Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aftellen....

This site may earn commission on affiliate links.
[deleted]

Ik heb op een fractie van een seconde een printscreen kunnen pakken:wink:
1.jpg
 
Ik heb het nu toch wel gehad met al die concept cars. Zo ongeveer ieder merk kondigt met veel tromgeroffel een ev aan, in de media de zoveelste 'teslakiller'. Maar hoeveel kan je er vandaag echt kopen? In het segment van Tesla: geen enkele!
Trouwens, ook bij de gewone ICE auto's zijn er veel aangekondigde conceptcars die nooit de markt halen of die er - jaren later-helemaal niet zo fancy uitzien als het originele concept.
Tesla bouwt nu een strategische voorsprong uit door massaal SuC's uit te rollen. Hoe zullen BMW, Mercedes en andere Porsche's daarop reageren? Ze kunnen zich eigenlijk niet permitteren om de koper van hun EV aan zijn/haar lot over te lat(d)en. Leggen ze er een concurrerend net naast (wat ook min of meer aangekondigd wordt) ? En gaat dat compatibel zijn? Maw gaan wij daar kunnen laden en vice versa?
Het is duidelijk dat Elon aan de boom geschud heeft maar het zal nog jaren duren vooraleer er andere appels uit vallen...
 
Ik heb op een fractie van een seconde een printscreen kunnen pakken:wink:
View attachment 106542

Haha, wordt ik toch weer geconfronteerd met deze monstruositeit.

Na alle heisa hierover hoop ik toch dat ze met iets realistischers aan komen zetten. Ik snap ook niet waarom je een paar miljard investeert, en een grote fabriek bouwt. Zo'n model is voor de happy few met een eigen race track. Op de Californische (of Belgische ) wegen zie ik dit niet gebeuren.
 
Niet te geloven, moet een grap zijn (4/1 is misschien 1/4 in 't Chinees-Amerikaans). Als ze dat kunnen bouwen kunnen ze ook wel iets meer mainstream bouwen. Of er moet een reuzegroot complot zijn om vooral niét de concurrentie aan te gaan met Tesla! :) Laten we zien wat morgenvroeg uit de bus komt.
 
Helaas wederom een tegenvaller. Men tracht met veel geheimzinnigheid en aankondigingen de aandacht op zich te vestigen. Onder de streep is het nieuws dat ze een platform hebben waarbij de batterijen in de bodemplaat zitten en waar het platform eenvoudig kan worden gebruikt voor 2 als 4 wiel aandrijving (waar hebben we dat vaker gezien). Vervolgens doe je wat toezeggingen over autonoom rijden en zet je er een body overheen die pertinent niet kan voldoen aan de eisen (die vin achterop komt er echt niet door).
Maar onder de streep is dit nog wel heel ver verwijderd van een productie auto.
 
Ja, wat moet je hier nu van vinden... Iemand met veel te veel geld (een chinees) laat hier "zijn" droomauto ontwerpen en bouwen. Niet voor het grote publiek, maar alleen voor zichzelf. En hij hoopt stiekem toch dat de hele wereld het toch zo mooi vindt dat ze er ook één willen en daar dan alvast een fabriek voor hebben, gewoon voor het geval dat...
 
Last edited:
Het is nogal een Chinese aanpak. Veel bling-bling, maar waar is de inhoud? Een Chinees restaurant ziet er aan de buitenkant meestal ook wel indrukwekkend uit, maar kijk vooral niet in de keuken... En dat is waar dit waar FF wel anders is. Het platform dat ze ontwikkelen ("VPA", Variable Platform Architecture) ziet er wel interessant uit. Maar goed, of je nou op CES een auto moet presenteren die er in jaren niet komt, en een doelgroep van 10 personen heeft - ik vind het niet handig. Cultuurdingetje?