Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

All new Model S and Model X orders now come with ⚡ free ⚡ unlimited ⚡ Supercharging ⚡?

This site may earn commission on affiliate links.
Idiots. They need to stop doing this. It just encourages over use of the superchargers.
As long as they keep it a differentiating factor between Model 3 & Model S & X, it can be paid for by the higher price of the Model S & X. I would agree with you if they did that for Model 3, but not for Model S & X. In this case, the wealth brings turnkey satisfaction, theoretically.

In actuality, Model 3 is a nicer car than Model S. But the Model X is a nicer car than the Model 3.

Let's see if when these cars become cheap used cars if they keep the benefit: it doesn't say.
 
Last edited:
Als Tesla nu eindelijk eens een standpunt inneemt en ook alle bestaande X en S auto’s die tussen de gaten vallen van het telkens stoppen en opnieuw starten met aanbieden van gratis SUC ook activeren dan is er gewoon eindelijk eens duidelijkheid....

Ik vind het bovendien een slimme beslissing. Met een marge van 2.000 euro dek je volgens mij wel vijf jaar alle laadsessies af en heb je nog over om verder te investeren in extra suc plaatsen.

Het is bovendien een voordeel dat steevast veel meer waard lijkt is dan dat het is. Het is een heel makkelijk verkoopargument, gratis tanken, en het kan voor tesla aan een beheersbare prijs. Ik ben best op de hoogte dat het voordeel vooral schijn is in waarde, maar het was voor mij als Model S bezitter met onbeperkt gratis laden een argument om toch niet na drie jaar te upgraden naar een nieuw model. Dat en dat ik best tevreden ben met mijn AP1. Als de uitrol van suc V3 op snelheid komt, en de Model S en X krijgen dezelfde batterij samenstelling als de Model 3, kan ik misschien eindelijk in de verleiding komen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: watt
Als Tesla nu eindelijk eens een standpunt inneemt en ook alle bestaande X en S auto’s die tussen de gaten vallen van het telkens stoppen en op opnieuw met aanbieden van gratis SUC ook activeren dan is er gewoon eindelijk eens duidelijkheid....

Ik vind het bovendien een slimme beslissing. Met een marge van 2.000 euro dek je volgens mij wel vijf jaar alle laadsessies af en heb je nog over om verder te investeren in extra suc plaatsen.

Het is bovendien een voordeel dat steevast veel meer waard is dan dat het lijkt. Het is een heel makkelijk verkoopargument, gratis tanken, en het kan voor tesla aan een beheersbare prijs.

Mja eens met je eerste alinea!
Zelf maak ik zeer weinig gebruik van de SuC's (enkel op vakantie en max 1 keer per maand privé), en vermoed dat er zo nog veel meer met mij zijn, ik durf dan ook wel te stellen dat het net omgekeerd is, het lijkt meer waard dan het daadwerkelijk is, maar het is wel fijn idee om over de gratis SuC te beschikken!
 
Het is nu wel opnieuw Free Unlimited SuperCharging maar niet overdraagbaar. Ook is er nu hun "niet voor commerciële doeleinden" policy, die geldt voor alle nieuwe aankopen (ook al zou Tesla het naar mijn smaak op de website, vooraleer je je order bevestigt, moeten duidelijk maken, want anders lijkt me die policy niet echt tegenstelbaar). Dus nu is het gevaar van taxi's die miljoenen kilometers gaan doen op onbeperkt laden eindelijk enigszins "ge-ringfenced" naar de toekomst toe.

Wat niet "sustainable" was voor Tesla was overdraagbaar onbeperkt laden (zonder de "niet voor commerciële doeleinden" policy). Dat gaat overigens nog grappige situaties opleveren, met tweedehandse taxi's die miljoenen kilometers willen rijden op gratis SuCs.

Maar, vanuit Tesla's perspectief: het probleem blijft tenminste beperkt tot het probleem dat ze in 2012 zelf willens gecreëerd hebben, en breidt zich vandaag a priori niet verder uit met hun nieuwe politiek.

