboard als “overgedragen” in de lijst van previously owned cars.
Verwarrend hé😉
 
Ik sta voor exact dezelfde keuze... einde dit jaar houdt de lease van mijn S op.
Ik hoop dat tegen die tijd de Model Y met 7zits configuratie leverbaar is. Mijn huidige S heeft ook nog dat extra achterbankje wat met 4 kids goed van pas komt.
Maar inderdaad, die S kan ik nog steeds naar omkijken als ik m net geparkeerd heb, bij een Y is dat toch anders.

Je zou misschien ook nog Mistergreen kunnen bellen en checken of er een S LR van eind 2019 of 2020 binnenkort vrijkomt dat je die in de lease kan overnemen. Dan rijd je nog een tijdje met lage bijtelling en nog steeds een mooie auto

Overigens heb ik niet zulke fantastische ervaringen met Mistergreen - ik zit (vanwege Corona) ver onder mijn kilometrage, en ze hebben onlangs mijn contract aangepast (is nu 30 euro minder per maand), waar ik denk dat dat minimaal 50 minder had moeten zijn. Daarnaast al meerdere malen het maandbedrag verhoogd over de afgelopen jaren (inflatie, andere kosten)), en bijv kosten voor de CCS upgrade helemaal verrekend in het leasebedrag (als ik dat had geweten had ik het direct uit eigen zak betaald). Allemaal klein gezeur, maar wel zaken die ik niet meemaakte met mijn voorgaande leasemij.
 
Gisteren een goed gesprek gehad met onze accountant en de kogel is door de kerk. Ik lever de MS75d in september netjes in bij mr. Green Lease en stap direct over op een (zakelijk) aangeschafte MY. Ik rijd nu met 4% bijtelling maar dat worden er 22% bij overname, het voordeel van gratis supercharging raak ik kwijt en ik zit voor een smak geld feitelijk in een 5 jaar oude Tesla met de risico's van defecten aan draagarmen, drivetrain en battery pack.

Ik vroeg de accountant om een klinisch-financieel, emotieloos advies met betrekking tot het overnemen van de MS75D uit de lease of het aanschaffen van een nieuwe MY. Hij was er snel klaar mee: financieel-technisch is de My heel veel waar voor het geld. Ter verzachting van de pijn zei hij nog wel dat we over 2.5 jaar onze MICM3SR+ kunnen verkopen (die is dan maximaal zakelijk afgeschreven), mijn vrouw de MY zou kunnen gaan rijden en ik alsnog voor een nieuwe MS zou kunnen gaan.

Ergens voelde ik ook wel eerder dat een MY aankopen een verstandiger besluit zou zijn, maar ik had echt wel moeite met het loslaten van de MS. Het is veruit, hands-down, met gemak, de meest epische auto die ik ook heb mogen rijden. De kosten en risico's wegen niet meer op tegen het esthetisch vermogen en een gloednieuwe MY komt natuurlijk met verbeterde techniek en fabrieksgarantie en bovenal een zeer gunstige prijs.

Nu is de kritische vraag: wanneer gaan we de MY bestellen? Zouden er nog prijsverlagingen komen....? ;)
 
Je gaat er geen spijt van krijgen. Zolang de ratio wint 😉. De MSY is een heerlijke auto. Het enige wat ik mis, behalve de looks, is de luchtvering. Helemaal na een paar dagen Ardennen 😬.
De hoge zit is (veel) fijner met mijn 194, de range is fijner, de AP verfijnder (al mis ook nog steeds de zelfstandigheid en voorspelbaarheid van de AP1), dus ik wil niet terug.
En, qua prijs wordt het gewoon wachten tot laatste 2 weken van juni….
 
  • Like
Reactions: zkpq
financieel-technisch is de My heel veel waar voor het geld.
Zolang de ratio wint 😉.

Inderdaad. Hij is incontournable, zelfs als je alle merken en types bekijkt.
mindere punten:
  • Wat ik mis tov de MS is inderdaad de luchtvering
  • Verder de schoonheid van het model.
Maar dat is geen 40K waard.
Andere vergelijkingen:
  • AP vind ik niet zo veel beter als bij mijn AP1. NOA is geen toegevoegde waarde en FSD zie ik nog niet zo snel echt toegevoegde waarde brengen. Maar is voor mij ook niet zo’n must. Tenzij het een echte robotaxi wordt.
  • Range en laadsnelheid. Komt overeen met ons ideaal pauzeprofiel bij een roadtrip. Vroeger, met een ICE weken we daar te vaak van af en nu dwingt de wagen ons om het te volgen. Met de MS, waren de pauzes vaak toch iets te lang (al hebben ze nooit verveeld, je wil ook niet te lang onderweg zijn)
  • Imago. De MS vond ik toch wat te opzichtig. Niet mijn stijl. Maar voor anderen is het misschien net omgekeerd
  • De hoge zit
  • De bagageruimte is ongeveer even groot als bij een MS. Alleen de binnenbreedte van de koffer kan een issue zijn. De elektrische fiets van mijn vrouw past maar net, waar dat bij de MS heel vlot ging
  • Trekhaak. Is toch wel net iets te omslachtig om te monteren. Vandaar vorig punt. Als ik maar 1 fiets mee neem, leg ik hem in de koffer ipv de trekhaak en fietsrek en te monteren en de fits er op te zetten en ook nog eens wat range te verliezen.
  • Degelijkheid. De MY voelt aan alsof er niets kapot kan gaan.
  • Snelle MCU
  • Laatste technologie
  • Veel MS ontwerpfouten weggewerkt. Die begonnen toch wel wat op te wegen. Deurhendels, open dak, trunk actuator, draagarmen. Gelukkig werden de kosten gecompenseerd door gratis SuC.
  • Opnieuw garantie.
  • Geen dashboardscherm is totaal geen issue
 
