Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Airco aan via app doet alarm afgaan!

This site may earn commission on affiliate links.
inderdeed.
maar hey, look at the bright side: als het gillende alarm af gaat, ben je zeker dat de airco draait !
(elk nadeel hep z'n voordeel...)
Jamaarja, stel je voor: je parkeert je MS enkele honderden meters van je bestemming, je activeert je airco een uurtje voor je terug gaat, en dan staat dat alarm daar iedereen in de buurt te ambeteren gedurende een uur! Ik zou het niet graag "ondergaan"...
 
Ik heb ook het security pakket. Is hier al een oplossing voor?

Ziehier de uitleg & de raad van Tesla:

Wanneer het temperatuurverschil vrij hoog is, zal de luchttoevoer naar de cabine sterk toenemen.
De sensoren van het alarm nemen een beweging waar en laten de sirene afgaan.
Kunnen wij u ter controle vragen om de positie tilt/intrusie sensor te wijzigen van aan naar uit en even het verloop af te wachten.
Indien de fout wederom zou optreden, vragen we u de tilt sensor wederom in te schakelen en ons al dan niet te bevestigen of de energy saving modus opstaat.

Samengevat: zet de intrusiesensor van uw Security Package af (en maak die optie m.a.w. zo goed als nutteloos - bedankt voor uw 450 EUR), en het is "opgelost". Tja, zo kan ik het ook, uiteraard...
 
Samengevat: zet de intrusiesensor van uw Security Package af (en maak die optie m.a.w. zo goed als nutteloos - bedankt voor uw 450 EUR), en het is "opgelost". Tja, zo kan ik het ook, uiteraard...

Tsja, ik vraag me wederom af hoe dit door de testen is gekomen. Maar van de andere kant ben ik ook blij dat ze de auto al in 2013 hebben kunnen leveren. Het is een jong bedrijf, en als alles rigoreus getest zou worden, was dat net zo gemakkelijk 2023 geworden. Ik vind nog steeds dat er beter getest moet worden, maar van de andere kant hoort het ook wel een beetje bij het early adopter zijn.

Met het uitzetten van de intrusiesensor kan ik op dit moment prima leven. Het zou alleen handig zijn als er naast 'aan' en 'uit' tijdelijk ook een stand 'uit bij airco' in de software zou zitten, totdat het probleem echt is opgelost. Maar goed, ook daarvan begrijp ik wel dat het geen hoge prioriteit heeft. Dan vind ik een berichtje op mijn telefoon bij het afgaan van het alarm meer prioriteit hebben.

En ach; zo'n dure optie was het niet.

- - - Updated - - -

beep beep beep beep
Dit is een link om het audio file te downloaden.

Heb je dat zelf nagedaan, of is het een opname?