Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Alarmerend gedrag alarm M3

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn M3 heeft op onregelmatige basis (enkele malen per week) dat het alarm afgaat.

Wat gebeurt er:
  • Auto gaat enige tijd piepen, 1 a 2 minuten. Soms eenmaal, soms een aantal keer achter elkaar.
  • Geen aanleiding, soms op werk, soms thuis. Zou niet weten wat het triggert.
  • Geen knipperlichten, alleen gepiep. Ik krijg ook geen melding via de app. Kan niet vinden of dat wel zou moeten, maar lijkt me wel logisch, kan wel bij software update.
  • Krijg alarm ook niet uit op afstand via app. Zit geen knop voor, ontgrendelen helpt niet.
zijn er meer met deze ervaringen?

Zal sowieso Service contacten hierover.
 
Yes, ik heb dit ook gehad en uiteindelijk hebben ze een defecte alarmmodule vervangen in de auto. Er zat zeker geen vlieg of flesje in mijn auto. Sensor tussen de lampjes voor de achterpassagiers was de oorzaak.

Dat klinkt wel als een plausibel verhaal.

Is het normaal zo dat er bij alarm ook een melding op je telefoon komt? Lijkt me wel logisch eigenlijk...
 
"alsmaar" moest zijn "alleen maar"

Heb nooit een alarm van een andere M3 horen afgaan, maar die van mij doet een regelmatig “pieep” “pieep” en dat zonder knipperlichten.


Ja, maar net zo een niveau als wanneer het laden voltooid is... Die mag wel met meer urgentie door komen!

Check: als het alarm afgaat komt er GEEN melding op je telefoon? Dat lijkt me nogal onlogisch!
 
Hier inmiddels al 2x een push notificatie gehad toen het alarm af ging.

In de app bij berichten kan je instellen wat je wel en niet gemeld wil hebben.

ik zie het inderdaad, staat wel aangevinkt. Het lijkt dus geen “normaal” alarm te zijn. Zal een servicemelding doen. Zal melden wat er is gevonden. Was afgelopen dagen gelukkig rustig.

NB: melding opladen gereed kan je hier ook aanzetten SuperOZz...
 
ik zie het inderdaad, staat wel aangevinkt. Het lijkt dus geen “normaal” alarm te zijn. Zal een servicemelding doen. Zal melden wat er is gevonden. Was afgelopen dagen gelukkig rustig.

NB: melding opladen gereed kan je hier ook aanzetten SuperOZz...
Thanks, ik heb vrijwel alles ook aan staan (op voorrijden na) maar zonder geluid, anders word ik gek. Maar een alarm zou ik uiteraard wel willen horen met hoge prioriteit, dat bedoelde ik.
 
Hier inmiddels al 2x een push notificatie gehad toen het alarm af ging.

In de app bij berichten kan je instellen wat je wel en niet gemeld wil hebben.
Vanmorgen ging het alarm af (zoon zat nog in de auto toen ik even op en neer liep naar de schuur).

Ik kreeg vrijwel direct een push notificatie zodra het alarm af ging.
 

Attachments

  • 20200208_102145.jpg
    20200208_102145.jpg
    150.9 KB · Views: 103
Vanmorgen ging het alarm af (zoon zat nog in de auto toen ik even op en neer liep naar de schuur).

Ik kreeg vrijwel direct een push notificatie zodra het alarm af ging.

droop er geen bloed uit zijn oren?!
Het “probleem” van Tesla’s alarm is dat de muziek installatie keihard “muziek” gaat afspelen.

Ik vergeet met kinderen in de auto ook nog wel eens een alarm, maar bij de Tesla levert het direct gehoorbeschadiging voor je kinderen op...

Nog niets kunnen vinden om dat afspelen van muziek over de speakers uit te zetten als het alarm afgaat. Ik vind die “optie” redelijk overbodig.
 
droop er geen bloed uit zijn oren?!
Het “probleem” van Tesla’s alarm is dat de muziek installatie keihard “muziek” gaat afspelen.

Ik vergeet met kinderen in de auto ook nog wel eens een alarm, maar bij de Tesla levert het direct gehoorbeschadiging voor je kinderen op...

Nog niets kunnen vinden om dat afspelen van muziek over de speakers uit te zetten als het alarm afgaat. Ik vind die “optie” redelijk overbodig.

Is alleen het geval als je bewakingsmodus (Sentry mode) aan hebt gezet.
Gewone alarm piept alleen maar, en geeft ook push berichten.

#rtfm
 
  • Like
Reactions: DR Danny
Het is even rustiger geweest met het piepen. Deze week was het alleen weer goed raak:
Woensdag liep ik na mijn werk naar de auto, toen ik hem van veraf al hoorde piepen. Deur ging niet meer van het slot, telefoon had geen verbinding, Tesla app reageerde niet op enig commando en ook de card gaf me geen toegang. Stond dus mooi te kijk naast een piepende Christine. Tesla gebeld die kreeg ook geen deur open, gepiep stopte gelukkig. Service wilde nog een extra poging op afstand wagen en zou binnen half uur terugbellen.
De zon scheen gelukkig, Telefoon herstarten, BT uit en aan, Card links en rechts hielp allemaal niet, auto bleef wel stil nu, was er ineens weer verbinding met de App, de deur ging open en ik kon toch op huis aan, dankbaar voor de service op afstand van Tesla.
Na drie kwartier onderweg naar huis, beld Tesla, met de mededeling dat ze echt niks konden doen en ze me zouden afslepen.... Verbazing bij mij en Tesla dat ik “gewoon” onderweg was inmiddels. Onduidelijk bleef wat er nu aan de hand was. Er werd een suggestie over zendmasten issues 5g??? Genoemd, maar waarom de card het dan ook niet deed. Gelukkig met vertraging thuisgekomen, daar werkte alles weer, zelfs de card.

later die avond begon telkens weer het piepen. Gelukkig kon je hem door het openen van de deur met de app, wat nu wel werkte, de auto tot stilte worden gemaand. Die nacht zeker tien keer hetzelfde, leek wel een huilende baby....

De volgende dag was de auto weer in slaap en wij hadden gebrek eraan. Durfde niet met de auto naar werk, had ook geen tijd voor een Sec bezoek. wel gebeld en kon met spoed afspraak direct terecht. Thuis had de auto nog een aantal keer zijn piepshow gegeven.

vandaag op de dag van de Arbeid richting Sec, deur niet automatisch open, maar wel met app en onder protest door twee keer piepen... In Groningen bleek Service gesloten! Alleen sales was open...

Dan maar bij Hornbach langs, stond weer voor paal met een piepende Christine, gelukkig ging de deur wel open. Moet tot volgende week woensdag wachten lijkt het nu.

Heel verhaal, nog niet voorbij. Iemand ook dergelijke ervaringen of suggesties voor een oorzaak?