Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Allego HPC (200kw) en Mega-E HPC (350kw)

This site may earn commission on affiliate links.

prettig

Active Member
Apr 16, 2019
1,781
1,429
Soesterberg
De 200kw staan in Nieuwegein (4x) de Mega-E 350kw (dacht ook 4) in Eindhoven, wellicht nog andere (dus de HPC....200kw+).

Wie heeft er al kunnen laden, met welk model en welke snelheden ?
Want zijn handige snelle laders en niet duur (maingau pas), maar moeten wel werken.

Model 3, LR (200kw vrijgegeven firmware):
- Nieuwegein, de rechtse getest (kijkend naar de laders), 2 pogingen; gelijk stoppen na 1 seconden laden.
- Die werkt dus niet niet bij mijn model 3.
 
Oh gaaf, ik wist niet dat er meerdere partijen die hogere snelheid bieden.

Wel denk ik dat het nog even gaat duren voordat de firmware in Europa volledig de snelheid benut, maar zou helemaal logisch zijn als eenmaal de SuC v3 er is ook de Tesla sneller laden
 
La Place Allego HPC 175kW - Mc Donalds Persant Snoepweg 2 Leiderdorp
- 2x HPC 350kw laders: 2x 175kW CCS (zwarte stekker) en 1x 80kW CCS
Niet helemaal duidelijk of ze allemaal al werken.

Iemand hier al geladen ?

Op hun facebook:
"Tesla model 3-software-update voor 200kW laden leidt tot laadproblemen bij ultra snelle laders in Nederland

Naast de ultra snelle laders heeft Allego op haar locaties vaak zowel reguliere snelladers als normale laders staan. Deze kunnen als alternatief, of in geval van nood gebruikt worden.

Model 3 rijders die de betreffende software update nog niet geinstalleerd hebben ondervinden dit probleem niet.

Wij werken nauw samen met de betrokken partijen om een oplossing te vinden. Wij houden je over dit onderwerp via onze social kanalen op de hoogte."

Kortom......komt goed.
Wel handig Allego HPC, Ionity en Fastned......toch aardig wat 175-350kw laders en dan laad je sneller en iets goedkoper (maingau pas) dan bij een Suc met een model 3 (totdat v3 er is). Alleen minder laadpunten dan suc's (maar 4 stuks is al 400% meer ;)).
 
Last edited:
Nieuwegein de nieuwe HPC.....nog steeds niet geupdate zodat je snel kunt laden met een model 3 (bekend probleem met de 200kw update bij de model 3).

Lijkt erop dat het enige wat bij Allego werkt: de oude 50kw laders (die heb ik jaren gebruikt en deden het eigenlijk altijd). Rest maar gewoon overslaan (inmiddels steeds meer keuze).