Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Alarm problemen in Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Hi all,

ondertussen sinds vrijdag eigenaar van een MYP. Bangelijke wagen, echt een zaligheid om mee te rijden en naar te kijken (Quicksilver).

Maar... in het weekend al problemen met het alarm.
Ik was een ritje gaan doen met mn zoontje van 7 en ging snel binnen iets halen terwijl hij bleef zitten.
Ik was maximum 2 minuten binnen toen ik super luid het alarm hoorde afgaan met die luide muziek, spijtig genoeg met mn zoontje in de wagen.
Die was zo verschoten dat die natuurlijk ff in shock was.

Blijkbaar doordat mijn gsm (de sleutel) in mijn broekzak zat had de auto zich afgesloten terwijl ik binnen was EN er nog iemand in de wagen zat.
Toen mijn zoon de deur van de wagen opende om even uit te stappen ging het alarm af blijkbaar.
Dus ook nog eens door een deur van binnen naar buiten te openen en dat terwijl er geen enkel raam ofzo open stond.

Begrijp ik echt niet dat dit kan. Nog in geen enkele andere wagen gehad. Als er inzittenden zijn mag die toch niet afsluiten?
Is ook gewoon heel makkelijk te programmeren. Check of er gewicht op de zetels is, gebruik van interne camera,...

Probleem 2 was deze ochtend.
Ik dacht om 6u 's ochtends even de wagen voor te verwarmen.
Nog geen minuut nadat ik het voorverwarmen had gestart weer het alarm dat af gaat.
Super luid.
Kon het enkel afzetten door de wagen te openen.

Ik heb al zin om het alarm gewoon te deactiveren als het zo onbetrouwbaar is.

Nog mensen daar ervaringen mee of vooral oplossingen zodat het bruikbaar is?
 
  • Disagree
Reactions: FairFrank
Ja, geen kinderen van 7 jaar alleen achterlaten in een afgesloten wagen... 😤
Serieus ofwa? Op mijn oprit, afgesloten van de baan, aan de achterkant van mijn huis, terwijl het regent om een plastic bak te halen voor de winkel.
Daarvoor moet ik een kind van 7 meenemen ofwa?
Nog maar net op dit forum maar 2de keer dat ik zo'n debiele reacties zie. Heb ik zin om gewoon ergens anders het gesprek aan te gaan.
 
Misschien moet je niet zo snel op je teentjes getrapt zijn, en accepteren dat soms iemand een reactie kan geven die je niet aanstaat. Daarnaast als je je een beetje had ingelezen over wat de auto doet en wat er hier op het forum over gepost wordt, had je kunnen vinden dat heel veel mensen al ondervonden hebben mbt het alarm. Kwestie van telefoon in de auto laten, of de auto even op kampeerstand zetten. Handeling van 1 seconde voordat je uitstapt en wegloopt.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Ja inderdaad, als de eigenaar van de smartphone de auto verlaat, gaat de auto op slot.

Zit er toch nog iemand in, best camping mode aan laten staan. Is ook aangenaam voor de inzittende dat verluchting en airco dan blijft draaien.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Dog mode aanzetten werkt ook als iemand in de auto achterblijft.

Bij voorverwarmen van de auto kan het zo zijn dat iets in de auto, denk aan plastic zak, plastic flesje, gaat bewegen, waar dan de ultrasoon op reageren.
 
Toen mijn zoon de deur van de wagen opende om even uit te stappen ging het alarm af blijkbaar.
Dus ook nog eens door een deur van binnen naar buiten te openen en dat terwijl er geen enkel raam ofzo open stond.

Nog geen minuut nadat ik het voorverwarmen had gestart weer het alarm dat af gaat.
Super luid.
Kon het enkel afzetten door de wagen te openen.
De leden die eerder hebben gereageerd zijn niet blij dat het weekend weer voorbij is zo te zien..

Wat betreft het eerste incident: eens dat het mogelijk zou moeten zijn om iemand in de auto achter te laten en weg te lopen met telefoon (en daarmee de auto af te sluiten van buiten). En eens dat hier wel iets voor te verzinnen zou moeten zijn, zoals blijkbaar ook andere merken kunnen. De workaround is blijkbaar om de Camp modus in te schakelen. Een andere optie is de Dog modus denk ik. Slaan mensen ook je ruit niet in om je kind te bevrijden!