En, hoe belachelijk het ook is: Free Unlimited SuperCharging heeft een psychologische waarde die denk ik de economische impact (voor de eerste eigenaar) héél ver overstijgt. Alsof Mercedes-Benz gratis benzine zou aanbieden
zolang je je Mercedes in eigendom houdt - gaat nooit gebeuren, maar Tesla doet het wel, wow! Leuk nieuw paradigma.
 
Niet-overdraagbaar en niet-commercieel was als toen het niet standaard (2013) maar alleen via referral (o.a. 2018) beschikbaar was.

Zou mijn S niet inruilen voor een S zonder unlimited SC - terwijl het economisch voordeel beperkt is: het gevoel dat je de ultieme low-cost luxe road trip car hebt is onbetaalbaar (voor de rest: MasterCard).
 
  • Like
  • Funny
Reactions: ramonneke and pvh
Ben zeer positief hierover. Mensen die zeggen dat gratis SuC op nieuwe aankopen van een S of X belachelijk is of de mensen krenten zijn, kunnen niet rekenen. Ik zit sterk te twijfelen om dit jaar nog een nieuwe S te nemen. Als je nu de Performance M3 met de S vergelijkt is het gigantische prijsverschil eigenlijk niet te verantwoorden. Met Free SuC gebruik geeft het je toch weer meer een exclusief gevoel.. want de 20.000 euro die je naar mijn mening teveel betaald nu voor een S compenseer je daar echt niet mee.
 
Model S is nu 100kwh standaard.... iets van 600km range......hoe vaak kom je dan "noodzakelijk" bij een SUC ?

Heb de Model 3 LR RWD, ook zoiets.....heb flink referral tegoed, krijg het niet op als ik niet bewust naar een SUC ga om mijn tijd te verdoen (want gewoon niet nodig) of continue als een idioot rij om de accu leeg te krijgen.

Slimme zet van Tesla, kost ze zowat niks.
 
  • Like
Reactions: Adm
Zelfs dan ....... 400/500km op een dag rijden, zijn er niet veel. Heb ook een keer ergens gelezen dat maar iets van 3-4% van de totale laadtijd van alle Tesla's bij de SUC's is..... dat is dus heel weinig. Maar kan dat getal niet bevestigen, maar als het in die range is (tesla kan dat uiteraard zien), dan kost ze het zowat niks (want de S/X is daar weer klein deel van).

2e hands gaat het er zo-wie-zo vanaf (veel tesla's komen "langs" tesla als inruil en dan gaat het eraf).

Maar goed mij zou het niet boeien..... 20-30K meer betalen tov model 3 compenseer je niet met laden. Je koopt een S omdat je een S wilt. Gewoon slimme marketing.
 
  • Like
Reactions: pvh
Ben zeer positief hierover. Mensen die zeggen dat gratis SuC op nieuwe aankopen van een S of X belachelijk is of de mensen krenten zijn, kunnen niet rekenen. Ik zit sterk te twijfelen om dit jaar nog een nieuwe S te nemen. Als je nu de Performance M3 met de S vergelijkt is het gigantische prijsverschil eigenlijk niet te verantwoorden. Met Free SuC gebruik geeft het je toch weer meer een exclusief gevoel.. want de 20.000 euro die je naar mijn mening teveel betaald nu voor een S compenseer je daar echt niet mee.

unlimited suc is echt redelijk goedkoop voor tesla. alleen de echte krenten gaan laden bij de sucs maar de meesten laden gewoon thuis. Ik gebruik SuC’s enkel op doorreis en dat is tot nu to 2x wintersport en dan komende weken 1x zomervakantie. Alle andere ritten kan af zonder SuC. Het komt me bijne nooit voor dat ik op op 1 dag meer dan 450km rijd in het weekend of voor woonwerk.

wat betreft het prijsverschil dat is ieder zn eigen mening. De S heeft toch echt betere stoelen, betere vering, meer ruimte en - vind ik- is stukken fraaier. Het boeit niet eens dat de 3 sneller laad in mijn situatie voor die laten we zeggen 8 tot 10 dagen per jaar.