Inderdaad. Hij is incontournable, zelfs als je alle merken en types bekijkt.
mindere punten:
  • Wat ik mis tov de MS is inderdaad de luchtvering
  • Verder de schoonheid van het model.
Maar dat is geen 40K waard.
Andere vergelijkingen:
  • AP vind ik niet zo veel beter als bij mijn AP1. NOA is geen toegevoegde waarde en FSD zie ik nog niet zo snel echt toegevoegde waarde brengen. Maar is voor mij ook niet zo’n must. Tenzij het een echte robotaxi wordt.
  • Range en laadsnelheid. Komt overeen met ons ideaal pauzeprofiel bij een roadtrip. Vroeger, met een ICE weken we daar te vaak van af en nu dwingt de wagen ons om het te volgen. Met de MS, waren de pauzes vaak toch iets te lang (al hebben ze nooit verveeld, je wil ook niet te lang onderweg zijn)
  • Imago. De MS vond ik toch wat te opzichtig. Niet mijn stijl. Maar voor anderen is het misschien net omgekeerd
  • De hoge zit
  • De bagageruimte is ongeveer even groot als bij een MS. Alleen de binnenbreedte van de koffer kan een issue zijn. De elektrische fiets van mijn vrouw past maar net, waar dat bij de MS heel vlot ging
  • Trekhaak. Is toch wel net iets te omslachtig om te monteren. Vandaar vorig punt. Als ik maar 1 fiets mee neem, leg ik hem in de koffer ipv de trekhaak en fietsrek en te monteren en de fits er op te zetten en ook nog eens wat range te verliezen.
  • Degelijkheid. De MY voelt aan alsof er niets kapot kan gaan.
  • Snelle MCU
  • Laatste technologie
  • Veel MS ontwerpfouten weggewerkt. Die begonnen toch wel wat op te wegen. Deurhendels, open dak, trunk actuator, draagarmen. Gelukkig werden de kosten gecompenseerd door gratis SuC.
  • Opnieuw garantie.
  • Geen dashboardscherm is totaal geen issue
Wat is er lastig aan het monteren van de trekhaak? Is echt een klusje van minder dan een minuut. Wel een vijftig cent muntje bij je trekhaak hebben om de plaat te kunnen verwijderen (of een 200 Italiaanse lire ;) )
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Wat is er lastig aan het monteren van de trekhaak? Is echt een klusje van minder dan een minuut. Wel een vijftig cent muntje bij je trekhaak hebben om de plaat te kunnen verwijderen (of een 200 Italiaanse lire ;) )
In vergelijking met mijn vorige wagen is dit omslachtig. Daar moest ik enkel in de koffer een knop omdraaien en de trekhaak kantelde naar buiten. Even naar boven trekken om vast te klikken en klaar.

Voor 1 fiets, moet je én de trekhaak, én het fietsrek, én de fiets monteren.
Én weer demonteren.
De fiets in de koffer leggen gaat veel sneller.

Btw, ik gebruik een plastic fietsbandenaftrekker. Een muntstuk is te hard en beschadigt het plastic.
 
In vergelijking met mijn vorige wagen is dit omslachtig. Daar moest ik enkel in de koffer een knop omdraaien en de trekhaak kantelde naar buiten. Even naar boven trekken om vast te klikken en klaar.

Voor 1 fiets, moet je én de trekhaak, én het fietsrek, én de fiets monteren.
Én weer demonteren.
De fiets in de koffer leggen gaat veel sneller.

Btw, ik gebruik een plastic fietsbandenaftrekker. Een muntstuk is te hard en beschadigt het plastic.
Ik vind het frommelen van een fiets in een auto toch altijd wel een gedoe. Snap dat als je van zo’n bmw systeem af komt het wat meer gedoe is. Ik doe het altijd met de fietsen drager en het hele zwikje is in minder dan vijf minuten gedaan.
Als de munt goed past dan beschadig je niet, vandaar de 50 cent die perfect past. Een plastic ding zal ongetwijfeld ook prima werken daar niet van.
 
