TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Airbag recall

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by pvkeep, Jan 17, 2017.

  1. pvkeep

    pvkeep Paul van Keep

    Joined:
    Nov 11, 2015
    Messages:
    1,470
    Location:
    Verkeerde kant van het bruggetje
    Ik kreeg vanavond een e-mail binnen van Tesla. Blijkbaar moeten we er straks allemaal aan geloven, althans de bezitters van een Model S van minstens een paar maanden oud. Ze gaan de Takata airbags vervangen te zijner tijd.
    Het gaat vooral in situaties met een vochtig klimaat, nou dan heb je het met Nederland, zeker aan zee, getroffen.
     
  2. pvkeep

    pvkeep Paul van Keep

    Joined:
    Nov 11, 2015
    Messages:
    1,470
    Location:
    Verkeerde kant van het bruggetje
    sorry, dubbel. @widodh kan deze weg?
     
  3. nico180

    nico180 Serge

    Joined:
    Apr 9, 2016
    Messages:
    433
    Location:
    Zutphen, Netherlands
    Inhoud van de mail met onderwerp: Model S Veiligheidsupdate

    "Recent is de terughaalactie van Takata airbags inflators uitgebreid. Hierdoor vallen nu ook passagiersairbags van enkele 2012 Model S voertuigen binnen deze terughaalactie, Tesla zal deze vervangen. Hoewel de Takata terughaalactie op dit moment alleen van toepassing is op Model S voertuigen uit 2012 die zich in regio's van de Verenigde Staten bevinden bevinden waar sprake is van een hoge luchtvochtigheid, vervangt Tesla wereldwijd alle passagiersairbags van de 2012 Model S voertuigen. Bij Tesla staat de veiligheid van onze klanten voorop. De vervangactie is preventief, er is nog geen slijtage waargenomen in airbags van plaatselijke voertuigen.

    Zoals bij tientallen miljoenen andere voertuigen met Takata airbags, wordt deze terughaalactie uitgevoerd aan de hand van een schema opgesteld door de United States National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Tesla zal hetzelfde schema hanteren bij de vervanging van de airbags in andere landen, zelfs in de landen waar vervanging niet vereist is. Deze volgorde verzekert eigenaren dat er genoeg tijd is om de airbags te vervangen voordat mogelijke risico’s zich aandienen. De gebreken van de inflators worden namelijk door een aantal factoren veroorzaakt, waaronder leeftijd.

    Hoewel de huidige terughaalactie enkel van toepassing is op Model S voertuigen uit 2012, zullen de passagiers-airbags van Model S voertuigen geproduceerd tot eind 2016, naar verwachting uiteindelijk worden teruggeroepen. Als u een eigenaar bent van een Model S, geproduceerd tussen 2013 en 2016, dan zijn uw airbags veilig, en zult u geen actie hoeven ondernemen totdat u nader bericht ontvangt van Tesla. Zoals aangegeven door de NHTSA hoeven eigenaren zich geen zorgen te maken over de Takata airbags totdat hun voertuig wordt terug geroepen. Desalniettemin zal Tesla voor uw gemak en gemoedsrust, proactief te werk gaan en alles doen om de airbags te vervangen nog voordat voertuigen worden teruggeroepen. Dit zal gebeuren zodra de levering van de onderdelen binnen is.

    De terugroepactie is niet van toepassing op Tesla voertuigen die momenteel worden geproduceerd, Model S voertuigen geproduceerd vanaf eind 2016, alle Tesla Roadsters en Model X voertuigen. Deze voertuigen beschikken niet over de airbag inflator van deze terugroepactie.

    Voor meer informatie, veel gestelde vragen, of andere details met betrekking tot deze terugroepactie, kunt u terecht op de Terugroepactie Informatie pagina. Mocht u nog aanvullende hulp nodig hebben, dan kunt u ook telefonisch contact met ons opnemen 0800 020 0160, of via e‑mail [email protected].
    Bedankt voor uw vertrouwen in Tesla en medewerking om uw veiligheid te waarborgen. Onze excuses voor enig ongemak."
     
    • Informative x 1
  4. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,972
    Location:
    Breda, Netherlands
    Blijkbaar is de kans op problemen het grootst in gebieden met een combinatie van warmte en vochtigheid. Die warmte valt in NL wel mee. Wereldwijd gaat het om zo'n 42 miljoen(!) voertuigen met zo'n onderdeel. Ik ben benieuwd of Tesla een deel van de kosten moet dragen, of dat Takata daar helemaal voor opdraait (lijkt me sterk dat ze dat kunnen). Sommige fabrikanten gaan over tot plaatsen van een onderdeel (de 'inflator') van een ander merk, omdat Takata ook van de nieuwe onderdelen niet kan garanderen dat ze wel voldoen.

    Meer info hier: Massive Takata Airbag Recall: Everything You Need to Know, Including Full List of Affected Vehicles
     
  5. ePeter

    ePeter Member

    Joined:
    Jan 5, 2017
    Messages:
    23
    Location:
    Doetinchem

Share This Page