Ik kan me voorstellen dat in DE en FR dat anders ligt maar dan denk ik nog steeds dat het om relatief een minderheid gaat.
 
  • Like
Reactions: FairFrank and pvh
unlimited suc is echt redelijk goedkoop voor tesla. alleen de echte krenten gaan laden bij de sucs maar de meesten laden gewoon thuis. Ik gebruik SuC’s enkel op doorreis en dat is tot nu to 2x wintersport en dan komende weken 1x zomervakantie. Alle andere ritten kan af zonder SuC. Het komt me bijne nooit voor dat ik op op 1 dag meer dan 450km rijd in het weekend of voor woonwerk.

wat betreft het prijsverschil dat is ieder zn eigen mening. De S heeft toch echt betere stoelen, betere vering, meer ruimte en - vind ik- is stukken fraaier. Het boeit niet eens dat de 3 sneller laad in mijn situatie voor die laten we zeggen 8 tot 10 dagen per jaar.

Ik kan me voorstellen dat in DE en FR dat anders ligt maar dan denk ik nog steeds dat het om relatief een minderheid gaat.

Klopt helemaal, je ziet sommigen echt alleen maar bij de SuC gaan laden die free SuC hebben, maar ook dit moet in sommige gevallen relativeren. In de berekening of een S (pré 2014 en later ook pré 2018) wel te betalen was voor sommige hebben ze de unlimited SuC meegenomen in deze berekening en zijn er gewoon afhankelijk van.

Gisteren moest ik bij de SeC gaan laden daar ik op -20% stond om thuis te komen en ook heb ik nu laadproblemen thuis dus wil wel minstens 50% range hebben bij thuiskomst. Bij mij is 50% ongeveer 125-150 km echte range als ik doorrij..Ivm calamiteiten etc vind ik dat wel belangrijk. Door ook de beperking met laden stond ik dus 45 minuten bij een Goudrenet en een Mac Donalds.... 52 minuten zijn dan heel lang.. van 8% naar 75%... precies 48kW bijgeladen. Tarief stond op €0,20, dus zou €9,60 incl BTW kosten... €7,54 ex... Inclusief afrit nemen, naar de SuC rijden, aankoppelen, afkoppelen, naar de oprit rijden en je weg weer vervolgen kost je gewoon dan een uur. Maar ik heb dan wel een hele €7,54 "uit bespaard" ... Nou, ik zie dit dus als verlies want mijn tijd schaal ik toch wat hoger in dan €7,50. En als ik dan ergens kwalitatief kan eten/drinken bij een SuC (Horst bijvoorbeeld) dan ben je wel wat meer kwijt hoor..

En Stoelen, vering, ruimte, looks maar zeker ook het scherm achter het stuur en het grote scherm zijn voor mij erg belangrijk inderdaad, dus alleen daarom al prefereer ik de S boven de M3 at any time. Maar als je de berekening maakt met alle kosten, en dan met name de bijtelling is het wel een gigantisch verschil. Dan is het gevoel van onbeperkt SuC voor mij wel een fijne., Misschien zelfs wel een soort van excuus :)

Voor mij is laadsnelheid erg belangrijk, maakt niet uit of ik er dan voor moet betalen of niet en hoeveel en dat is nu dus voor mij het dilemma nu. Wat ik van Tesla Björn heb gezien valt de Raven erg tegen qua laadsnelheid, zelfs langzamer bij een lange laadbeurt aan een Ionity/Hyper charger. En ik had ergens geleden dat de Raven S naar 200kW zou moeten gaan in het begin maar bij Björn start hij op 135kW...

Ik heb een aanbod gekregen om een paar dagen een nieuwe Performance Raven te testen, lange rit maken etc ermee. Denk dat ik dit een dezer weken ga doen en dan het besluit neem. Hopelijk kan je dan aan Fastned 150kW+ halen en aan Ionity of de andere Hyper Chargers 180kW+. Heb wel besloten dat ik mijn P85+ niet weg doe... Denk dat ik er toch nog maar 35K maximaal voor kan krijgen en de accu alleen al is denk ik wel 15k-18k waard. Accu strippen en de P85+ als eigen museum stuk houden :)