Gisteren een goed gesprek gehad met onze accountant en de kogel is door de kerk. Ik lever de MS75d in september netjes in bij mr. Green Lease en stap direct over op een (zakelijk) aangeschafte MY. Ik rijd nu met 4% bijtelling maar dat worden er 22% bij overname, het voordeel van gratis supercharging raak ik kwijt en ik zit voor een smak geld feitelijk in een 5 jaar oude Tesla met de risico's van defecten aan draagarmen, drivetrain en battery pack.

Ik vroeg de accountant om een klinisch-financieel, emotieloos advies met betrekking tot het overnemen van de MS75D uit de lease of het aanschaffen van een nieuwe MY. Hij was er snel klaar mee: financieel-technisch is de My heel veel waar voor het geld. Ter verzachting van de pijn zei hij nog wel dat we over 2.5 jaar onze MICM3SR+ kunnen verkopen (die is dan maximaal zakelijk afgeschreven), mijn vrouw de MY zou kunnen gaan rijden en ik alsnog voor een nieuwe MS zou kunnen gaan.

Ergens voelde ik ook wel eerder dat een MY aankopen een verstandiger besluit zou zijn, maar ik had echt wel moeite met het loslaten van de MS. Het is veruit, hands-down, met gemak, de meest epische auto die ik ook heb mogen rijden. De kosten en risico's wegen niet meer op tegen het esthetisch vermogen en een gloednieuwe MY komt natuurlijk met verbeterde techniek en fabrieksgarantie en bovenal een zeer gunstige prijs.

Nu is de kritische vraag: wanneer gaan we de MY bestellen? Zouden er nog prijsverlagingen komen....? ;)
IK zit hier met exact hetzelfde probleem. De MS inleveren, of overnemen en doorrijden. Er zit gegarandeerde restwaarde op van tesla, dus het is inleveren weg weglopen.

Ik heb nog wel het geluk dat er verlengde garantie op zit tot 2026, dus tot die tijd geen risico. Plus alhier is het financial lease. Dus ik kan Tesla alsnog vragen om een inruilbod, welke belachelijk laag is bij Tesla. Voor deze waarde kan ik de auto overnemen. Het gratis laden behoud ik als eerste bestuurder, en nog wel even garantie. Dat is een goedkopere oplossing dan voor de hoge bijtelling een MY te gaan nemen. Afgezien van het feit dat ik de Model S nog steeds een schitterend auto vind. Ik blijf omkijken als ik deze geparkeerd heb. De MY vind ik persoonlijk geen mooie auto. Ook dit weegt mee in de afweging. Voordeel is wel een grote range, betere CPU en sneller laden. Dat is wel het overwegen waard uiteraard.
 
IK zit hier met exact hetzelfde probleem. De MS inleveren, of overnemen en doorrijden. Er zit gegarandeerde restwaarde op van tesla, dus het is inleveren weg weglopen.

Ik heb nog wel het geluk dat er verlengde garantie op zit tot 2026, dus tot die tijd geen risico. Plus alhier is het financial lease. Dus ik kan Tesla alsnog vragen om een inruilbod, welke belachelijk laag is bij Tesla. Voor deze waarde kan ik de auto overnemen. Het gratis laden behoud ik als eerste bestuurder, en nog wel even garantie. Dat is een goedkopere oplossing dan voor de hoge bijtelling een MY te gaan nemen. Afgezien van het feit dat ik de Model S nog steeds een schitterend auto vind. Ik blijf omkijken als ik deze geparkeerd heb. De MY vind ik persoonlijk geen mooie auto. Ook dit weegt mee in de afweging. Voordeel is wel een grote range, betere CPU en sneller laden. Dat is wel het overwegen waard uiteraard.

Idem hier. Model S zit dit jaar op de 5 jaar. Zit ook een gegarandeerde restwaarde op. Na enig afwegen blijf ik de Model S toch nog even door rijden. Behoud ik free supercharging, FSD en luchtvering. Garantie op de duurste onderdelen (aandrijfunit/batterij) loopt nog tot 2026. De model Y vind ik een stuk minder qua looks, de huidige versie heeft een 'half bakken' park assist en bovendien is HW4 in aantocht. Waardeverlies van de Model S gaat de laatste tijd wel wat hard, maar dit compenseert weer met de aanschaf van een nieuwe auto in de toekomst. De aanschafprijs van EVs zal alleen maar dalen.
 
  • Like
Reactions: FransDH and Hbrink
Idem hier. Model S zit dit jaar op de 5 jaar. Zit ook een gegarandeerde restwaarde op. Na enig afwegen blijf ik de Model S toch nog even door rijden. Behoud ik free supercharging, FSD en luchtvering. Garantie op de duurste onderdelen (aandrijfunit/batterij) loopt nog tot 2026.
Tsja, dat zijn best wat dealbreakers bij elkaar inderdaad, die heb ik allemaal niet.

Voor wie het interessant vindt, dit is de inruilwaarde die ik zou krijgen wanneer de auto van mij was (en niet van de leasemij zoals nu het geval is): €17.2k incl. btw met 177.700km
 

Attachments

  • Scherm­afbeelding 2023-05-05 om 20.17.33.pdf
    50 KB · Views: 97
  • Informative
Reactions: DamascuS75D