Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

airco trilt door in stuur

This site may earn commission on affiliate links.
Met dit warme weer staat de airco natuurlijk vol aan echter valt mij soms op dat de vibratie van de airco pompt in het stuur door begint te trillen, vooral bij langer aanstaan. Als je de airco dan uit en aanzet is het probleem direct verholpen. Iemand soort gelijke issues?
 
Klopt, is een vervelend dingetje en staat bij mij op de lijst van aflever puntjes as woensdag. Ik laat even weten wat (en of) ze er wat aan kunnen doen (buiten de airco uitzetten)

Verder heb ik een vibratie (door luchtstroom onder de auto) in de bestuurders stoel bij 148km/u, net daarboven of eronder is die er niet. Zijn er meer hier die op deze (illegale) snelheid durven te opereren en hetzelfde ervaren?
Ook een los onderdeel in de achter ophanging? Bij (verkeer)drempel afgaan lijkt er speling te zijn op de luchtvering. Dacht eerst dat er een kabel los lag en dat die dit geluid veroorzaakte maar denk nu aan de eerder gemelde luchtvering ophanging die hier elders ter sprake kwam.
Tenslotte zie ik een groot verschil in de deur-ramen die op de rubbers "liggen". Als de deuren gesloten zijn ligt de linker achter ruit hoger/dikker op het afsluitrubber dan de overige. Lekt (net) niet maar scheelt zeker 3mm, ziet er niet uit, toch Maurice?
 
Toch vreemd dat er zoveel mensen last van hebben. Betreffende het trillen lijkt de schokbreker te zijn bij mij zijn ze vervangen en is het na genoeg weg alleen links achter nog. Nadeel daarvan is dat waarschijnlijk de bodemplaat niet goed is vast gezet aangezien deze eruit donderde gisteren tijdens het rijden en werd de S weg gesleept. De Airco melding ga ik nu gelijk doorgeven aan ze aangezien de auto daar toch staat maandag.
 
Tesla is al 2 dagen bezig bij mijn auto om de trilling uit het stuur te halen, heb bijna meer km gereden in vervang auto's dan in de tesla zelf.

Vermoedelijk zal je ook een 'D-versie' hebben.... Ik zit met hetzelfde probleem (85D) en volgens de technieker van SeC hebben alle D's hier last van en zijn ze nog volop aan het zoeken naar de oplossing. Probleem blijkt zich het meest te manifesteren bij wagens met 21".
 
Vermoedelijk zal je ook een 'D-versie' hebben.... Ik zit met hetzelfde probleem (85D) en volgens de technieker van SeC hebben alle D's hier last van en zijn ze nog volop aan het zoeken naar de oplossing. Probleem blijkt zich het meest te manifesteren bij wagens met 21".
Ja ik heb een D (Een Tesla D ook een andere :p ), maar heb 19" velgen. Bij stilstand is de trilling ook te voelen dus lijkt mij sterkt dat het door de velgen komt.
 
Vermoedelijk zal je ook een 'D-versie' hebben.... Ik zit met hetzelfde probleem (85D) en volgens de technieker van SeC hebben alle D's hier last van en zijn ze nog volop aan het zoeken naar de oplossing. Probleem blijkt zich het meest te manifesteren bij wagens met 21".

Alle D's? Ik zal er de komende dagen eens op letten maar tot nu heb ik daar eigenlijk nog niets van gemerkt. 99% van de tijd staat de airco bij mij wel in eco mode.
 
Alle D's? Ik zal er de komende dagen eens op letten maar tot nu heb ik daar eigenlijk nog niets van gemerkt. 99% van de tijd staat de airco bij mij wel in eco mode.

Airco moet extreem laag of hard werken , door de recente warmte kwam dit dus naar voren. Ik weet niet als alle Ds het hebben maar het SEC heeft het ook ondervonden en kon het helaas niet oplossen. Het probleem is nu uitgezet naar de VS.
 
Ik heb ook een 85D en voel het ook bij stilstand. Dus velgen of schokbrekers lijken mij uitgesloten. Ik wacht wel even met wegbrengen tot ze het gevonden hebben, anders moet ik straks op vakantie in een ICE :wink:
 
Alle D's? Ik zal er de komende dagen eens op letten maar tot nu heb ik daar eigenlijk nog niets van gemerkt. 99% van de tijd staat de airco bij mij wel in eco mode.
De trilling is aanwezig tijdens het rijden, ook als de airoc uit staat. Ik heb een 'gewone D', weet niet of de P85D dit ook heeft.

- - - Updated - - -

Ja ik heb een D (Een Tesla D ook een andere :p ), maar heb 19" velgen. Bij stilstand is de trilling ook te voelen dus lijkt mij sterkt dat het door de velgen komt.
Die trilling dor de airco heb ik ook, zelfs in stilstand.
Tijdens het rijden heb ik ook last van trillingen in het stuur zelfs als de airco volledig uit staat.
 
Ik heb ook een 85D en voel het ook bij stilstand. Dus velgen of schokbrekers lijken mij uitgesloten. Ik wacht wel even met wegbrengen tot ze het gevonden hebben, anders moet ik straks op vakantie in een ICE :wink:

Vanmiddag inderdaad een hele lichte trilling gevoeld bij stilstand. Ik stapte in een door de zon opgewarmde wagen en dan moet de airco even wat harder werken.
Het is echter zo subtiel dat ik het niet meer kon voelen tijdens het rijden. Omdat het zo subtiel is, is het bij mijn wagen zeker geen issue.
 
Vanmiddag inderdaad een hele lichte trilling gevoeld bij stilstand. Ik stapte in een door de zon opgewarmde wagen en dan moet de airco even wat harder werken.
Het is echter zo subtiel dat ik het niet meer kon voelen tijdens het rijden. Omdat het zo subtiel is, is het bij mijn wagen zeker geen issue.

Vreemde is ook dat bij mij als je hem uit en aanzet de trilling weer even weg is
 
Net de 85D met trilling in stuur door airco terug gehad. Niet verholpen...
Nu ik er meer op let: lijkt het niet de pomp te zijn maar de fan. Een kleine onbalans in de fan (die ook harder gaat draaien bij "aanzetten" airco) is simpel te verhelpen door deze te balanceren (zoals bij banden).
Weet iemand waar de fan precies zit?