Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afscheid nemen van mijn tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Vandaag de handtekening gezet voor een nieuwe auto. over zes maanden wordt mijn bmw i4 m50 geleverd. Ik heb dus nog een half jaar om te wennen aan het idee dat ik toch een bmw ga rijden hoewel ik hier altijd een bloed hekel aan heb gehad.
ze hebben mij een gegarandeerde inruilprijs geboden waar ik geen nee tegen kon zeggen :)
Zijn er meer zo gek om over te stappen van tesla naar BMW?
 
Vandaag de handtekening gezet voor een nieuwe auto. over zes maanden wordt mijn bmw i4 m50 geleverd. Ik heb dus nog een half jaar om te wennen aan het idee dat ik toch een bmw ga rijden hoewel ik hier altijd een bloed hekel aan heb gehad.
ze hebben mij een gegarandeerde inruilprijs geboden waar ik geen nee tegen kon zeggen :)
Zijn er meer zo gek om over te stappen van tesla naar BMW?

Je doet iets waar je altijd een bloed hekel aan hebt gehad, om het geld?
Ik heb wel eens een betere combinatie van redenen gehoord...:rolleyes:
 
Zijn er meer zo gek om over te stappen van tesla naar BMW?
Ja, zit ook naar de i4 te kijken. Lijkt me een prima alternatief voor de Tesla. Mijn X heeft me nog nooit laten staan, maar heeft zoveel garantie ontvangen dat ik moeite heb om ooit nog een Tesla te bestellen. BMW heeft met de i3 ruime ervaring in elektrische auto's, dus dat zal wel goed zitten. Wat ik ook waardeer is dat er veel meer keuze is om de auto te personaliseren. Maar voordat ik over ga, wil ik eerst een proefrit maken. m40 lijkt me snel genoeg en heeft wat meer range... keuze's!

Ben benieuwd naar je inruil, ik had verwacht dat deze tegen zou vallen.
 
Ben benieuwd naar je inruil, ik had verwacht dat deze tegen zou vallen.
BMW zal butts in seats willen, en door over te bieden op je inruil-Tesla kunnen ze je natuurlijk wat stroop rond je mond smeren zonder dat ze hun broek moeten afdoen op de prijs van de nieuwe wagen.

Het verlies op de inruil boeken ze dan wel ergens in onder een algemene kostenpost.

Dealers blijven dealers.
 
... En ja, met 6 maanden levertijd voor een model dat nog niet in productie is, maar nu al een gegarandeerde inruilwaarde op je Tesla, weet je gewoon dat dat de stroop is.

BMW heeft met de i3 ruime ervaring in elektrische auto's, dus dat zal wel goed zitten.
Het gehele team achter de i3 heeft BMW verlaten omdat er na de i3 jarenlang stilstand kwam. Ding was altijd beperkt tot 50kW dus ik verwacht binnen een gemiddelde BMW dealer geen enkele praktische ervaring met snelladen. Dat moeten ze nu nog allemaal leren met hun iX3, een SUV zonder frunk en enkel maar achterwielaandrijving.
 
Hier ook de BMW I4 M50 aan het overwegen.
Krijg nog een zeer mooie overname prijs voor mijn Tesla.
Normaal ging ik voor een M3P gaan maar de overname prijs was echt belachelijk laag en ik heb een bloedhekel aan een auto uit de hand te verkopen.
 
Vandaag de handtekening gezet voor een nieuwe auto. over zes maanden wordt mijn bmw i4 m50 geleverd. Ik heb dus nog een half jaar om te wennen aan het idee dat ik toch een bmw ga rijden hoewel ik hier altijd een bloed hekel aan heb gehad.
ze hebben mij een gegarandeerde inruilprijs geboden waar ik geen nee tegen kon zeggen :)
Zijn er meer zo gek om over te stappen van tesla naar BMW?
Bedoel je dan dat de BMW dealer je Tesla over neemt?
 
Ja, zit ook naar de i4 te kijken. Lijkt me een prima alternatief voor de Tesla. Mijn X heeft me nog nooit laten staan, maar heeft zoveel garantie ontvangen dat ik moeite heb om ooit nog een Tesla te bestellen. BMW heeft met de i3 ruime ervaring in elektrische auto's, dus dat zal wel goed zitten. Wat ik ook waardeer is dat er veel meer keuze is om de auto te personaliseren. Maar voordat ik over ga, wil ik eerst een proefrit maken. m40 lijkt me snel genoeg en heeft wat meer range... keuze's!

Ben benieuwd naar je inruil, ik had verwacht dat deze tegen zou vallen.
volgende maand krijgen de dealers een exemplaar om mee proef te rijden. Ik heb vast laten leggen indien de proefrit tegenvalt ik de koop overeenkomst kan ontbinden.
 
Het gehele team achter de i3 heeft BMW verlaten omdat er na de i3 jarenlang stilstand kwam. Ding was altijd beperkt tot 50kW dus ik verwacht binnen een gemiddelde BMW dealer geen enkele praktische ervaring met snelladen. Dat moeten ze nu nog allemaal leren met hun iX3, een SUV zonder frunk en enkel maar achterwielaandrijving.
Het correcte verhaal is dat dat team BMW heeft verlaten om dat Carl Breifeld (de man achter de i-serie) CEO werd voor een Chinese start-up, en hij nadien een aantal sleutelfiguren heeft aangeworven.

Wanneer ik de efficiëntie van de iX3 tov een aantal bottom-up nieuwe SUV-EV's vergelijk dan heb ik de indruk dat de aandrijflijn van de iX3 gewoon top is (zeker gezien het design van een baksteen). In de 1000 km test van Björn was de iX3 maar 10 minuten trager dan de model X Raven, ondanks de veel koudere testomstandigheden (2°C vs 16°C).

Indien ik nu moest kiezen zou ik ook in 't voordeel van de i4 twijfelen. Ik reed hiervoor met een 4GC, en dat is wat rijgedrag de beste wagen die ik ooit heb gehad. Daarnaast moet ik sinds een jaar ook de hatchback, uitklappende trekhaak, adaptive headlights, adaptieve vering, side view, sportzetels, HUD, ... allemaal missen.

Maar ik denk niet dat ik die BMW effectief zou kiezen, omdat ik weet dat mijn i4 dan gebruikt wordt om een M3 of een M4 op de weg toe te laten zonder CO2 boete. ...
 
Zal vast een goede auto zijn, maar die neus……verschrikkelijk!
Die neus is idd wel een dingetje. bmw heeft een enorme waslijst aan opties, ėėn ervan is een pakketje wat alle bling bling rondom die gril maskeert. Dat scheelt wel dat het minder opzichtig is. Ik heb een groene besteld, die combi met de gril was het minst slecht.(nog niet verwerkt in de foto)
een heel groot voordeel is dat als je rijdt je de gril niet ziet 😁
 

Attachments

  • 41A1BFDD-13BC-4AE4-AFB0-7431E20625AC.jpeg
    41A1BFDD-13BC-4AE4-AFB0-7431E20625AC.jpeg
    204.2 KB · Views: 523
Status
Not open for further replies.