Wat betreft het tweede incident: apart. Zou uiteraard niet mogen gebeuren. De vraag is of het met het activeren van voorverwarmen te maken had of een andere. 'eigenlijke' oorzaak had. Ik heb wel eens alarm activaties gehad vanwege een mug in de auto.. In de gaten houden zou ik zeggen en als het blijft voorkomen zonder aanwijsbare oorzaak de Tesla service inschakelen.

Tesla is niet perfect zoals je al hebt gemerkt. Voordeel is wel dat je soms verrast wordt met een update die opeens een ergernis oplost. Veel plezier van je auto!
 
Ik heb een tip voor jullie die hier volgens mij nog niet genoemd is.

Als je iemand achter laat in de auto, laat diegene even 1 keer op het scherm drukken nadat alle deuren zijn gesloten. Dan blijft de auto unlocked. Dus camp of dog mode is niet nodig.
 
Serieus ofwa? Op mijn oprit, afgesloten van de baan, aan de achterkant van mijn huis, terwijl het regent om een plastic bak te halen voor de winkel.
Daarvoor moet ik een kind van 7 meenemen ofwa?
Nog maar net op dit forum maar 2de keer dat ik zo'n debiele reacties zie. Heb ik zin om gewoon ergens anders het gesprek aan te gaan.

Ja, heel serieus.
Nu is het 4 graden en is er niet een onmiddellijk probleem. Zelf ben ik getuige geweest van 2 kinderen die bij 28°C (buitentemperatuur), wat in de wagen na enkele minuten al >40°C is, alleen in een afgesloten wagen zaten. "Madam" was effe de winkel binnen (was haar uitleg achteraf).
Na een tiental minuten heb ik de hulpdiensten van dit feit verwittigd en toestemming gekregen om het kleinste raam te breken en dan op een afstand gaan staan tot ze zouden arriveren.
Ook van deze handeling was "madam" niet gediend. Niet van het feit dat ik de hulpdiensten had verwittigd, niet dat ik haar raampje had ingeslagen en ook niet dat de politie geheel aan mijn kant stond.

Ze noemden ons zelfs "debielen". Prima voor mij, maar volgende keer zal ze wel eens nadenken als ze nog eens "snel" (in totaal duurde het 25 minuten) een winkel binnenstapt.

En als jij thuis effe snel binnen iets gaat halen, uitglijdt en hulpeloos blijft liggen, dan zit uwe kleine (die nu een mogelijke gehoorschade heeft opgelopen) langer dan een minuutje opgesloten.

Nu ja, met ondertussen 12 posts op je actief heb je wel duidelijk gemaakt wat voor iemand je bent...
btw, een oplossing voor uw wereldprobleem staat mooi beschreven in de handleiding. Misschien kan je daar ook eens doorbladeren (ook dat is serieus)
 
Ja, heel serieus.
Nu is het 4 graden en is er niet een onmiddellijk probleem. Zelf ben ik getuige geweest van 2 kinderen die bij 28°C (buitentemperatuur), wat in de wagen na enkele minuten al >40°C is, alleen in een afgesloten wagen zaten. "Madam" was effe de winkel binnen (was haar uitleg achteraf).
Na een tiental minuten heb ik de hulpdiensten van dit feit verwittigd en toestemming gekregen om het kleinste raam te breken en dan op een afstand gaan staan tot ze zouden arriveren.
Ook van deze handeling was "madam" niet gediend. Niet van het feit dat ik de hulpdiensten had verwittigd, niet dat ik haar raampje had ingeslagen en ook niet dat de politie geheel aan mijn kant stond.

Ze noemden ons zelfs "debielen". Prima voor mij, maar volgende keer zal ze wel eens nadenken als ze nog eens "snel" (in totaal duurde het 25 minuten) een winkel binnenstapt.

En als jij thuis effe snel binnen iets gaat halen, uitglijdt en hulpeloos blijft liggen, dan zit uwe kleine (die nu een mogelijke gehoorschade heeft opgelopen) langer dan een minuutje opgesloten.

Nu ja, met ondertussen 12 posts op je actief heb je wel duidelijk gemaakt wat voor iemand je bent...
btw, een oplossing voor uw wereldprobleem staat mooi beschreven in de handleiding. Misschien kan je daar ook eens doorbladeren (ook dat is serieus)
Oei nu krijg ik schrik om nog iets te posten.