Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Alarm gevoeligheid

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben jullie enig idee of het alarm (van een MX) erg gevoelig is? Vandaag stond de auto thuis en ging achter elkaar het alarm af (zo'n 10, 15x in een uur). Via de app kreeg ik ook de melding, zojuist een geïrriteerd buurman op me af... Ramen waren goed dicht, maar er vloog wel een vlieg rond in de auto. Is het alarm zo gevoelig?
 
Mijne is de afgelopen 2 weken al 4x in Den Haag geweest voor problemen met het alarm
Ook achter elkaar zonder oorzaak afgaan.
Had op het usa gedeelte al een topic gevonden dat de deurvergrendeling van de voordeuren soms problemen kunnen geven en de auto denkt dat de deur open is.
Helaas was dat bij mij niet het geval en tasten ze nog in het duister.

Ze slaapt er vannacht weer een nachtje maar hebben dus nog steeds niks concreets gevonden.
Hoop dat ze snel wat vinden want met 2 kleintjes en een hoog zwangere vrouw is een MS behoorlijk behelpen.
 
Bij de mijne houden ze het er nog op dat de kinderstoelen de ultrasoon sensoren storen (de stralen anders doorzenden) en het daardoor getriggerd word.:rolleyes:
maar daar geloof ik helemaal niks van dan zou er niks in je auto kunnen staan want dat zou dan alarm geven.

Ik hou het ook op vliegen want heb een wei bij huis met kippen en konijnen en dus ook iets meer druk van vliegen. En de meeste melding zijn thuis op de oprit na thuiskomst.

De gevoeligheid van deze sensoren kunnen ze niet afstellen maar moet middels een update. Dus als iedereen in ieder geval de melding doorgeven gebeurt er misschien wat.
 
  • Like
Reactions: BoukeG
Na 3x bij SeC te hebben gestaan met alarmproblematiek is bij het eindelijk verholpen. Als de sirene ging dan gingen de knipperlichten niet aan en ook geen melding op de app. Alarm ging af als ik met de App verbinding maakte met de auto bijvoorbeeld.

De sirene vervangen (heeft soort eigen noodstroom) een portierslot vervangen welke verkeerde data doorgaf. Dat staat er op de service facturen althans.
 
Ik heb binnen een week 2x het alarm mogen meemaken (beide keren vroeg in de ochtend) en heb het maar uitgezet.. wat ik vooral niet snap is dat de telefoon niet enorm veel herrie maakt! Nu moest mijn vrouw me wakker maken omdat ze buiten wat hoorde, en heb ik hem via de telefoon uitgezet.
 
Ik heb binnen een week 2x het alarm mogen meemaken (beide keren vroeg in de ochtend) en heb het maar uitgezet.. wat ik vooral niet snap is dat de telefoon niet enorm veel herrie maakt! Nu moest mijn vrouw me wakker maken omdat ze buiten wat hoorde, en heb ik hem via de telefoon uitgezet.
Ja, dat snap ik ook niet. Had het van de zomer op de camping. Mogelijke oorzaken volgens Tesla: insect of een (leeg) plastic waterflesje wat van vorm verandert (knakt, hoe zeg je dat) door temperatuurwisselingen. De wat stevigere flesjes (spa rood, cola etc) die normaal op druk staan heb ik het niet mee ervaren.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Afgelopen donderdag op vrijdag weer alarm om half 4 in de nacht... Met de app uitgezet, maar toen ging hij alsnog een tijdje later piepen (zonder keiharde muziek). Nu heb ik het hele Alarm uitgezet, dat durf ik niet meer.. op de beelden is ook echt niets te zien.

Overigens had ik pas 3 kinderen in de auto zitten en ging ik ernaast met ouders praten, en je raadt het al, toen ging hij ook af!! Dat kan beter! Als de gordels nog om zijn en er iemand op de stoelen zit, zou het Alarm niet af mogen gaan!

Ik ga Tesla eens bellen komende week... Of op bezoek.
 
Oh jee, nu gaat het echt mis. Vannacht om 5:50 stond hij weer te piepen terwijl Sentry mode uit staat! Dan krijg je dus geen notificatie op je telefoon maar gaat hij wel uit door de auto te ontgrendelen. Nu zijn wij (en de buurt waarschijnlijk) behoorlijk sjacherijnig...
 
Afgelopen donderdag op vrijdag weer alarm om half 4 in de nacht... Met de app uitgezet, maar toen ging hij alsnog een tijdje later piepen (zonder keiharde muziek). Nu heb ik het hele Alarm uitgezet, dat durf ik niet meer.. op de beelden is ook echt niets te zien.

Overigens had ik pas 3 kinderen in de auto zitten en ging ik ernaast met ouders praten, en je raadt het al, toen ging hij ook af!! Dat kan beter! Als de gordels nog om zijn en er iemand op de stoelen zit, zou het Alarm niet af mogen gaan!

Ik ga Tesla eens bellen komende week... Of op bezoek.

Ging de auto op slot terwijl je aan het kletsen was en de kids erin zaten? Dat zou verklaren dat het alarm afging. Ik ben het er niet mee eens dat het alarm niet af zou mogen gaan als de gordels nog vastzitten. Bij sommige kinderstoeltjes blijft de gordel vast(en geven gewicht waardoor de model 3 denkt dat er iemand zit). Het moet niet zo zijn dat dan het interieur alarm onbruikbaar wordt. Dus ik snap prima dat het alarm geactiveerd wordt als de auto op slot gaat.

Dit is overigens bij BMW precies hetzelfde. Auto op slot = (interieur)alarm aan.

Ik heb zelf twee keer gehad dat een vlieg in mijn model 3 vloog, daarvan ging het alarm af. Je zou het intereuralarm af kunnen zetten als je de vlieg niet weggejaagd krijgt. Het interieur alarm moet wel elke keer opnieuw worden uitgezet overigens.
 
Toch zouden ze dit eenvoudig kunnen afvangen door gebruik te maken van de camera in de binnen spiegel. Als deze kinderen of een dier herkend, niet het alarm activeren. Al dan niet deze optie optioneel maken

Dit zou inderdaad kunnen maar dat lijkt me meer iets voor de sentry mode. Gevolg is dat alle hardware waarschijnlijk aan moet blijven staan om beeldbewerking te klotsen en de accu drain veel hoger is. Met slechts alarm aan zonder sentry mode is de drain beperkt.
 
Ging de auto op slot terwijl je aan het kletsen was en de kids erin zaten? Dat zou verklaren dat het alarm afging. Ik ben het er niet mee eens dat het alarm niet af zou mogen gaan als de gordels nog vastzitten.

Eigenlijk zijn er twee dingen met het alarm bij mij: het overkomt me best vaak dat de kinderen al in de auto zitten en ik even iets ga halen, waardoor de deuren op slot gaan en alarm er op. Hier moet ik alert op worden, maar deze situatie is te detecteren.

Mijn tweede probleem is inderdaad het alarm, ik kwam er vandaag achter dat Sentry en alarm verschillende dingen zijn. Heb het alarm nu ook uit staan (deze instelling onthoudt hij wel trouwens). Maar ik ga maandag toch navragen of ze de oorzaak kunnen uitlezen. Ik had in de kofferbak twee flesjes water liggen, nu niet meer...

Hopelijk slaapt de auto vanavond wel een keer door.....