Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aftermarket Model 3 mudflaps - verwijder ze snel!

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

Ik ben zo onhandig geweest om een setje aftermarket mud flaps te monteren. Specifiek die van Tesland.com

Gisteren heb ik ze verwijderd om te zien hoeveel modder en bladeren en in de wielkuipen zit en dat preventief te verwijderen. Na ongeveer 30.000km zijn de mudflaps door alle laklagen gesleten en zie ik zelfs kaal roestend metaal op het scherm en op de dorpel.

Beide kanten hetzelfde. Zie ook de foto. Ik rij met de auto voornamelijk op de snelweg (dus geen onverhard), woon gewoon in een stad (dus niet in een zandige omgeving) en ben er uitermate voorzichtig mee.

Deze spatlappen doen dus precies het omgekeerde van wat ze moeten doen. Van lakbescherming naar lakvernieling. Ik ben blij dat ik er net voor het strooiseizoen achterkom, stel je voor wat dat zout doet dat zich over een winter verzamelt tussen de spatlap en het kale metaal.

84C965A6-4322-4C8F-8C3A-57A493DB4C24.jpeg
 
  • Informative
Reactions: Firehuntah
Dat is wel serieuze lakschade. Jarenlang de product ontwikkeling van polyester onderdelen van Smart’s van dichtbij gezien waaronder Brabus en een grote lokale partij en dan weet je dat je dit soort Chinese meuk altijd links moet laten liggen. Zoveel troep voorbij zien komen en zoveel gefrustreerde mensen met enorme schades van dien. Eeuwig zonde!
 
Wat ik een beetje jammer vindt is dat de gemiddelde mens niet meer logisch kan nadenken. Je schroeft een stuk plastic aan je auto op een plek dat die wind vangt en hij zit onbeschermd op de lak. En dan ga je ervanuit dat het niet beweegt en er geen vuil tussen komt?

Tesla begreep dat zelf ook niet met de FWD's
 
tja.. net alsdie Alloygator rommel..... heeft mijn velgen ook ENORM beschadigd.
niet de stoepranden zijn het probleem, maar de alloygators zelf hebben gewoon randjes/groeven gemaakt bij de verbindingsclips .... en door zand/troep ertussen de velgen beschadigd. Ja. bij officiele dealer gekocht en laten installeren, en nee, ik raad ze niemand aan....
 
  • Informative
Reactions: Firehuntah
Chinese meuk?
Of veroorzaken de officiele Tesla flappen dat ook?
Wees gerust. De officiele bij Tesla aangeschafte mudflaps veroorzaken het ook, al is het wel in een iets mindere mate. Ze blijven ook niet goed vast zitten en schuren continue over de grond (zelfs op de snelweg wanneer er een glooiing in de weg zit). Je krijgt een soort lijntjes onder aan de dorpel waar ze te strak op het voertuig zitten. Heb er straks een serviceafspraak voor, ben benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
Totaal onbruikbare dingen dus, vooral niet kopen als je het van plan bent.
 
  • Informative
Reactions: job-lek