Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Alarm klasse 4 nodig voor verzekering?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal,

Ik ben met onze lease maatschappij bezig voor een Tesla Model S.
Hun verzekerering is vergeleken met wat ik hier op het forum zie erg hoog maar nu moet er ook verplicht een Alarm klasse 4 in gezet worden (eerst was dat niet nodig).

Ik had begrepen dat de standaard Tesla tracking voldoende zou moeten zijn, wat is jullie ervaring?

Groeten Wim
 
Hoi allemaal,

Ik ben met onze lease maatschappij bezig voor een Tesla Model S.
Hun verzekerering is vergeleken met wat ik hier op het forum zie erg hoog maar nu moet er ook verplicht een Alarm klasse 4 in gezet worden (eerst was dat niet nodig).

Ik had begrepen dat de standaard Tesla tracking voldoende zou moeten zijn, wat is jullie ervaring?

Groeten Wim

Verzekering van Centraal Beheer kiezen dat is de goedkoopste met de beste voorwaarden!
 
Of via http://www.tesla-verzekering.nl/
Deze zijn net zo goedkoop dan CB en met iets betere voorwaarden (o.a. pechhulp). Tevens hebben ze veel interessante extra mogelijkheden. De verzekering loopt via Delta Lloyd.

Eens, DeltaLloyd heeft betere voorwaarden: o.a. niet de verplichting om een nieuwe Tesla aan te schaffen bij total-loss.

Deze Delta Lloyd verzekering wordt ook aangeboden door forum member go-electric via www.teslapolis.nl, die de DL polis speciaal op maat heeft laten aanpassen voor de model S (o.a. is het standaard alarm voldoende, geen SCM4 nodig). Hij geeft het eerste jaar een introductiekorting van 25 euro voor TMC members.
 
Hoi allemaal,

Ik ben met onze lease maatschappij bezig voor een Tesla Model S.
Hun verzekerering is vergeleken met wat ik hier op het forum zie erg hoog maar nu moet er ook verplicht een Alarm klasse 4 in gezet worden (eerst was dat niet nodig).

Ik had begrepen dat de standaard Tesla tracking voldoende zou moeten zijn, wat is jullie ervaring?

Groeten Wim

De Centraal Beheer verzekering neemt genoegen met de standaard alarminstallatie in de Tesla Model S.
Een klasse 4 is zeker niet nodig. Tesla zelf vindt je MS altijd weer terug.
 
Heeft de autoleasemaatschappij van Wimsan soms verplichte winkelnering bij het moeder- of zusterbedrijf voor wat de verzekering betreft?

Dan zou hij eens bij Wagenplan (50% eigendom van Achmea, de moeder van Centraal Beheer) kunnen navragen. Voor zover ik weet heeft Delta Lloyd geen autoleasemaatschappij in haar groep.
 
Last edited:
Geen nieuw draadje aanmaken levert een willekeur aan oude draadjes op die beter konden blijven slapen. Is dit beter dan gewoon een nieuw draadje aanmaken?

(on topic) Vandaag wat verzekeringsoffertes opgevraagd voor een model X. Overal alarmklasse 4 eis. Inbouwkosten circa 400 euro. Maar niemand rept over de abonnementskosten. Hoeveel geld is daarmee gemoeid? Wie is de goedkoopste aanbieder?
 
Je kan geen volledig "alarmsysteem klasse 4 inbouwen": dan vervalt je garantie bij Tesla. Er is wel degelijk een systeem ingebouwd die ongeveer die normen haalt (maar niet gehomologeerd is, vooral het terugvindsysteem dat van Tesla zelf is).

Je kunt natuurlijk inderdaad extra systemen inbouwen die niet aan de Tesla electrische circuits gekoppeld zitten.

Dus lees een standaard-antwoord maar als "we willen geen Tesla verzekeren", tenzij ze je zeggen exact wat ze willen inbouwen en dat het geen invloed heeft op de garantie.

Een verzekeraar die Teslas kent en wilt verzekeren gaat op de goedkope Model 3s helemaal niets eisen, en op de duurdere enkel een apart TV01 gecertificeerd volgsysteem (op een alarmcentrale die niet bij Tesla zit). Met andere woorden, ze gaan voor de klasse 4/5 certificatie enkel de ontbrekende componenten eisen (als de wagen te duur is).
 
Last edited: