TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Alle ramen open...

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by MindBender, Jan 26, 2014.

1. MindBender

MindBender Bite my shiny metal ass

Vrijdagmiddag kwam ik bij mijn auto, stonden alle ramen open! En wie weet voor hoe lang al; Ik had hem sinds woensdagavond niet meer gebruikt. Gelukkig stond hij gewoon bij mij thuis op de oprit. En gelukkig regende het niet. Maar het had allemaal veel erger kunnen zijn.

Ben ik de enige die dit heeft meegemaakt? Ik begin zo langzamerhand mijn vertrouwen in het ding te verliezen.

2. Rsvarthur

Rsvarthur Member

Ook gehad. Keyfob bleek tegen m'n telefoon in m'n broekzak gedrukt te zitten waardoor het dak ingedrukt bleef. Dan gaan de ramen open.

3. HJK

HJK Member

Ook gehad. Op oudejaarsavond. Ik was niet eens in de buurt van de auto en zodoende mijn sleutel ook niet.
    Ik heb er destijds weinig aandacht aan besteed. Heb vuurwerk de schuld gegeven..

4. pwillemse78

pwillemse78 Member

yep, eergisteren. Denk ook dat ik de keyfob in mijn broekzak heb ingedrukt...

5. MindBender

Hm, ik ben niet in de buurt van de auto geweest.

6. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Ook al gehad. Wel met keyfob in de broekzak. Zelfs 1 keer de koffer. En toen regende het wel.

7. SergeLangendoen

Meerdere auto's hebben dit probleem als je sleutels in je zak hebt zitten en je druk bv het ontgrendelen lang in.
    Dit is vaak zo gemaakt voor in de zomer om even snel alle warmte uit je auto te halen voordat je de airco aanzet.
    Maar ik denk dat het in de instellingen wel uit te zetten is met zoveel geavanceerde opties.

8. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Weet niet of dat hier aan de hand is, maar alle ramen gaan open als je vier keer achter elkaar drukt op het dak van de fob. Het weer dichtdoen moet je dan wel in de auto doen.

Overigens merk ik vaker dat de combinatie telefoon (Iphone) en fob in zelfde broekzak niet optimaal is. Kreeg meerder keren op dat moment de melding dat fob niet in de auto aanwezig was.

9. ebullio

ebullio Active Member

De ramen gaan open als de het dak van de keyfob een aantal seconden lang ingedrukt houdt.
    Heb het ook een keer gehad, toen ik 12v batterij problemen had, maar kan inderdaad ook in de broekzak gebeurt zijn.

10. MindBender

Als dat zo is dan vind ik het maar een domme non-feature.
    Ze zouden tenminste de ramen weer kunnen sluiten als de regensensor regen detecteert.
    Heb ik ook, maar ik vind het wel handig dat de auto niet telkens als ik wat in de minicontainer ga gooien open gaat.

11. Energykart

Energykart Member

Yup ook verschillende malen gehad telkens weer als ik de sleutel in mijn zak had. Een keer zelfs in volle regen waarna het complete interieur zeiknat was. Echt een waardeloze feature. Ik heb inmiddels een keyfob pocket van Abstract Ocean om mijn KeyFob. Sindsdien is het niet meer gebeurd.

Overigens is de Model S niet de enige die dit soort belachelijke features heeft. Bij mijn 911 stond vrijwel elke ochtend de 'frunk' open omdat het knopje voor het openen van de 'frunk' in mijn broekzak werd ingedrukt.

12. Gerardf

Gerardf Active Member

Je zou inderdaad verwachten dat deze 'feature' uit te zetten is. Maar volgens mij kan dat niet.
    Lijkt mij een nuttige 'feature' request.

13. ivog

ivog Member

Mij is verteld dat dit een verplichte veiligheidsfunctie heeft in de USA, maar zou leuk zijn als dat voor europa uitgezet zou kunnen worden...

Share This Page