Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aftermarket Velgen Voor Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
@Junni; die wielen zijn die 20"of 21" groot? ziet er erg mooi uit! zelf ga ik voor een Vossen VFS2 in 20" met 285 aan de achterkant en 245 aan de voorkant in combinatie met een verlaging van H&R. Ja, ik weet dat het me range kost, maar ik vind het gewoon mooier staan. (zeker als je in je midlife zit ;))
 
@The Boss : dat zijn beide 20" versies. Beide zijn een andere stijl, maar ze stonden er echt goed onder. Moeilijke keuze vind ik! Ik had wel graag naar iets glossy black gegaan (om te matchen met de chrome delete), en de Brixtons zijn satin/mat. Vossen kan in Tinten Gloss en gewoon Gloss, dus gaat iets beter passen. Ik geraak er niet uit voorlopig :confused:

De VFS2 gaat ook mooi staan! Het gaat range kosten inderdaad, maar gaat een heel ander zicht zijn, zeker nog eens met de verlaging. En die verlaging gaat positief effectief hebben op je range normaliter. Hoe breed ga je gaan met de velgen? 10,5" achteraan en 9,5" vooraan?
 
@Junni; die wielen zijn die 20"of 21" groot? ziet er erg mooi uit! zelf ga ik voor een Vossen VFS2 in 20" met 285 aan de achterkant en 245 aan de voorkant in combinatie met een verlaging van H&R. Ja, ik weet dat het me range kost, maar ik vind het gewoon mooier staan. (zeker als je in je midlife zit ;))

Het kost je niet alleen range, het maakt de wegligging slechter (meer onderstuur).

245 rondom met verlaging ziet er prima uit, zeker als je velgen neemt die iets verder naar buiten staan.
 
@Junni; die wielen zijn die 20"of 21" groot? ziet er erg mooi uit! zelf ga ik voor een Vossen VFS2 in 20" met 285 aan de achterkant en 245 aan de voorkant in combinatie met een verlaging van H&R. Ja, ik weet dat het me range kost, maar ik vind het gewoon mooier staan. (zeker als je in je midlife zit ;))

Ik rij zelf met 235 8,5J ET40 en 275 10J ET40 en dat rijdt prima. Iets meer onderstuur dan square maar dat merk je alleen als je echt goed vermogen gebruikt en niet bij normaal gebruik.
Rij ze trouwens alleen in de zomer en dan is de range gelijk aan de 18 standaard wielen in de winter.
 
Nog geen keuze gemaakt. Ondertussen zijn ook de nieuwe Vossen HF-4T opgedoken, en die lijken me ook wel iets. Ik ben nu nog in blijde afwachting op de verlaging. Ze ligt klaar om geplaatst te worden, maar even wachten tot we terug buiten mogen.

HF-4T - Vossen Wheels

ik ben er ook totaal nog niet uit. hink op meerder gedachten. Wil in ieder geval naar Gloss black, zeker met de dechrome naar gloss black en getinte ramen achter moet top staan.

zelf zit ik nog vol op te twijfelen tussen:
Vossen HF5 gloss black
Z-Performance ZP3.1 gloss black alleen is hier de steek niet goed van, dus zoek nog iets soort gelijks met de juiste steek.
https://www.wheelclinic.nl/products/velgen/z-performance-4574/z-performance-zp2.1-gloss-metal-2894 vind die ook super tof, zeker bij BMW F81 M3 CS- FCT on Instagram: “In it’s natural habitat, hunting for some Wonder how many rolls I can fit in this M3 #bmwm3cs #bmwm3touring #m3estate #bmw #bmwm #m3…”

En als ik iets op de prijs moet gaan letten zit ik weer te denken aan BBS CI-R satin black

deze blijven ook vet, alleen 10 k voor een complete set is wel wat overdreven novitec voor tesla - Google Search

Ben benieuwd naar foto's van andere als die een leuke zomerset er onder hebben.
 
@berg : mooie keuzes wel! De BBS en Novitec vind ik wel de minste van het lijstje. Ik zou ook voor gloss black willen gaan inderdaad..mooiste in combo met gloss black chrome delete (en eventuele tint van ramen).

De HF-5 gaat een kameraad van me steken onder zijn M3P, maar wel in een andere afwerking.
 
Nog een aanvulling op de Vossen wielen die ik wil. Ik laat ze ook in satin black uitvoeren, juist omdat ik ramen getint heb en chrome delete. Ik denk dat het dan het mooiste uitkomt. Wss ook nog de remklauwen (laten) spuiten. Eerst maar even COVID-19 afwachten..
De geadviseerde maten waren 245 breed voor en 285 achter. breedte van de voorste velg is 9j en achter 10,5j
 
  • Like
Reactions: Junni
Ben benieuwd naar foto's van andere als die een leuke zomerset er onder hebben.

12.jpg
 
Ben benieuwd naar foto's van andere als die een leuke zomerset er onder hebben.

Hier die van mij met 20” 9J ET35 rondom en 245/35/20 MPS4S. Staan net wat verder naar buiten en is wat mij betreft een ideaal compromis tussen uiterlijk en rijeigenschappen. Plus, de velgen waren zeer goed geprijsd en nauwelijks zwaarder dan de originele 20 inch van Tesla:

BE3E9587-44D5-4A0A-8F54-3FD198416BC1.jpeg

E2D6E2C5-5C40-427A-8CA1-FB99CC0446EE.jpeg

CACEA5E7-F717-4E44-83FD-2531E8BA43CC.jpeg
 
Ik had zelf deze ook nog op mijn lijstje staan, Ferrada FR8, afgezien van de Vossen velg.
Wheelclinic velgenshop, online zoekfunctie voor uw zomer en winter velgen
Maar de achtervelgen hebben de waarde 10,5j en een ET van 40. Dat werd mij toch sterk afgeraden voor dagelijks gebruik.

Iemand hier die deze velgen heeft of dezelfde waarden?

Ik heb zelf 10J ET40 achter en nog wel wat ruimte over dus ik denk dat 10,5 ook wel past.
De velgenboeren zijn vaak behoudend in dit soort adviezen, wat natuurlijk ook wel begrijpelijk is.
 
Ik wil graag een breedset, zeker ook omdat dan achter de velgen wat meer naar binnen lopen, dus dieper zijn. Vind ik mooier.
Ik ga er eens over nadenken en bij een andere velgenboer wat info opvragen.

Ik heb zelf 10J ET40 achter en nog wel wat ruimte over dus ik denk dat 10,5 ook wel past.
De velgenboeren zijn vaak behoudend in dit soort adviezen, wat natuurlijk ook wel begrijpelijk is.

Is je auto ook verlaagd?