Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aftermarket Velgen Voor Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Kijk dit is hele fijne informatie. :) Bedankt.
Ik ga eens even kijken naar Bloxsport spacers.

Enig idee of je met 15 mm spacers voor en 30mm verlagen nog wat ruimte is voor sneeuwkettingen?
Het zal er volgens jaar denk ik niet van komen, maar ik wil er toch ook nog mee op wintersport kunnen en zou het erg vervelend vinden als door de spacer mijn spatborden aan gort gaan omdat de kettingen aanlopen.

Geen probleem en succes! ;) Zal heel mooi staan met spacers!

Wat betreft de sneeuwkettingen heb ik echt geen idee. Heb nog nooit sneeuwkettingen gehad op een auto. Met 30mm verlaging wordt het waarschijnlijk wel wat krap denk ik, vooral bij drempels/kuilen als de auto even inveert. Maar misschien dat iemand anders hier nog een mening over kan geven die wel al eens sneeuwkettingen heeft gebruikt. :p
 
Ik heb zelf sneeuwkettingen van Maggi Trak. Die zijn heel plat en ook voor auto's met weinig ruimte in de wielkasten. Of het past met verlaging en spacers erbij weet ik niet. Ik heb ze overigens alleen nog "droog" geprobeerd om te passen voordat mijn auto verlaagd was. Nog niet in de praktijk nodig gehad.

Vwb spacers zou je ook nog kunnen kijken naar H&R. Dat zijn geen bolt-on spacers zoals die van bloxsport. H&R heeft spacers waarbij gebruik gemaakt wordt van speciale bouten, waardoor ze meer houvast hebben op de originele draadeinden van de auto. Maximale dikte is dan 14mm per kant. Zijn Tüv gekeurd voor Tesla. Ze passen alleen niet bij elke velg, omdat de velgen aan de achterkant ruimte in de wielgaten moeten hebben. In ieder geval wel op de aero's. Ze hebben ook dikkere, maar dan wordt het ook een bolt-on type. Product finder - H&R Spezialfedern
 
Ik heb zelf sneeuwkettingen van Maggi Trak. Die zijn heel plat en ook voor auto's met weinig ruimte in de wielkasten. Of het past met verlaging en spacers erbij weet ik niet. Ik heb ze overigens alleen nog "droog" geprobeerd om te passen voordat mijn auto verlaagd was. Nog niet in de praktijk nodig gehad.

Vwb spacers zou je ook nog kunnen kijken naar H&R. Dat zijn geen bolt-on spacers zoals die van bloxsport. H&R heeft spacers waarbij gebruik gemaakt wordt van speciale bouten, waardoor ze meer houvast hebben op de originele draadeinden van de auto. Maximale dikte is dan 14mm per kant. Zijn Tüv gekeurd voor Tesla. Ze passen alleen niet bij elke velg, omdat de velgen aan de achterkant ruimte in de wielgaten moeten hebben. In ieder geval wel op de aero's. Ze hebben ook dikkere, maar dan wordt het ook een bolt-on type. Product finder - H&R Spezialfedern

Het betreft andere moeren ;-) de 14 mm voor de voorzijde gaan over je bestaande draadeinden heen, achterkant velg wel of geen ruimte heeft maakt niet uit voor deze. Bij de bolt-on types kunnen de org draadeinden te lang zijn en te ver door de spacer steken icm ruimte achterzijde verlg
 
Iemand een idee of je 245/40 op de performance velg krijgt?

Zit nu dat ik de grond raak met 235/35 en wil eigenlijk naar een hoger wang alleen die is er niet in 235 en 20 inch.

245/35 heeft al een hogere wang dan 235/35. Die 35 is een percentage van de breedte van de band. Overigens geeft de kilometerteller met 245/35/20 ook exact gps snelheid aan (volgens flitsmeister).

Het betreft andere moeren ;-) de 14 mm voor de voorzijde gaan over je bestaande draadeinden heen, achterkant velg wel of geen ruimte heeft maakt niet uit voor deze. Bij de bolt-on types kunnen de org draadeinden te lang zijn en te ver door de spacer steken icm ruimte achterzijde verlg

Moeren, ja klopt! :D. Met die ruimte in de velg bedoel ik eigenlijk de ruimte van de boutgaten in de velg. Die moeten ruim genoeg zijn om de speciale moeren van H&R spacers te kunnen monteren. Ik had eerst mijn oog laten vallen op BBS velgen waarbij alleen een offset van 35 of 40 leverbaar is, maar daar paste die moeren niet in.
 
Hi allemaal,

ik heb zojuist winterbanden + velgen besteld voor mijn Tesla Model 3 LR, en nu kom ik er niet uit of ik hierdoor problemen krijg met winterkettingen. Kan iemand mij hierin adviseren ?

Het betreft:
- Monaco GP6 velg, ET38
- band 245/45/18

jullie hulp is zeer welkom!