Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Alle ramen open...

This site may earn commission on affiliate links.
Vrijdagmiddag kwam ik bij mijn auto, stonden alle ramen open! En wie weet voor hoe lang al; Ik had hem sinds woensdagavond niet meer gebruikt. Gelukkig stond hij gewoon bij mij thuis op de oprit. En gelukkig regende het niet. Maar het had allemaal veel erger kunnen zijn.

Ben ik de enige die dit heeft meegemaakt? Ik begin zo langzamerhand mijn vertrouwen in het ding te verliezen.
 
Meerdere auto's hebben dit probleem als je sleutels in je zak hebt zitten en je druk bv het ontgrendelen lang in.
Dit is vaak zo gemaakt voor in de zomer om even snel alle warmte uit je auto te halen voordat je de airco aanzet.
Maar ik denk dat het in de instellingen wel uit te zetten is met zoveel geavanceerde opties.
 
Meerdere auto's hebben dit probleem als je sleutels in je zak hebt zitten en je druk bv het ontgrendelen lang in.
Dit is vaak zo gemaakt voor in de zomer om even snel alle warmte uit je auto te halen voordat je de airco aanzet.
Maar ik denk dat het in de instellingen wel uit te zetten is met zoveel geavanceerde opties.

Weet niet of dat hier aan de hand is, maar alle ramen gaan open als je vier keer achter elkaar drukt op het dak van de fob. Het weer dichtdoen moet je dan wel in de auto doen.

Overigens merk ik vaker dat de combinatie telefoon (Iphone) en fob in zelfde broekzak niet optimaal is. Kreeg meerder keren op dat moment de melding dat fob niet in de auto aanwezig was.
 
Weet niet of dat hier aan de hand is, maar alle ramen gaan open als je vier keer achter elkaar drukt op het dak van de fob. Het weer dichtdoen moet je dan wel in de auto doen.

Overigens merk ik vaker dat de combinatie telefoon (Iphone) en fob in zelfde broekzak niet optimaal is. Kreeg meerder keren op dat moment de melding dat fob niet in de auto aanwezig was.
De ramen gaan open als de het dak van de keyfob een aantal seconden lang ingedrukt houdt.
Heb het ook een keer gehad, toen ik 12v batterij problemen had, maar kan inderdaad ook in de broekzak gebeurt zijn.
 
Weet niet of dat hier aan de hand is, maar alle ramen gaan open als je vier keer achter elkaar drukt op het dak van de fob.
Als dat zo is dan vind ik het maar een domme non-feature.
Het weer dichtdoen moet je dan wel in de auto doen.
Ze zouden tenminste de ramen weer kunnen sluiten als de regensensor regen detecteert.
Overigens merk ik vaker dat de combinatie telefoon (Iphone) en fob in zelfde broekzak niet optimaal is. Kreeg meerder keren op dat moment de melding dat fob niet in de auto aanwezig was.
Heb ik ook, maar ik vind het wel handig dat de auto niet telkens als ik wat in de minicontainer ga gooien open gaat.
 
Yup ook verschillende malen gehad telkens weer als ik de sleutel in mijn zak had. Een keer zelfs in volle regen waarna het complete interieur zeiknat was. Echt een waardeloze feature. Ik heb inmiddels een keyfob pocket van Abstract Ocean om mijn KeyFob. Sindsdien is het niet meer gebeurd.

Overigens is de Model S niet de enige die dit soort belachelijke features heeft. Bij mijn 911 stond vrijwel elke ochtend de 'frunk' open omdat het knopje voor het openen van de 'frunk' in mijn broekzak werd ingedrukt.
 
Meerdere auto's hebben dit probleem als je sleutels in je zak hebt zitten en je druk bv het ontgrendelen lang in.
Dit is vaak zo gemaakt voor in de zomer om even snel alle warmte uit je auto te halen voordat je de airco aanzet.
Maar ik denk dat het in de instellingen wel uit te zetten is met zoveel geavanceerde opties.

Je zou inderdaad verwachten dat deze 'feature' uit te zetten is. Maar volgens mij kan dat niet.
Lijkt mij een nuttige 'feature' request.
 
Geen nieuw draadje aanmaken levert een willekeur aan oude draadjes op die beter konden blijven slapen. Is dit beter dan gewoon een nieuw draadje aanmaken?

(on topic) vandaag kwam ik bij mijn auto, en het linker voorportier had het raam ongeveer 5 cm open :eek:. Toen ik de deur open deed zakte het nog een cm verder, en toen ik het sloot ging het weer een centimeter omhoog. Het reageerde ook niet op de omhoog knop.
Ook de automatisch open bij een keer doordrukken deed het niet meer. Pas nadat ik het raam helemaal naar beneden open deed en weer helemaal naar boven sloot deed hij het weer...