Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aftermarket Velgen Voor Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
@Junni en firehuntah; thx.
zijn Vossen VFS2 20" met 245-35-20 (ET38) voor en 285-30-20 (ET45) achter.
Er zit een Cobra verlaging onder, vanwege langere levertijd H&R. Tot nu toe bevalt het prima, alleen met hoge, korte drempels moet je er rekening mee houden.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
@Junni en firehuntah; thx.
zijn Vossen VFS2 20" met 245-35-20 (ET38) voor en 285-30-20 (ET45) achter.
Er zit een Cobra verlaging onder, vanwege langere levertijd H&R. Tot nu toe bevalt het prima, alleen met hoge, korte drempels moet je er rekening mee houden.

Drempels zijn op dit moment OK (alleen die bij Supercharger Aalst heb ik geschuurd), en geraak mijn ondergrondse garage niet in :) Vrijdag wordt de KW wat hoger gezet, om toch wat meer marge te hebben. Initieel ligt hij zo.
 

Attachments

  • IMG_7595.png
    IMG_7595.png
    4.9 MB · Views: 259
  • Like
Reactions: The Boss
Drempels zijn op dit moment OK (alleen die bij Supercharger Aalst heb ik geschuurd), en geraak mijn ondergrondse garage niet in :) Vrijdag wordt de KW wat hoger gezet, om toch wat meer marge te hebben. Initieel ligt hij zo.

Zo, das erg laag. Heb je de KW V3 eronder? Hoe bevalt dat? Verschil in comfort tov standaard? Goed instelbare demping? Ik overweeg de Cobra veren te vervangen voor een instelbare schroefset.
 
@NL-Richard : inderdaad (te) laag. Was mijn bedoeling niet, maar ze hadden hem zo gelegd en het oogt wel knap. Het is inderdaad de KW V3 die eronder ligt. Hij had bij de plaatsing de default settings qua compressie & rebound. Gezien hoe laag hij hangt, vond ik het comfort nog OK, maar passagiers waren iets minder happy. Je voelt alles meer, maar hij filtert goed. Het is geen aanslag op je ruggegraat. De ophanging staat nu iets comfortabeler (vooraan ook 1,75cm naar boven) en direct merkbaar. Aanstaande vrijdag komen de Vossen velgen eronder, en gaan ze hem nog wat verhogen + instellingen aanpassen.

Voorlopig dus iets minder comfort als stock, maar voordeel van deze set is dat je heel wat marge hebt om met te spelen, zowel hoogte als comfort. En natuurlijk véél strakkere wegligging in de bochten + hij filtert bepaalde kleine oneffenheden er net beter uit als stock.

Ik laat je na vrijdag meer weten, als hij wat hoger/nog comfortabeler staat + de nieuwe velgen.
 
  • Like
Reactions: NL-Richard
Afgelopen vrijdag zijn de nieuwe zomervelgen eronder geplaatst, en is de KW v3 een 2cm hoger gezet (om inrit garage toegankelijk te maken).

Velgen zijn Vossen HF-47 in tinted gloss black afwerking: vooraan 9" met de standaard 235/35/20 Michelin Pilot Sport 4S banden. Achteraan 10,5" breed gegaan met dezelfde banden in maat 275/30/20.

Ik vind het resultaat alvast geslaagd! Lang getwijfeld over de tinted gloss vs gloss black, en blij dat ik voor deze gegaan ben. Moeilijk(er) vast te legge op foto maar geeft toch meer detail als je de velg ziet.

IMG_7662.png
 
Ziet er top uit @Junni. Fraaie velgen. Mooi qua hoogte ook zo. Is het mogelijk de hoogte zelf aan te passen of moet je daarvoor naar een garage? En hebben ze nog iets aan de demping veranderd?

Thanks! De hoogte kan je zelf aanpassen, als je de wagen op een krik of brug kan zetten. Maar ze raden het wel af omdat je snel ongelijkmatig kan draaien aan beide kanten, en de wagen dus wel kan ontregelen. De demping is de laatste keer niet meer aangepast en voorlopig ga ik het zo even laten staan en zien. Hij ligt al comfortabeler als initieel, maar er is zeker nog marge om nog meer comfort toe te voegen.
 
Afgelopen vrijdag zijn de nieuwe zomervelgen eronder geplaatst, en is de KW v3 een 2cm hoger gezet (om inrit garage toegankelijk te maken).

Velgen zijn Vossen HF-47 in tinted gloss black afwerking: vooraan 9" met de standaard 235/35/20 Michelin Pilot Sport 4S banden. Achteraan 10,5" breed gegaan met dezelfde banden in maat 275/30/20.

Ik vind het resultaat alvast geslaagd! Lang getwijfeld over de tinted gloss vs gloss black, en blij dat ik voor deze gegaan ben. Moeilijk(er) vast te legge op foto maar geeft toch meer detail als je de velg ziet.

View attachment 575284
Ziet er erg geslaagd uit!
 
De winter komt er aan, dus weer tijd voor de wintervelgen. Nu zijn dat bij mij Monaco's GP6 velgen. Maar die staan wat ver naar binnen tov mijn zomer velgen. Ik wil ze wat verder naar buiten hebben staan.
Welke spacers gebruiken jullie en raden jullie aan?
 
Ik heb een LR. Velgen zijn 19 inch Monaco GP6 velgen 8.5 X 19 inch met et40.
Hopelijk maakt dit het makkelijker :)

Dat is wel wat handiger ja. :p ET40 is dezelfde offset als de OEM velgen. Als je nog niet of slechts 20-30 mm verlaagd hebt dan is 13mm voor en 20mm achter qua spacers precies gelijk met de wielkasten. De meeste gaan alleen met 15mm voor i.p.v. 13mm aangezien de zogenaamde bolt-on spacers vanaf 15mm beginnen. De meeste mensen gebruiken die van Bloxsport. Steekt dan voor net 2mm uit buiten de wielkasten maar dit zal niet echt opvallen. Als je echter een verlaging hebt met meer dan 30mm dan zou je mogelijk 20mm voor en 25mm achter kunnen overwegen. Hoe lager die namelijk staat, hoe meer de wielen naar binnen gaan.
 
Kijk dit is hele fijne informatie. :) Bedankt.
Ik ga eens even kijken naar Bloxsport spacers.

Enig idee of je met 15 mm spacers voor en 30mm verlagen nog wat ruimte is voor sneeuwkettingen?
Het zal er volgens jaar denk ik niet van komen, maar ik wil er toch ook nog mee op wintersport kunnen en zou het erg vervelend vinden als door de spacer mijn spatborden aan gort gaan omdat de kettingen aanlopen.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah