TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Afwijking snelheidsmeter

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans69, Sep 22, 2015.

1. Hans69

Hans69 Member

iemand ervaring met de afwijking van de snelheidsmeter ?
    kreeg een PV binnen voor een snelheidsovertreding van 62km terwijl dashboard en log maar 54km aangeeft.
    het betreft een overtreding in zone 50

Aangezien onze Belgische overheid dringend geld nodig heeft, staan men overal en op ieder moment van de dag/nacht te flitsen. (Van verkeersveiligheid is alles behalve sprake is puur geld klopperij - zeker om 2030 's avonds - waar geen kat op de baan is).

Bij correctie op 54km kom ik op 48km uit en dus geen PV - heb zo'n dik vermoeden dat de ijking van de flitser niet correct is - tenzij de Tesla inderdaad een afwijking van meer dan 5% zou hebben

2. gelden

gelden Active Member

De afwijking van de km-teller in de Tesla is juist bijzonder klein. Bij dergelijke snelheden slechts max 1 km ofzo. Vreemd dus. Het kan natuurlijk zijn dat de log niet alle pieken meeneemt, ophalen van de data uit de auto gebeurt vast met een interval.

3. HWS

HWS Speedjunkie

Mijn ervaring is juist dat de snelheidsmeter max 1km afwijkt.

4. justroll

justroll Member

stond het flitstoestel niet kort langs een balustrade, of iets anders van metaal, afwijkingen zijn daar wel door mogelijk. De afwijking is inderdaad zéér miniem op de Tesla; logging aan de andere hand is via een stream, en ik veronderstel niet dat je iedere seconden iets logt. Je zou het kunnen proberen om dat op je nota te schrijven, maar eenmaal je een opmerking schrijft (dacht ik toch) verlies je het voorstle van de minnelijke schikking en mag je het gaan uitleggen op de rechtbank.

5. zouteval

zouteval Member

Ik heb hem 3x ge-ijkt met hetzelfde resultaat. 124 op de teller is 120 in werkelijkheid. dat doe ik door te meten hoe lang ik over exact 10km (volgens km paaltjes langs de weg) doe als ik de cc op 124 heb staan. Als dat exact 5 minuten rij je exact 120km per uur.

6. Devils son

Devils son Member

Kun je ergens nazien hoe hard je gereden hebt in het verleden? Waar zit die functie dan?

7. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Ken je klassiekers !

VisualTesla

8. bpsmits

bpsmits Member

Werkt visible tesla dan nog.
    Ik meende gelezen te hebben dat dit al een tijd niet het geval is.
    Bij mij werkt in elk geval (een oudere versie) niet meer.

- - - Updated - - -

Ik heb de snelheidsmeter een paar keer vergeleken met wat TOMTOM aangeeft op een kaarsrechte weg.
    Beide geven dan precies dezelfde snelheid aaan.

9. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Bij mij doet hij het terug, laatste versie.

10. jpet

jpet Jan P.

Heeft ook te maken met de banden die je hebt gemonteerd, bandenspanning, etc... Allemaal kleine afwijkingen maar wat jij aangeeft is wel fors.
    Bij mijn weten heb je het recht de foto in te gaan zien bij een snelheidsovertreding. Misschien moet je daar eens gebruik van maken en tegelijk je eigen "bewijsmateriaal" op tafel leggen. Geen idee of het wat is? Lijkt me wel een moeilijke case.

11. robertvg

robertvg Active Member

Teslalog.com :smile:

Untitled.png

12. billytcherno

billytcherno Member

Afwijking zeer minimaal met GPS gemeten snelheid (Coyote), steeds max 1-2 km/hr

Btw, je zou de foto kunnen opvragen. Zoals je weet staan er aan de vaste palen (was het een vaste paal?) af vaste afstand streepjes op het wegdek, die de diensten zelf als controlemiddel gebruiken. Je kan immers dan uitrekenen hoe ver je gereden hebt tussen de paal en de flits, en zo de gereden snelheid inschatten.

Ben je zeker dat je niet aan het remmen was? e.g. foto aan 64, je remt, je ziet flits, je kijkt op dash en daar zie je maar 50 meer?

13. bpsmits

bpsmits Member

Bedaankt, heb de 50.08 versie gedownload. Die werkt wel.

14. diegop

diegop LaTrêve

Hoe krijg je die Teslalog.com werkende?

15. robertvg

robertvg Active Member

Even de SignUp procedure doorlopen. Je moet dan op het volgende scherm je username+password van je my.teslamotors.com invoeren, de key blijft drie maanden geldig. Teslalog verzamelt geloof ik elke 1.5 minuut data van je auto.
    Disclaimer: besef goed wat je doet als je de site je username en password geeft :wink:

16. Phil_BE

Phil_BE Member

idd waarom zou je buiten aan tesla zelf aan third party my.tesla gegevens doorspelen ?

17. Hans69

Hans69 Member

Ik gebruik Teslalog sinds een tijdje

18. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Ik zou het proberen. Ze zijn natuurlijk niet gewend dat de overtreder dit soort bewijsmateriaal kan tonen. Sowieso lachen lijkt mij!

19. ebullio

ebullio Active Member

Tot het moment dat de rechter vraagt naar het bewijs dat jouw meting geijkt is...

20. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

De rechter!? Er zit nog wel iets tussen bezwaar maken en de rechter denk ik... maar ook die vraag kun je tevoren beantwoorden. Er zijn meerdere controles geweest van de snelheidsmeter met gps, en als de log dan klopt met de plaats en tijdstip overtreding...

Share This Page