Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Airco aan via app doet alarm afgaan!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had gisteren iets vreemd voor: ik stelde via de app vast dat de temperatuur in de wagen over de 40°C aan het gaan was, en activeerde de airco (van op afstand, dus).
Toen ik een half uur later aan de wagen aankwam, stond die te toeteren! Blijkbaar was het alarm zomaar afgegaan. Alleen... zou dat echt "zomaar" gekomen zijn, zo vraag ik mij nu af? Zou het bijvoorbeeld kunnen dat de plotse afkoeling binnenin gezorgd heeft voor een onverwachte luchtverplaatsing, en dat zoiets het alarm (van het Security Pack) heeft doen afgaan? Iemand anders dergelijke ervaringen? Of een andere uitleg?

By the way, het was binnenin - ondanks de herrie buiten - in dat halfuur wel al heerlijk afgekoeld tot zo'n 25°C.
 
Ik had gisteren iets vreemd voor: ik stelde via de app vast dat de temperatuur in de wagen over de 40°C aan het gaan was, en activeerde de airco (van op afstand, dus).
Toen ik een half uur later aan de wagen aankwam, stond die te toeteren! Blijkbaar was het alarm zomaar afgegaan. Alleen... zou dat echt "zomaar" gekomen zijn, zo vraag ik mij nu af? Zou het bijvoorbeeld kunnen dat de plotse afkoeling binnenin gezorgd heeft voor een onverwachte luchtverplaatsing, en dat zoiets het alarm (van het Security Pack) heeft doen afgaan? Iemand anders dergelijke ervaringen? Of een andere uitleg?

By the way, het was binnenin - ondanks de herrie buiten - in dat halfuur wel al heerlijk afgekoeld tot zo'n 25°C.
Ja bekend issue.... had een keer wat gespeeld met warm weer 's avonds met Airco in de auto via APP. Ging 's nachts ergens alarm af......stond airco druk te doen en die geeft dus verkeerd signaal af ofzo.......1 ding vond ik fijn, ik hoorde in mijn slaap het alarm prima!!!
 
Tesla bellen en vragen of ze de logging kunnen bekijken.
Zou goed kunnen.
De airco motor geeft trillingen af en deze kunnen het alarm laten afgaan.
klinkt logisch, maar zo wordt het plezant:

Als ik de vensters open laat om de (over)verhitting te beperken -> alarm gaat af.
Zet ik de airco op om de wagen te koelen -> alarm gaat af.

hmmmm
(de wagen valt al niet genoeg op blijkbaar...)
 
klinkt logisch, maar zo wordt het plezant:

Als ik de vensters open laat om de (over)verhitting te beperken -> alarm gaat af.
Zet ik de airco op om de wagen te koelen -> alarm gaat af.

hmmmm
(de wagen valt al niet genoeg op blijkbaar...)

toegegeven, ik zet de ruiten dan ook helemaal open.
Ondertussen staat het alarm 'van jetje te geven'...met dank aan de airco.
 
Bij mij is hij al een keer afgegaan toen ze bij Profile banden aan het wisselen waren. Heb het security-pakket; er gaat een hoog gillende sirene af. Geen pretje om vlak bij te staan...
inderdeed.
maar hey, look at the bright side: als het gillende alarm af gaat, ben je zeker dat de airco draait !
(elk nadeel hep z'n voordeel...)